Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

ingen power ved minus 5 gr

Emne i 'Dieselmotorer' startet af anirak, 19 December 2009.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    der er problemer med at få brændstof nok nu det er blevet minus 5 gr , og filteret er næsten nyt og tanken næsten fuld
     
  2. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Anirak

    I manualen til min gamle 300D stod der at man kunne hælde lidt benzin i tanken for at undgå at diesel olien skulle lave "klumper"...det er vist fordi parafinen i diesel olien bliver skilt ud når det er koldt. Men ved ikke om det gælder din motor. Min var jo af traktor typen fra 87. Og -5 gr er ikke meget..har iøvrig aldrig selv heldt benzin i og den har altid kørt upåklageligt i alle tempereture...men det kunne være sådan noget...måske der er forvarme i din og den er i stykker ?

    /Anders
     
  3. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    forvarmeren er varm og olien passerer den så ! men pumpen kan måske gi mindre end den skal
     
  4. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Det vil ikke give nogen mening at hælde benzin i dieselolien på nuværende tidspunkt da olien der sælges nu alligevel er vinterdiesel.

    Det er nok nærmere en stoppet filter/træg passage ved filter.

    Da du skiftede filteret skiftede du så forfilteret? forfilteret har også en strømningsretning markeret med en pil på siden.

    Og så er der det hemmelige forfilter........... har du kigget på det, evt. nogensinde? ;-)

    Hvad mener du med ingen power ? er det konstant eller kun ved kold drivlinie?
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    du har ret jeg må hellere skifte forfilteret !! ingen power betyder at den virker fint indtil jeg har tømt filteret eller lageret for brændstof, og så er den lige ved at gå i stå, men efter lidt tomgang kommer den igen og jeg kan så trille afsted med 30 km i timen og lidt efter er der så mere power , kan somme tider give mere gas men tømmer så lageret igen og må stå i tomgang igen helt klart et brændstofproblem
     
  6. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hov hemmelige !!! hvad mener du
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    på de første modeller motor 601-602-603 sidder der et lille "knallert" filter under luftfilter kassen, som folk tit glemmer at skifte, DERUDOVER sidder der også en grov si (nr 26) i bunden af tanken, hvis sien skal ud, skal tanken tømmes helt,
    sien kan godt være stoppet.
     

    Attached Files:

  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ok bortset fra at min er en t model og fra 93 men mener du at der er et luftfilterproblem ! fordi brændstofforsyningen går da i den modsatte side af luftfilteret
     
  9. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Det kongebiler overser er at du kører med "kongemotoren" inden for dieselmaskinerne OM603A, dit forfilter sidder lidt lavere end indsprøjtningspumpen og er umiddelbart synlig, det er kun på saugermodellerne at luftfilteret sidder bygget sammen med manifolden, og derved blokerer for udsynet til filteret.

    Men hemmeligt, mente jeg filteret i tanken, det sidder ved udløbet på både sedan og t-modeller, og er gerne stoppet mere eller mindre til efter 10-15-20 år
     
  10. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg køber en brændstofpumpe !! den har tråds alt arbejdet 700000 km jeg har været ude for en defekt pumpe på en mazda en gang den gav ikke nok sååå men i hører nærmere
     
  11. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    what?

    Var det ikke en ide og se på filteret inden du køber en ny pumpe ?
     
  12. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    filteret er nyt ! inden jeg fik bilen havde den samme symptomer med halv tank om sommeren men de har åbenbaert ikke ramt problemet forfilteret er købt men ved du hvad det kan ikke have sin rigtighed at det skulle kunne stoppe drivmidlet , men vi ser nu henter jeg en ny pumnpe i morgen og så er det forhåbentlig det sidste jeg ser til dette problem
     
  13. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Hvis det forekommer under halv tank på diesel eller 1/4 på raps, så er det med langt over 90% sandsynlighed filteret i tanken. Problemet er meget velkendt på raps, hvor nogle blot fjerner filteret. Det betyder mere belastning af forfilteret, men det er til gengæld nemt at skifte. Jeg har nu selv bibeholdt filteret efter rensning.

    Når du skal have filteret ud fra tanken skal du bruge en 46´er top.

    Filteret sidder bagved her:
    http://www.rerorust.de/forum/sieb3.jpg

    og ser sådan ud(eller værer når det kommer ud):
    http://www.rerorust.de/forum/sieb1.jpg
     
  14. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Også et klassisk problem med 4WD'ere der tumler rundt i støvet terræn og suger en masse skidt ned i tanken. Efter nogle få sæsoner er det af med tanken og få renset godt igennem. Jeg havde en Landrover med over 5 cm skidt i tanken. Det er der ikke mange filtre der kan redde.
     
  15. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ingen power ved minus 5 gr afsluttende bemærkning

    lige en afsluttende bemærkning
    det er nu ved at være flere måneder siden jeg skiftede brændstofpumpen, og har ingen problemer haft siden , så altså må jeg konkludere at den kan slides
     

Del denne side