Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ingen luft i V øverste indtag

Emne i 'Karosseri' startet af Bassut, 18 April 2013.

  1. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Der kommer ikke det mindste luft ind med eller uden blæser, de andre virker normalt.
    Hvad h...... kan der være galt, jeg fatter det ikke.
    Spjældet lige bag gitteret åbner og lukker som det skal.

    Er der nogen der har en ide om hvad det kan være.

    Bassut.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lyder underligt ja, fordi der er vist ingen luftvejs klapper i øvrigt på varmeapparatet til "midter" dyserne.

    "Øverste" anser jeg for at være forruden, blot så vi snakker om det samme.

    Fordi uanset hvordan du indstiller din luftdyse regulerings omskifter, så vil man altid kunne få luft ud af midter dyserne.
    Så hvis du sætter den til at pege op = forruden, så vil der ikke komme noget til fødderne, men midter dyserne kan man stadig få noget ud af og det samme hvis du peger den nedad så det kun er fødderne der får luften, så kan man stadig åbne for midter dyserne og få luft ud her.
    Derfor tror jeg ikke på der sider en klap inde på varme apparattet, som der gør for forruden og fødderne.

    Så jeg tror du er ude i at din luft kanal simpelthen er faldet af bag ved dysen.
    Prøv at løfte de 4 splittet som sider inde i dysen ud, så du kan trække den ud, så bør du kunne se om "røret" til dysen stadig sider på 8)
     
  3. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Brabus

    Ja jeg var unøjagtig mht hvilken dysse. Det er den ved døren i v side. Har også overvejet om kanalen er faldet af.
    Overvejer at tage instrumenthuset ud, så må jeg kunne komme til det, men først vil prøve at om jeg evt kan se noget nedefra.

    Kan nogen iøvrigt anbefale en maler, gerne i nærheden af herlev, 8) der samvittighedsfuldt kan rense for rust og give den den rigtige behandling bagefter.
    Fik svejset nye pladedele ved donkraftrørene ser ok ud, men derefter tog han bare en spraydåse med sort maling og "malede" hele panelet i begge sider. Der slog så selvfølgelig meget hurtigt rust igennem, og det er dette der skal renses af og laves ordntligt.
     
  4. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har lige været ude at lave det.
    Jeg kunne komme op nedefra.
    En mekaniker havde glemt at sætte delene sammen
    Man kan ikke få den inderste dækplade af uden først at afmontere den hvor p-bremseudløseren sidder i.
    Lidt dårligt,syntes jeg, -det var noget af et mas at ligge på ryggen over dørtrinet indtil jeg indså at den anden afdækning også skulle af.
     

Del denne side