Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Indstilling af Tænding / tidspunk af 190E

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Stofberg, 14 September 2012.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har kigget grundigt rundt omkring på nettet men kan ikke en guide eller instillings data på modellen.. og tror ikke rigtig jeg bare lige kan stille på den og "høre" om den er iorden.. nogen der har gjort dette før? :)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan se at den er fra 90"
    Er den ikke med tændingsmodul?
    Fordi så er det ikke nødvendigt.. Der skal strømfordeleren bare stå på mærkerne og det er det.

    Er det derimod med mekanisk tænding, så skal du bruge en tændings pistol og dataerne står på den label hvor der også står hvilken tændrør du skal bruge..

    Den plejer at side på indersiden af kølerhjelmen eller på kontriversen foran
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den kører med rotor / tændingshus og så vidt jeg har kunnet se kan man forskyde tændingen i cyllenderen via den, ved ikke om det lige svarede på dit spg :p

    og der er ingen mærkninger der giver mig en idé om indstilling.. kun takt mærkerne :)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Rotor og hus (Strømfordeleren) har ikke noget med tændings tidspunkt. Den skal bare stå uden for cyl 1 ved TDC punktet
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg ville da mene at hvis du drejer på selve tændhuset bestemmer du manuelt hvornår tændrørene gnister hvilket jo egentlig stiller tændingstidspunktet via gnist, går ud fra du mener Tændings tidspunkt via taktning som på databladet er "ikke justerbart" ? :) kan være jeg roder noget sammen..
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Yep, du roder tingene sammen :D

    Hvis du har tændingsboks, altså den sort boks på venstre inderskærm. Så er tændingen elektronisk styret og ikke justerbar.
    Har du taktgiver på strømfordeler huset som på de gamle modeller, så er det mekanisk tænding.. Altså justerbar

    Tændings forskydningen, fungere via en vacumdåse på de gamle modeller og på de senere er det eletronisk

    Da din er fra 90, slulle den meget gerne være elektronisk og det eneste du skal sørge for er bare at strømfordeleren står rigtigt i forhold til TDC punktet.
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det os så ireterende at skulle vide en masse :lol: men så må jeg lige få kigget på det.. har nu snart renoveret meget på bilen og den kører stadig i bedstemor fart.. man skulle tro der var en pakning i indsugnings manifolden der halverede det hele hehe :D
     

Del denne side