Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Import af 300 CE-24V eller 320CE ?

Emne i 'Import af biler' startet af Anders B. Jensen, 20 Juli 2008.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Du bliver glad for de grå sæder ;heart de har mange fordele, sorte læder sæder har det med at sprække så man kan se hvide striber. den 230 TE som jeg havde før,ligne sæderne en zebra. Der er uden tvivl lige så mange revner i mine grå sæder men de ses ikke. det er svært at finde en vogn med alt det lir man ønsker, jeg for midt vedkommene måte vælge gråt læder men så fik jeg en perfekt 300-24 TE Sportline det var midt krav at den havde alt udstyr,men sorte sæder måtte jeg undvære. :D Peter
     
  2. Rauchsilber

    Rauchsilber New Member

    Joined:
    15 Juni 2008
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Er lidt nysgerrig i forhold til serie 2/3 diskussionen. Har selv fået en tur i en 320 TE fra 92, helt fantastisk motorkraft - men det er der sikkert også i 300 -24V... Det er vel også lavet 320 CE'ere på samme tid skulle man tro - de hører vel til serie 2 trods kværnen(?)

    Det dårlige ledningsnet mv., som Brabus omtaler ovenfor i tråden, er det knyttet til serie 3 eller til 3,2 motoren?

    Godt at vide hvis jeg engang skulle blive fristet....:)
     
  3. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Blot lige....DET ER EN FRYD AT KØRE EN 320 CE... ;yes
    Det bedste køb jeg nogensinde har gjort og når man som jeg er mekanisk idiot, skal det jo bare virke og virke og virke og....well, you know
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ledningsnet og ydelser

    Det dårlige ledningsnet kom sammen med det nye facelift (model3) som jeg menes at huske det.
    Så 300-24 gik fri af dette samt den kun er lavet med 1 face lift kaldet 2 model.
    Jeg mener også som nævnt at der findes en lille overgang hvor man så en 320CE der så også er 2 model med 1 facelift.
    E 320 Coupe kom dog meget kort efter sammen med 2 face lidt som 3 model og om de begge har fejl på lednings nettet ved jeg ikke, men jeg tror man lavede det fra start da de jo deler samme ledningsnet.
    Jeg ved man kan se det ud fra reservedels nummeret som er printet på ledningerne, men hvad der er det nye og hvad det "nye" erstattede hedder ved jeg ikke, men man kan ikke købe den "gamle" dårlige type mere.

    Selvom motoren 320 har en del mere moment end 300-24 så har den også mere vægt at bære på og den er ikke så omdrejnings ivrig som 300-24 man lavede netop 320eren med henblik på den også kunne bruges i S klassen deraf det store moment og den lidt mindre hidsighed :)
    Man oplever lidt mere racer over 300-24 end man fornemmer og høre i en 320 når der gives gas :)

    300CE-24:
    220 HK ved 6400 o./min.
    265 Nm ved 4600 o./min
    Max omdreninger = 7200
    Vægt: 1989 til og med 1991 = 1450 Kg.
    Vægt: 1992 til udgang 1993 = 1480 Kg.

    E320 Coupe:
    220 HK ved 5500 o./min.
    310 Nm ved 3750 o./min.
    Max omdrejninger = 6500
    Vægt: 1993 til 03/1994 = 1490 Kg
    Vægt: 03/1994 til 03/1996: 1500 kg

    Ser man på data er de opgivet til at være "næsten" lige hurtige med marginal forskæl, men stik i mod effekt data ligger 300E-24 faktisk til at være den hurtigste og det skyldes ikke kun de få 40/50 Kg mere da det meget større moment på næsten 50 Nm mere opvejer dette.
    Men som sagt var 320eren designet med henblik på at kunne bruges i S klassen uden den racer agtige karakterstik som 300-24 giver fra sig ved høje omdrejninger, derfor er den heller ikke lige så "frisk" til at tage omdrejningerne som forgængeren 300E-24.
    TIl sidst har gearingen selvfølgelig også en del at gøre med det, men jeg mener at den skulle være den samme.

    300CE-24 m. 5 trins manuel gear : 0-100 = 8.0 topfart 237
    E320 Coupe m. 5 trins manuel gear : 0-100 = 8.3 topfart 235

    300CE-24 m. 4 trins automatgear : 0-100 = 7.8 topfart 232
    E320 Coupe m. 4 trins automatgear : 0-100 = 7.9 topfart 230

    300E-24 m. 5 trins automatgear : 0-100 = 7.6 topfart 235
    E320 Coupe m. 5 trins automatgear : 0-100 = 7.8 topfart 233

    Det er lidt bagatel agtig at kikke på data, da den største forskæl på de motore er måden de levere maks ydelsen på.
    Og i bund og grund kan man sige at de begge er yderst rolige og vel kørende i dagligdagen, men når ydelsen skal på sit maks, så snakker 300E-24 med råben og hidsige omdrejninger hvor 320eren snakker meget mere neutralt uden man føler motoren er anstrengt, det passer godt til en S klasse, men i en W124er og så specielt i en Coupe der udstråler fart, kraft og sport, så synes jeg nu godt der må råbes og spilles lidt med musklerne når de skal komme til udtryk for fuld skrue :D

    Jeg har i øvrigt prøvet begge versioner :)
    Data er hovedsagligt taget fra mercedes freakens side.

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side