Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ilægning af 4 Ventilet Motor istedet f.2 Ventilet.

Emne i 'Dieselmotorer' startet af MB-Freak, 16 Maj 2012.

  1. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa

    I min bil ligger der pt. en 250TD(årg.89) 2 Ventilet motor med en del km og i den bil til ophug jeg har stående ligger en fin 250TD (årg.94) 4 Ventilet motor.
    Er det en nogenlunde overkommelig opgave og flytte motor og gearkasse (Aut) over i min bil. Den har manuel.
    Er godt klar over at en del af ledningsnettet skal med, men vel kun den del der hører med til motoren,vel.

    Jeg kunne virkelig godt tænke mig de få heste, samt aut gear da jeg er begyndt at køre en del mere.

    Ser frem til at høre jeres meninger.

    Mvh MB-Freak
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det er jo ik noget man "bare lige" gør !!!

    du skal jo oz ha pedaler og gearvælger og ledningsnet til det med over..

    men igen.. hvor der er vilje.. der er der vej !!!

    mvh michael.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    lige lidt offtopic

    Gaspedal er fuldstændigt overvurderet! mit gaskabel knækkede engang i langbortistan, så jeg trak en snor fra gasspjældet ud igennem skærmen, rundt om sidespejlet og så kunne jeg sidde og trække i snoren når skulle gives gas, det virkede faktisk fint og når man har tomatgear , så bremser man kun med pedalen :)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Haha okay.. den havde jeg ikke hørt før :D




    Men som der siges, så er det en større opgave at skifte til nyere motor type.

    Ledningsnet
    Udstødnings system
    Div slanger og rør
    Styreboks
    Speder og gearkabel
    Resonans system

    Har selv prøvet det et par gange nu med at sætte en 300D24V over i en standart 300D vogn
     

Del denne side