Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hylende blæsermotor

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af MichaelMerce, 13 Februar 2012.

  1. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Hej Drenge

    Jeg har lige et spørgsmål til nogle kloge hoveder..... :mrgreen:

    Min blæser hyler... :cry: men kun i trin 2 og ikke andet er det lejet i blæseren der er færdigt eller er det et spørgsmål om smørrelse?

    Men som sagt siger den intet i det halve trin og 1 trin eller 3 og 4 trin så tænker om det kunne være noget andet men hva? :?

    Nu er det så sådan at jeg bedst kan lide at have den på trin 2 så det er pænt irriterende medmindre jeg skruer op for anlægget :-D
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja ved ikke om det hjælper på din
    men jeg har lige ordnet blæser på vores 300
    og den hylede og larmede indimellem på de forskellige trin
    så af med hele skidtet så blæser sidder fri.
    så fik den lidt wd 40 lod det sidde lidt også drejede jeg den lidt
    med fingrene derefter gik jeg ind og startede den på trin 1
    og den stod stille hjalp den så igang med fingrene
    og wupti nu spinder den som en mis.....
     
  3. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Michael

    Det er lejerne der er slidte. :( Så i visse omringer hyler den det er fordi der er slup i bronzebøsningerne
    så ligger akslen og viprarere. Du kan godt smøre dem men det hjælper kun i et stykke tid.
    Der bedste er at sætte nye lejre i hvis du han få dem løst. Ellers er det en ny motor

    Hilsen Søren
     
  4. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Re: Hylende blæsermotor

    Er det motoren under vinduesviskeren ?

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  5. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Enig med SOBATECH

    Jeg har haft lidt hele med at pille hele blæseren ud og så drukne begge lejer i fedt.

    Første gang for 1½ år siden brugte jeg motorcykel kædefedt på spray. Det klistrer og klæber fint samtidig med at det smører og penetrerer (ligesom det vi gør ved kvinder) :cool:

    Denne gang prøvede jeg så med hvidt fedt på spray. Har virket siden november 11 nu.

    Det kan også være en lille kvist eller et blad, der lige akkurat bliver hevet hen til blæseren på trin 2, som så larmer.

    Jeg forsøgte i øvrigt også at smøre uden at skille det hele ad. Glem det. Det eneste man får ud af det, er at få fedtet alt muligt andet ind, som så samler skidt og møg.
     
  6. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Hmm ja jeg havde jo en god anelse om jeg skal have skilt den ad :-?

    Men tror sku det bliver et sommerprojekt eller når det ikke er så koldt mere for alt knækker jo i denne kulde :cry:

    Tak for info :mrgreen:
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det vidste jeg ikke inden jeg gik i gang...nå pyt
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har også sådan en irriterende lyd, troede først det var blæseren, så jeg slukkede for den, men lyden var der stadig. Så slukkede jeg radioen, der var stadig en irriterende lyd.

    Så tænkte jeg, måske det er ophæng eller lejer, så jeg prøvede at køre den lidt på grænsen, skarpe sving i god fart, så blev lyden meget værre, så jeg havde fat i noget der.

    Nå jeg kørte hjem og satte fruen af, og smuttede ud på endnu en prøvetur, men nu kan jeg ikke få den irriterende lyd frem igen, hvad fanden kan det have været ?


    Bendix
     
  9. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    :D Jeg har også sådan en Mb,er.
    Men den er kun hastigheds betinget.
    Der kommer sådan en brummen fra h,side af ved hastigheder over 140 km/t. :lol:
     
  10. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Ha ha den lyd kender jeg godt den opstod nede på autobahnen med en BMW 330D foran og speedometeret på omkring 230km/h i min Peugeot 406 2,0 turbo men denne syntes at komme bagfra og sådan nærmest klynkende :lol:
     
  11. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Min siger egentlig kun underligt, når jeg i disse dage lige skal tjekke hvor godt fast den står.
    Gerne i små skarpe sving, kryds og den slags.
    Så kommer man også hurtigere rundt om hjørnet, jo.
    Men det er nærmest en højfrekvent hvinende lyd. Nogen gange både fra højre side og bagfra samtidig !

    Jeg har fundet ud af at det er en stemmestyret funktion, sådan så når jeg med fast myndig røst sige: HOLD NU OP, plejer den at forsvinde.

    Der er dog nogen kedelige sammehænge jeg ikke forstår. Hvis jeg gentager manøvren flere gange, er det ofte lige pludselig blevet til en grøddag derhjemme om aftenen.
     
  12. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Jamen så må du udskifte "støjkilden" ud med en mere lydløs og nyere udgave :whistle:
     
  13. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg er bange for at det ikke hjælper.
    Lyden bagfra er netop først noget der er kommet til de seneste år, så jeg tror det er en indbygget funktion der er standard på alle modeller.

    Har dog hørt om undtagelser, og sjovt nok er lyden der aldrig når jeg har min bror med ude at køre. Hellere ikke fra bagsædet. Så det er muligvis noget med en afledt funktion, der trigges af et eller andet.

    Men måske vil denne model være bedre for mig http://www.youtube.com/watch?gl=US&hl=da&client=mv-google&v=-bIV_hHPAFQ

    Virker mere frisk. :lol: Der er 5 dele af den test, og hvis i ikke har set dem før, er det tiden værd. Jeg så dem inden jeg købte min.
     
  14. hoegh

    hoegh New Member

    Joined:
    28 December 2011
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300CE
    Km:
    169
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Det med hylende blæsere er vist ret normalt. Måske skulle vi kigge på det en dag alle os, der trænger til at få smurt lejerne eller skiftet dem.
    Er der nogen, der kan sætte cirka-tid på operationen?
    Og...mht. den meget lange diskussion omkring luftkanalerne i midten, så kan jeg fortælle at min 1992 300 CE'er blæser varm luft indtil jeg trykker på EC. Så er det kun kold luft. Over and out.

    Hoeghen
     
  15. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Hvis man har prøvet det før og ved hvordan man gør, tager det ca. 1 times tid.
    Men man skal finde ud af det og snakke med konen samtidig, kan der godt gå 2-3 timer.
     
  16. Flemming066

    Flemming066 New Member

    Joined:
    19 Januar 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    592000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har også fået lidt problemer med min blæser. Den begyndte for en lille uge siden at hyle som jeres også gør. Men min blæser sendte et tyndt lag af noget sort plastic lignende støv ud over instrumentbrættet. Nu er den hylende lyd ved at ophøre, og det samme er støvet fra blæseren. Jeg ved ikke om det er lejet på min blæser der er gået, eller det skyldes noget andet, hvilket det sorte støv jo godt kunne tyde på. Er der andre der har oplevet at blæseren sender sort plastic fnuller ind?
     
  17. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Jeg ville nok prøve at grave mig ned til blæseren , da jeg tror der er smuttet noget i monteringen, der bevirker at møllen rammer huset , deraf støvet.
     
  18. Flemming066

    Flemming066 New Member

    Joined:
    19 Januar 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    592000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja det lyder jo sansynligt, jeg havde ellers håbet lidt på, at når nu lyden var væk, så var problemet også væk.. Men jeg må nok hellere kigge lidt på den meget udførlige forklaring på hvordan man kommer ned til blæseren. Tak for svaret :)
     
  19. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Husk når i smøre det leje som sidder i blæseren at det skal være en forholdsvis tynd olie Ikke WD 40
    Det er for tyndt og oprindeligt udviklet til at helt andet formål end smørring nemlig vandfortrængning. :shock:
    Det er ikke besværet værd at arbejde sig helt ind til blæseren og så ikke smøre den rigtigt. :cry:
    De lejer der sidder i er sandsyligvis lavet af lejebronze som jeg mener er en leggering af messing og bly.
    De sidder i en fleksibel skål som skal kunne bevæge sig ved temp. forskelle.
    På de w124 jeg har haft som har haft blæsermotor problemer er de alle blevet smurt med en tynd olie som penetrere godt.
    Det har kun været nødvendigt at gøre det een gang på de ca 3-4 år jeg har haft bilen.
    Tag hvad du har på hylden bare det ikke er fedt eller WD 40. rules
     
  20. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Nemlig. WD 40 "fordamper" ret hurtigt.
     

Del denne side