Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hvilken årgang

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af avanti, 9 August 2011.

  1. avanti

    avanti New Member

    Joined:
    3 Februar 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E220
    Km:
    215000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    MB 250 SL
    Bil nr. 2 Km:
    230000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1967
    Jeg overvejer at hente en E220 i Tyskland, Har et par interessante emner, den ene er en ikke faceliftet fra 1993, og den anden fra 1995. Begge med 111 motor og fuld servicebog.
    Har hørt der kan være flere rustproblemer på de faceliftede modeller, er der noget om snakken?
    Kan der være problemer med 111-motoren?
    Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på?

    m.v.h
    Ole
     
  2. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Ole:)

    Jeg har en bekendt der kører i en w124 500E fra 1995.. Og det er noget af en rustbunke desværre.. Generelt har jeg set en del af de faceliftede modeller der har meget rust, så det ville jeg nok holde mig fra.. Jeg kan ikke huske om man skal helt tilbage fra før 91 før rustproblemerne ikke var så stort et problem. Mener den tråd har været oppe her i forum.

    Motoren kender jeg desværre ikke noget til, men held og lykke med at finde din W124´er:)

    Hej fra John
     
  3. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Den forhandler jeg købte min 300e-24 hos, har haft arbejdet mange år hos Mercedes. Til sidst var han ansvarlig for de mange garanti sager med rust at gøre . Fik den ''lange version af sagen''. Så hvis du tænker på om w124 også har del i den frygtelig historie kan jeg berolige dig med at det først startede i '97.
    Min fars C180 fra '93 med 180tkm har rød svamp hele vejen rundt eneste der ikke har taget imod er taget og frontklappen. Men inde står den som ny :D Min w124 er også fra '93 med 327tkm, men har kun nogle få bobler.
    Så jeg tror at det er det enkelte ex. der gør det og ikke om den er fra 93 eller 95. Der er sikkert nogen herinde der vil fortælle dig om de steder du skal kigge efter før du køber en.
    Der er dog nogle på mit arb. der siger at dem der er bedst er fra før '90 mht rust. Men nu er bilerne jo så 'gamle' (fy ord) :whip: :whip: :whip: at det nok mere handler om hvordan de er blevet behandlet.

    Håber at det kan bruges :D
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ´Hej

    Jeg vil give Morten ret omk vedligeholdelse det er yderst vigtigt
    Dog vil jeg fortælle at jeg lige har synet en 93 642000 km og ja der var ca 35 timers rust arbejde i
    20 hvis jeg ikke havde været så langsom.... :D

    Når man skruer de plastik stykker af panelerne kan der være yderst kedeligt.

    Har også lige fået en hel højre vange hjem til en 94
    den er rådden ca 20 cm hele vejen rundt om det forreste højre bagtøjs ophæng :cry:
    har sagt til vedkommende at vi skal havde panel plastikket af
    den har desuden en 3-4 huller mere i bunden.

    jeg har selv en 88 og ja den så sin første svejser sidste sommer
    3 stykker på 5x5 cm
    den importeret i 2001 til dk og har kørt ca 400000 km herhjemme
    den er så sejlet ind i tectyl (Dinitrol)
    så vær umage inden du bestemmer dig
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror også at vi med tiden skal se mere efter god behandling end en speciel årgang.
    Men hvis vi skal tage den historie ang. mercedes årgange og hvornår den gik på sparerunder og besparelser i produktionen.
    Så var det helt precist efter sommerferieni 93 man indledte en masse tiltag i produktionerne for at spare på omkostnignerne ved at lave disse W124ere.
    Derfor er det først med 93 årgangene/94 modellerne altså 3 gen. at man ser besparelserne først.

    En af disse tiltag ser vi jo med deres latterlige biologiske nedbrydelige lednings isolatore hvor ledningsnettet forgår/formulder på de modeller som er efter 93 altså alle 3 gen. mercedeser.
    Det er ikke kun et fenomen der opstår for de 6 cyl. men de er hårdest ramt pga. tændspolerne sidder direkte oven på topstykket osv.
    500E er skam også i blandt dette problem samt 400 modellerne, de er som regel bare mindre hårdt ramt.

    Og så er det tiltaget med at de gik over til vandbaseret maling "igen grønne og besparende tiltag"

    En anden ting er hvad jeg har læst på et tysk forum var at man begyndte også at være sparsommelig med sealingen og rustbeskytter i hulrum på 3 gen. mercedeserne. som var mindre modstandsdygtige, hvad man skal ligge i det ved jeg ikke, men det er hvad Tyskerne siger/skriver.
    men der er en klar linie for hvornår besparelserne gik i gang og der var sparerunder (fyringer) på fabrikken og det var i 93 efter sommerferien som der skrives samt fyringsrunder der gjorde at 94 modellerne og frem har en lidt dårligere samling grundet dårlig stemning pga. sparings runderne, hvad man så skal lægge i det...

    Det er som sagt kun noget jeg har læst på et tysk forum, men det lød nu meget autentisk da det kom fra en tidligere ansat i følge en af trådens medlemmer mindes jeg at have læst.

    Man ser faktisk udelukkende forbedringer uden sparinger fra 1 gen. og op til 2 gen. der går fra 90 til 93 først med 94 modellerne begyndte der at komme tiltag som smagte af man skulle spare på omkostninger, kvalitet og styrke.

    Men de rust problemmer vi høre omkring W210 og C klassen, det er ikke de samme som det man gjorde af tiltag med 94 modellen af W124, det var blot et forstadie som jeg kan huske at have læst det, jeg har søgt som en gal for at finde tråden og jeg tror jeg har fundet den 8)
    :arrow: http://www.w124-board.de/thread.php?threadid=31126

    Men som sagt, så er det i dag nok mere et spørgsmål om at finde de godt passede, og motoren 220 kender jeg både store fan af, som regel tidligere 230E ejere og kender da også et par haddere af denne, da den langt fra er lige så stabil og drift sikker som den gamle den afløste 230Eeren, men hvad alt det består af, ved jeg ikke.

    Men 2 gen. W124ere anses også i det Tyske for at være de bedste af W124erne. og det er ikke fordi jeg selv har sådan en, men det skriver de altså der inde på deres forums. 8)
     

Del denne side