Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

hvad er...

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af SkiveAE, 20 November 2010.

  1. SkiveAE

    SkiveAE New Member

    Joined:
    18 November 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    7800 Skive
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250TD
    Km:
    650000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna II
    Bil nr. 2 Km:
    202000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2002
    de mest almindelig fejl ved syn på W124 - 250 TD?
    Den jeg har fik jeg billigt, og ingen rust i bunden på den, har kun lidt ved en skærmkant.
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tja jeg har kun synet min egen 2 gange samt en kammarats og de havde samme fejl "godkendt"

    men ellers ved jeg de plejer og sige knækkede fjedre
    slør i hjul lejer ihvertfald der hvor jeg har været
    vedr rust på skærmkant det har de fleste med mange dk km
     
  3. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Min manglede bliklys på siderne, der foran fordørene. Men det er fordi den er importeret for få år siden.

    Importsynet på have overset fejlen.

    Generelt på alle slags biler:
    Få tjekket bremser, bremserør, styrtøj og hjullejer, lys og horn. Forruden skal være hel og uden reparationer i synsfeltet. Rust i bunden har du styr på.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er et par klassiske slid fejl på alle biler.

    Knækket fjedre.
    Dårlige håndbremser.
    Dårlige bremser.
    Defekte bærekugler.
    Defekte sporestænger.
    Olie spild.
    Defekte bagbros ophæng.
    Defekte bærearms bøsninger.
    Defekte stræberarme.
    Slidte hjullejer.
    Co2 tal for højt.
    Og self rust :angry:

    Det er sådan de mest almindelige syntes jeg
     
  5. SkiveAE

    SkiveAE New Member

    Joined:
    18 November 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    7800 Skive
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250TD
    Km:
    650000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna II
    Bil nr. 2 Km:
    202000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2002
    Tak for svar, er jo kun autoelektriker :-D
    Så skal den vist over graven og have et lettere eftersyn, samt kompl. nyt bremser + fjedre samt alle filtre...
    Tillægs spørgsmål, kan jeg bare lave en bil om fra alm. hvide plader til varevogn på gulepl. uden problemer? Har ikke brug for bagsæderne og skal bare billigt kørende til og fra firmaet...
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det med at smide gul plader på er desværre ikke noget der kan lade sig gøre mere. Det stoppede for snart 10 år siden.
     
  7. SkiveAE

    SkiveAE New Member

    Joined:
    18 November 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    7800 Skive
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250TD
    Km:
    650000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna II
    Bil nr. 2 Km:
    202000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2002
    Heller ikke hvis man hiver afgiften retur og starter forfra??
    Det er da ikke så længe siden en af mine kammerater, fik ændret en bil fra hvide skilte til gule skilte, uden at søge afgift retur og vice versa...

    Har lige erfaret at bilen er lidt utæt med vand/fugt i vognbunden... gad vide hvor fa... det kommer ind henne...
    Nu har bilen også stået stille i ca 1½ år, og har givet den nette sum af 5tkr, for en bil som er nogenlunde fornuftig :)
    Alle tæpper skal dog ud af bilen for at den skal tørres igennem og evt. have et par lædersæder i foran, da jeg bare skal bruge den når skal hurtigt ud til kunder uden for meget værktøj og res.dele
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det skal jeg ikke kunne svare på, jeg kan bare huske at før i tiden to man en almindelig bil og byggede et lad i eller på, også kunne man køre på gule plader. Men det har regeringen sat en stopper for.
     

Del denne side