Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Husk og check hydrauliske rør til auto gear

Emne i 'Automatgear' startet af flychr, 22 Februar 2015.

  1. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej måske vsr jeg for tideligt ude men synes rør fra autogear unden kones 230te 90 ved køler så lidt rusten ud

    [​IMG]
    Købte nyt 124 270 0596 og slange stykke. Checkede det gamle efter afmontering men det var måske ikke så slemt! Se billed neden under! Chr
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  3. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Undskyld men jeg forstår ikke rigtig det du skriver eller billede :|
    Er det ironisk eller er det ruste væk.
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jeg har også købt nye til min, de tærer med tiden mest ud foran,- men mine er både rusten og siver lidt gearolie, - det er lige en skru af skru på opgave der skal gøres. - det samme gjorde også på den gamle. :)
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    nej det var ikke ironisk :-D og første billed er ikke særlig godt (det er ved strips der er rust)
    På andet billede er der slippet meget på rør, for at se hvor dårligt det var, og det havde nok holdt lidt endnu, men det var svært og se hvor dårligt var da det sad på bil!
    Tror hurtig sådan en autogear kasse bliver "sur" hvis all olie løber ud! Kones 230te har kørt 325000km nu og der er aldrig lave gearkasse/bagtøj /motor /toppakning :D (tror jeg har har skiftedet Hardi skiver /og eller kardan)
    Så kan nok ikke klage hvis der sker noget nu, men det ville være ærgerligt hvis det var et tæret rør til 350kr der var årsag!
    chr
     
  6. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    826
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Jeg har prøvet det samme!

    Jeg skulle aflevere noget på min arbejdsplads i Holbæk og da jeg så kom ud igen, så var der olie-pletter hele vejen hen af p-pladsen. Jeg tænkte med det samme: Sikke en gris, der ikke har tjek på sin bil. Det viste sig at være mig selv... :oops: :oops:

    Jeg måtte så kører fra Holbæk til ud til det sted, hvor jeg har min AMG stående, og så kører videre i den.
    Det var ca. 35km med olie pissende ud af gearkassen, men heldigvis skete der ikke noget! Min chef var heldigvis lidt large lige den dag, da jeg sagde jeg blev nødt til at køre ud at skifte bil.

    Dagen efter blev røret skiftet og så blev der efterfyldt af gearkasse-olie, og der var ingen skade sket :!: 8)
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du skal vist også have kigget på din krumtaps pakdåse det ser snasket ud
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Den sviner meget den gamle 230te! Har prøvet at vaske motor mange gange og skiftede krumtaps pakning(længe siden)
    men olie spil kommer længer oppe fra, men ken ikke helt finde den rigtige årsag(der kommer også noget fra ventil dæksel låg selv om det er nyt!
    Chr
     

Del denne side