Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

holde med p-lys tændt ?????

Emne i 'El-system' startet af puch72, 9 Oktober 2015.

  1. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Hvordan er det nu lige at man regner ud hvor længe man kan holde med tændt
    p-lys (under tænding på)
    Hvis man nu feks tager udgangspunkt i sådan en som min med et godt batteri,
    ved godt at det bliver et Ca gæt, er det ikke noget med W÷V er = amp eller noget
    i den stil rules
    Når batteriet " bruger /tapper " amp timer bruger den så også start ampere,
    Håber at det sidste spørgsmål gav bare lidt mening :|
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en tricky en med det.

    Har du et 100 ampere batterie som er helt nyt og ladet fuldt op til de 12.6 volt.
    Så ville du kunne aflade det 100% ved et forbrug på 100 ampere i en time.

    Aflader du det med 50 ampere, ville det være 100% afladet på 2 timer o.s.v.

    Startstrømmen skal du bare regne baglæns

    En starter trækker ca 500 ampere, d.v.s. at efter 20 minutter, er batteriet 100% afladet

    100% afladet = en batteri spænding på 0,0 volt!!

    Der skal minimum være 50% på 100amp batteriet for at starte en bil, så med et helt frisk batteri og 10min forsøg på at starte en bil.. Så ville det være det som man kalder flat.

    Når det så er sagt, så skal man huske på at et 100 ampere batteri kun er 100 ampere lige når det er kørt ud af fabrikken.
    Nu vi får dem fra en forhandler, ville det nok nærmere være på 80 ampere og der er er noget spændingsfald over kablerne til starter og stel i bilen.. Så efter 5 min start forsøg, ville den ikke kunne startes mere.

    Dit positionslys trækker 2.5-3 ampere, så efter ca 6 timer, ville du ikke kunne starte bilen, sådan groft udregnet med forbehold for diverse spændingsfald ekstra forbrug og kvaliteten på batteriet.
     
  3. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Spændende:) som en matematiktime i skolen!
     
  4. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej tak for svaret. 3 ampere gange 6 timer er = 18-20 ampere.
    Så man må sige at der er kæmpe forskel på om man kører med 100 AH eller som jeg
    og nok også langt de fleste andre biler med et 65 AH batteri.
    Et 100 AH vil nok kunne klare lidt mere end de 6 timer og et 65 AH er man nok nede på
    3-4 timer med p-lys tændt og man vil lige kunne starte.
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    og så har Mercedes tænkt det er ikke nok ,så man kan vælge kun at ha p lys i enten høre eller venstre side og så lige fordoble tid!!
    Chr
     

Del denne side