Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp til aftapning af kølervæske

Emne i 'Motorkøling' startet af Hafstrøm, 10 Maj 2010.

  1. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej,

    Jeg har købt en ny cirkulationspumpe (den elektriske, som hjælper til med cirkulationen når man holder i tomgang eller har tænding på), da den gamle larmer og kører op og ned i omdrejninger.

    Den kan jeg nok finde ud af sætte på, men først skal jeg vel tappe alt kølervæsken af og det kan jeg til gengæld ikke finde ud af (jeg har aldrig skiftet kølervæske på nogen som helst bil) Jeg har en Haynes og der står, at der er to steder som skal åbnes, så væsken kan løbe ud. Det ene sidder ved køleren og det andet på motorblokken.

    Jeg formoder, at jeg skal ned under bilen for at finde disse to steder? Skal jeg have den op på en lift?

    Jeg har flere spørgsmål om hullernes nøjagtige placering, men starter lige med dette.

    Hilsen fra Henrik
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det nemmeste er, hvis du har mulighed for at sætte et par svejsetænger på slangerne - så er du helt fri for at tappe af.
    Men ellers sidder der en aftapningshane, i bunden af køleren. Den er rød. :)
     
  3. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det med svejsetængerne lyder som dagens gode tip. :gr8: Bortset fra at jeg ikke har sådan nogen, men det kan jeg nok finde råd for. Ellers så ved jeg nu at det er den røde hane. Tak.

    Hilsen fra Henrik
     
  4. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Et par skruetvinger kan også bruges.
     
  5. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ....... ellers har din kone vel to hænder, så kan hun klemme slangerne mens du skifter pumpen :lol:

    p.s husk lige en klud i munden på hende, så du undgår dumme spørgsmål... :lol:
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det nu nemt nok,bundskjoldet skal af og jeg klare det uden lift,jeg plejer at sætte en normal haveslange på aftapnings studsene..
     

    Attached Files:

  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Tvivler på at min kone er i så god træning med at klemme :mrgreen:
     
  8. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Her er en Guide til at skifte vandpumpen på en W201 den kan evt hjælpe dig.
    Hvis indmaden er ligeså snavset ville Jeg nok sørge for at tappe alt kølervæsken af og få renset systemet, men er det rent kan du jo sagtens nøjes med at lukke slangerne af.


    http://mercedes-190.co.uk/topic/6511586/1/

    nu også med Link :)


    med venlig hilsen

    _BO_
     
  9. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @Aasted:

    Knibeøvelser hjælper på stort set alt :lol:

    bluestar hilsen
    Fisker
     

Del denne side