Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

HJÆLP!!! ..Rusker i kørslen ved sejtræk ml.100-130 km.t

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Eldi, 13 December 2010.

  1. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej kære venner i forum .. nu har jeg snart prøvet diverse Mercedes "EKSPERTER" inkl. Mercedes-Benz Hørsholm!! og ingen kan finde fejlen på min Benz, Det drejer sig om at den "KuN" ved sejtræk hugger i kørslen, som om at den ikke får nok mængde af et eller andet, det kunne f.eks. være brændstoffet ikke kan følge med?, sådan føles det ihvertfald! ellers må det være noget elektronisk siden at tændingsmodulet er brændt af?, denne fejl har gjort at mit tændindsmodul brændte af en dag for ca 2 mdr. siden :twisted: , .. der blev sammen med et nyt tændingsmodul udskiftet: Rotor, Tændspoler, Fordelerdæksel, Skamgasføler, så er der købt et overspændingsrelæ som ikke er udskiftet endu. ..og følgende er ifølge Mercedes Hørsholm blevet undersøgt som mulige fejl: Overbelastningskontakter i gearkasse (OK), Lambdasonde (Lidt høj -men OK), Brændstofpumpe (Ok), Petentiometer (defekt) -men Petentiometer/luftmassemåler er først lige begyndt at fejle for ca. en mdr. siden, ved at bilen ikke lige sætter igang ved grønt lys med det samme men efter ca. nogle sekunder, så jeg tror ikke den har et sammenhæng med det ovennævnte problem som har været der siden jeg købte bilen i marts mdr. -det skal siges at jeg har mine tvivl om at MB Hørsholm har gået bilen rigtigt igennem, især ang. overbelastningskontakterne og brændstofpumperne, bilen var allerde klar til afhentnig efter en time på liften, ellers har den holdt ved deres parkering hele dagen, en klage sag er selvf. sat igang, men den bliver nok hurtigt afvist af slipse herrene på 1.sal, Jacob (JTC) foreslog godt nok engang at det kunne være disse Overbelastningskontakter i gearkassen men efter Mercedes Hørsholm siger at det ikke kan være det , ja! så er jeg selvf. bange for blot at får en regning mere for udskiftning af dem også, uden at jeg får løst problemet, nu er min frygt at jeg en dag kommer til brænde Tændingsmodullet af igen :-( ,,helt ærligt! er jeg mon den eneste i hele verden der har dette problem????? er der ingen der på et eller andet tidspunkt har haft et ligende symptom på deres 300-24Vér? hvergang jeg får en mekanikker anbefalet, ja så sender denne mekanikker mig bare vidre til en anden o.s.v ..man kan vel godt høre at jeg er rimelig deprimeret, især nu hvor min pengepung også er blevet flad som et kreditkort :cry: :cry: :cry: :cry: Hjælp! bud? ..bare et eller andet!! Det er lige før at jeg tibyder en gratis lakpolering på mit værksted som finde løn til den der kan finde fejlen på den :yipi: Mvh Elias
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: HJÆLP!!! ..hugger i kørslen ved sejtræk

    http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... place.html
    Det nærmeste jeg når frem til i fejlsøgningsguiden ovenover er.:

    Utæthed i vacumsystem.
    Forkert modulationstryk.
    Fejljusteret bowdenkabel.
     
  3. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Re: HJÆLP!!! ..hugger i kørslen ved sejtræk

    Hej Guldsmed
    Mange tak, jeg vil begynde at studere det linket emne dybden. Mvh Elias
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: HJÆLP!!! ..hugger i kørslen ved sejtræk

    Jeg tænker på om du på noget tidpunkt overhoved har fået læst fejlkoderne ud på den :|

    Når du siger "hugger" så tænker jeg som i "udsætter" eller er det mere som om nogen slipper koblingen for at koble ind igen, jeg mener køre motoren rent når den hugger?
    jeg antager lige at den "ikke" køre rent når du siger "hugger"

    Så lyder det nemnlig unægtelig precist som dårlig tænding fordi det altid viser sig ved sejtrækkeri.
    Du siger du har skiftet tændkabler, men som regel følger selve kablet mellem tændspolen og tændingsfordleren aldrig med i det sortiment og det er sjovt nok altid dette kabel som jeg har erfaret der fejler på de 6 cyl benziner, så har du husket at skifte dette også og hvad med din tændspole, du skriver spoler i flertal, men der sider jo kun 1 ?

    Jeg tror ikke på at huggeri "som i udsætterer" er en utæthed i vakum systemmet, det ville vise sig anderledes og det samme med manglende benzintryk da det i begge tilfælde vil resultere i at du godt ville kunne sejtrække med ikke kunne gøre brug af fuld gas = mange omdrejninger.

    At dit tændingsmodel brænder af (lyder fandme dyrt) går ud fra det er det på inderskærmen du hentyder til der sidder lige ved siden af ABS hydraulik enheden, det forkommer mig sært at det skulle brænde af med mindre din tændspole er deffek måske.

    i sidste nødstilfælde ville jeg få lavet en test, hvor tændings kurve og brændstof blanding kan ses mens du køre.
    Så kan man helt precis sige om det er tænding eller mad der er fejlen.
    Kan evt. laves på rullefelt, men det er også en lidt ekstrem løsning, koster 1100 Kr. mener jeg.

    Men ja det er trist at have fejl som er svære at finde.

    Jeg ville nu kikke langt væk fra de Autoriserede værksteder, da deres ekspertise ikke helt lige er på denne teknisk stadie som disse biler nu engang har.
    Her ville jeg stole meget mere på steder som har samme folk ansat som var med dengang bilerne var fremme og skulle fejlfindes på.

    Her kan jeg anbefale dig 2 meget erfarne steder i lige netop din model motor M104.980:
    KH Nielsen i hedehusene og BH Auto i Osted

    Solhøjvej 28 - 2640 Hedehusene - Tlf: 46591494 - Email: khn@brugtmercedes.dk

    http://www.bh-auto.dk/
     
  5. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Re: HJÆLP!!! ..hugger i kørslen ved sejtræk

    Hej Brabus ..Mange tak for svar (håbede virkelig at du så på mit indlæg) 8) ja jeg kom til at skrive tændspole i flertal der er selvklart tale om et stk ..men jo, jeg har da udlæst fejkoder masser af gange, der dukker nogle fejl op især denne vedr. drivlinie: "Air Injection system, Open or short Circuit" men mekanikkeren sagde at det ikke kan have betydning for mit hovedproblem :| CITAT: "jeg antager lige at den "ikke" køre rent når du siger "hugger"." -ja den køre nemlig ikke rent, selve motoren opføre sig som om der bliver stjålet tænding fra den, den ligsom mister det ellers flotte sejtræk ved pludslig at den begynder at miste "grebet" og derved ligsom tænd/sluk for strømen ved en stikkontakt hurtigt, -ja tændingsmodulet har været et dyrt omgang for mig, har betalt 11.000kr brugt for den :twisted: -og i den forbindelse skiftet mekanikkeren som skrevet også: rotor + fordelerdæksel + skamgasføler, han vurderet tændkabler og tændspole til at være nye af udsende og dermed funktionsdygtige, men jeg har dog stadig tænspolen liggende købt fra en hugger som han altså ikke monteret pga den siddende var i bedre stand ifølge ham, -men jo, du har en pointe! kablet mellem tændspole og dæksel er ikke skiftet, så det må jeg lige have gjort imorgen, nu prøver jeg lige at får en tid hos ham igen på lørdag, ellers må jeg nok opsøge nogle af jeres værksteds henvisninger (Guldsmed/Brabus). Tja! det kan blive noget af en hovedpine!! nu håber jeg bare på et mirakkel, som f.eks at det bare var det omtalte kabel :gr8: ...nå! men jeg prøver at bevare humøret højt - jeg vender tilbage med fortsættelse farvel MVH Elias
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: HJÆLP!!! ..hugger i kørslen ved sejtræk

    Ja det kunne tyde på tændspole eller tændkabel fra tændspole vil jeg sige.

    Og så en anden ting, der forskrives at man kan ødelægge tændings modulet hvis ikek tændingen komemr af med sin gnist retmessigt, det værende både som kortslutning til stel eller manglende afsæt i tændrør.

    Så jeg ville ikke fremprovokere fejlen mere end højest nødvendigt.

    Den gang jeg skulle starte min BRABUS motor op efter total renovering, så vilel jeg jo gerne tørne motoren rundt nogle gange uden tænding på, så motorolien kunne komem lidt rundt inden første kompresion.
    Her turde jeg ikek løbe nogen risiko, så jeg afmonterede alle kabler til og fra tændings modullet for at det ikke skulle lide skade, netop fordi jeg læste mig lidt ind på netop denne procedure og fandt ud af netop dette.

    En anden god ting er lige at huske og spørge din mekanikker om vedkomne nu også huskede at montere det nye "brugte" tændings modul MED kølepasta mellem modul og inderskærm.
    Hvis ikke, så vil det snarligt kunne lide døden igen, da varmen sp ikke korrekt kan overføres og det har vist taget en del penge fra en masse fordi mekanikker ikek lige er de steder som går rundt og har kølepasta på værksteds tavlen som hyldevare 8) og så tænker de ja hva faen kan det betyde... ik... :p

    Det er ikke nødvendighvis nioget man kan se det gamle har, hvis det har været tøret ud med årene, så man er jo lovlig undskyldt hvis man som mekanikker har overset denne lille detalje men omend meget væsenligt cute
     

Del denne side