Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Har jeg defekt varmepumpe??

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Leensbak, 26 December 2010.

  1. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    liiige for at være sikker spørger jeg lige de kære geeks på dette fantastiske sted ;O)
    Jeg har ingen varm luft (blæser kun kold) i kabine (har tjekket duovent og kølervæske) mellem motor og duovent sidder en lille motorpumpe der virker defekt. Jeg har prøvet at afmonterer og tilslutte 12V på den og der skete nada.. har jeg ret i denne test burde få pumpe til at snurrer?

    pumpe er denne..

    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 18351364B/
     
  2. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Ja det er ganske alm. motor der skal snurre ved 12 V.
    Den sørger for at pumpe vand ind i kabinen. Til varmeapparatet naturligvis....

    Søren S2
     
  3. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Søren.. takker for svar .Altid rart liige at få bekræftiget ens anelser.Så må jeg lige til huggeren og lede efter ny brugt ;O)

    Mvh Johnny
     
  4. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej Johnny.

    Nu ved jeg ikke hvilken ophugger du plejer at bruge men ellers kan jeg anbefale Prince Export & Import i Haslev.

    Du får selv lov til at rode ude på pladsen (godt-nok i selvskab af en hvis dansk-kundskaber ikke er alt for gode :oopsbig: ) og så er der mange 124'ere at vælge imellem. Da jeg var der spurgte de om hvad jeg ville give for de ting jeg skulle bruge, så det skal du nok lige have i baghovedet.

    Pladsen ligger i Sverigsgade 17 i Haslev

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Prøv lige at starte med at skille pumpedelen fra motoren.
    Tit er det pumpedelen der sætter sig fast, men motoren virker fint.
    Pumpen kan man ofte få fri igen, når man nu står med det i hånden.
    Derefter sættes de to sammen igen, og wupti. :)
     
  6. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    har spaltet pumpe i de dele den kan deles i og motioneret og kælet for den men ak... intet liv.

    Tusind tak for Haslev hugger forslaget ;O)
    Plejer at bruge ham i Vadsby men ikke mange mercedes at vælge imellem..

    Jeg suser derned ASAP. :gr8:
     
  7. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @Claus:

    Hvorfor bli'r du ved at køre til Haslev :?:
    Gi'r han den bedste pris for din bil :?: :whistle:
    - og RIGTIG godt Nytår :drunk:

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  8. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih altså ...

    Ny pumpe købt og testet den virker.. MEN den får ikke 12 V fra stik så køre ikke..

    Jeg går ud fra den får strøm samtidigt med duoventiler?

    Jeg mistænker den for at være brændt af og nappet en sikring eller relæ da dette skete. Udfra samme ledning er føler til sprinklervæske og denne er der strøm i..

    Nogen der har en ide til hvorfor pumpe ikke længerer får strøm ?

    PS.. har 2 pumper i overskud hvis nogen er Int ;O)
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg kan hjælpe dig med et diagram,har du aircon(knapper i midten af temphjulene?
     
  10. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Alex.
    Lyder sku dejligt ;O)

    Ja jeg har de 3 knapper (incl aircon) mellem de 2 hjul
     
  11. 320cab

    320cab New Member

    Joined:
    30 December 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 e320CE Cab
    Km:
    206000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    w202 C180
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    hej Leensbak.
    Har haft et lignende problem med min 250d -91.
    Fejlen lå i panelet inde i bilen. Det er panelet med de to drejeknapper til temp. regulering.
    det er meget let at skifte.
    bluestar hilsen
    Jørgen
     
  12. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Som lovet
     

    Attached Files:

  13. Leensbak

    Leensbak New Member

    Joined:
    6 Juni 2010
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut
    Km:
    268000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    takker for diagram jeg lure på det.. heldigvis er kølevandstryk så højt det cirkulerer nok til at holde bilen lun nu ;O)
     

Del denne side