Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

har du været på rullefelt med din W124??

Emne i 'Tekniske data' startet af Bilglad, 1 Februar 2013.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har aldrig selv været på rullefelt med mine w124?
    Har nogen prøvet i deres w124?

    kunne godt tænke mig at få oplyst om hvorvidt det er sandt at w124 med automat gear mister effekt pga. gammeldags torque converter osv. nogle hævder at man mister op til 20-30% fra motor til baghjul? hvis det er sandt føler jeg at mine resterende hk er yderst effektive :)
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg ved at mange som har været på træffet i Bogense på Fyn har haft dem på natmekanikerens rulle felt.
    Men det tager jo højde for dette inden beregningen vil jeg tro. :|

    Men jeg vil da bidrage med at min gamle W123 230CE med manuelt gear kunne følge med en W123 280er med automatgear hele vejen til 100 og ligeledes fulgte jeg min mors W124 260E op til ca. 150 før den begyndte at trække væk.

    Og de,W124 230ere med autogear jeg har prøvet i dag er sindsygt sløve i forhold til min gamle W123 230CE med manuelt gear. Men nu er der også lidt effekt forskæl i og med min var uden KAT og de W124 230ere jeg har prøvet var med kat og det at en W124 vejer nok lidt mere end en W123er :|
     
  3. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Der var noget om snakken i 60/70'erne, men ikke med vores moderne biler...

    Tag nu en 300E-24, der er manuelt gear langsommere fra 0 til 100 end både 4 og 5 trins automatgear, så deeeet... :whistle:

    Brian
     
  4. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Jeg skal da have testet min 300E-24 med min G-Tech Pro... :evil:

    Min Camaro med 433Cui V8 lagde 420Hk på baghjulene 8) - der kommer jeg nok ikke op med W124'eren uden et Mosselmann Turbokit...
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg var på felt med min 250 første år vi havde rullefelt
    Den er med manuel havde gået ca 600000
    Der blev lagt 87 hk og en jævn moment kurve

    Samme år fik thomas målt sin 250
    Med automatgear 600000 på klokken
    Den lagde 90,6 hk

    Begge biler er opgivet til 90 hk
    Så tror næppe der er forskel om den er med det ene eller andet.
     
  6. OnkelDichael

    OnkelDichael New Member

    Joined:
    23 April 2012
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Aabybro
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    500
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    min erfaring med rulle felt er at man går i neutral når man har nået max omdr. og lader bile falde til ro af sig selv, derved måler feltet modstanden i drivlinien så man får en beregnet ydelse
     
  7. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Min 260 er opgivet til 160 hk.
    Efter godt 400.000 km blev den målt til 146 hk.


    Men det er vel mere interessant hvad Bjarne fik målt sin 300 D til. :nakkal:







    Hvis de altså nåede at opsamle nogle data inden propellen røg gennem køleren.
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Men det er vel mere interessant om det var før eller efter motoren havde fået Dexron II olie....... :whistle:
    :..|
    Bendix
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er ikke helt galt, jeg har læst at dexron 2 og 3 er en meget effekt forstærkende olie,
    Den smører simpelthen så godt ved alle temparaturer og giver motoren de bedste arbejdsvilkår under alle belastninger :lol:

    bagtøjsolie skulle også udrette fantatiske mirakler på motoren og gøre den mere smidig offtopic

    og til sidst så er der den røde oliefarve som renser motoren på samme måde som en grapefrugt er sund for mennesker :..|
     
  11. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000

    Det var med den gamle. Den nye synes jeg har bedre bundtræk men den skulle også have kørt 200.000 mindre...
     

Del denne side