Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

høje omdrejninger ved gearskift

Emne i 'Automatgear' startet af mbtechs, 13 Januar 2009.

  1. mbtechs

    mbtechs New Member

    Joined:
    18 Maj 2008
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    32600
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    min 300E`er er begyndt at gå op i omdrejninger ved gearskift. ca 2 til 3000 omdrejninger. det er lidt ligesom hvis man filler meget kobling i en manual gearkasse.

    jeg har tjekket olien i gearkassen og den er helt perfekt. hva gør jeg?
     
  2. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har også det problem . Men kun hvis jeg giver lidt pedal , hvis jeg kører morfar så skifter den perfekt :sos
     
  3. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg har osse det problem fra 2 til 3 gear uanset om jeg køre morfar eller ej såååå fedter den og går op i omdrejninger
     
  4. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    er der ingen der ved hvad dette skyltes??????
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Den er lidt svær!

    Jeg tror der er flere muligheder,- som nemmest kan identificeres ved at en aut. gear mand kører en tur i bilen.

    Det kan være en justering et sted vaccum/tryk, mekanisk (kabel) ,- eller slidtage i gearkassen,- eller en ventil der skal skiftes,- alt lige fra billigt til dyrt.
     
  6. Tiban 300Diesel

    Tiban 300Diesel New Member

    Joined:
    9 Januar 2009
    Indlæg:
    76
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej bjarne jeg kan bare ikke forstå at det kun er nogen gange den fedter ,og den er special slem når jeg letter foden fra gassen , for ligsom selv at skfte gear ;bang
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg giver også lige et indput her :)

    Jeg har snart kørt i mange W124ere og W126ere og stort set alle gearkasser gør det med tiden i specielt 1 af gearene eller kun i et af gearene.
    Jeg har snakket med en som renovere gearkasserne og han sagde at det er det hyppigste problem på gearkasserne at den fedter når den skifter gear, specielt ved halv gas, ikke så ved fuld gas eller meget let speeder ala svag acceleration.
    Det drejer sig om slidte bremse bånd som er den hyppigste årsag til renovering på de 4 trins fik jeg at vide.
    Og jeg har set dette problem på rigtig mange gear kasser af de Mercere jeg har kørt i og det er oftest fra 2-3 hvor den ryger pænt i vejret ved gearskifte.
    Det jeg har oplevet er at det oftest er værst når bilen er kold, men når den er varm har den mindre tendens til at gøre det, måske fordi npr man nogle gange har brændt bremsebåndet varmt at det så bedre får bid ???

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side