Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

høj tomgang

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af hightower, 8 Oktober 2016.

  1. hightower

    hightower Member

    Joined:
    20 November 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w126 560 pick up
    Km:
    450
    Årgang:
    90
    Bil nr. 2:
    w201 3,0
    Bil nr. 2 Km:
    290
    Bil nr. 2 Årgang:
    87
    hej min w124 300e aut går helt amok li pt den kører med 2500 omdejninger i tomgang eller os når den er i gear nogle der har ideer til hva det kan være det hele ved gas tingen sidder fint og burde være stå rigtigt og er blevet justeret for ca en måned siden den gjorde det efter den fik lidt stril.??

    high tower
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hey,
    Vakuumlæk et sted i systemet er mit bud. Måske de tykke slanger til eller fra tomgangsregulatoren, men undersøg samtlige gummislutninger. Kan også være selve regulatoren, potentiometret eller micro switchen ved speedertrækket, der ikke har hvilekontakt; men for 2500 RPM@tomgang ville jeg undersøge for vakuumlæk først.
    Maskinen har fået prygl, siger du, og så kan gummi godt "hoppe af" eller gå i stykker.
     
    Sidst redigeret: 8 Oktober 2016
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tomgangsventil sidder fast eller gummibælg er revnet

    Sendt fra min Lenovo A6020a40 med Tapatalk
     
  4. hightower

    hightower Member

    Joined:
    20 November 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w126 560 pick up
    Km:
    450
    Årgang:
    90
    Bil nr. 2:
    w201 3,0
    Bil nr. 2 Km:
    290
    Bil nr. 2 Årgang:
    87
    hvor sidder den ventil li og sys det gummi ser fint uf og den der kontakt er lavet til tomgang der var en ledning der ikk sad til
     
  5. hightower

    hightower Member

    Joined:
    20 November 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w126 560 pick up
    Km:
    450
    Årgang:
    90
    Bil nr. 2:
    w201 3,0
    Bil nr. 2 Km:
    290
    Bil nr. 2 Årgang:
    87
    den kører okay nu den er bar blivet smørt i stik og så den skulle den bar stå en nat så virkede den så skal nok ikk tænke mere over det :)
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis du vil tænke mere over det har Mercedes følgende forslag:
     

    Attached Files:

    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      68.8 KB
      Visninger:
      207
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      71.6 KB
      Visninger:
      236
  7. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    de mekaniske forbindelser fra speeder trækket i bilen og til motoren..
    de sidder under luftfilteret bagerst på motoren.. de kan godt sommetider trænge til at blive skilt ad.. og gjort rene og få ny kobberfedt.. så den arm går tilbage imod den switch som siger at nu skal den gå tomgang, kommer til at "kunne nå" igen.. :)
     

Del denne side