Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Høj tomgang, Abs og centrallås

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Lncs, 5 April 2009.

  1. Lncs

    Lncs New Member

    Joined:
    31 Marts 2008
    Indlæg:
    29
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 TE 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    c - sportscoupe
    Bil nr. 2 Km:
    100000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Nogle som kan hjælpe mig. Min 300 TE fra 87 har svært ved at starte. Når den så er startet går den med 2500 omdrejninger i tomgang nå den er varm. Problemet kom samtidigt med at abs lampen lyste og centrallåsen i ventre side ikke virker. Lyder meget mystisk, måske et sammentræf ?? :cry:

    Hilsen
    Lars
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lyder lidt som dit over spændings relæ (OVP Relæet)
    Det sidder inde bag dit plastik dækken bag batteriet og sådan en flad sikring i toppen.

    Måske er årsagen at din centrallås har kortsluttet eller lavet et eller andet som har fået OVP relæet til at enten springe sikringen eller slå fra.

    Hvis OVP relæet ikke virker så lyser din ABS lampe nemlig da det fødes herfra.
    Om det har en indvirken på din tomgangs styring så som koldstarts ventilen er jeg ikke helt sikker på, men det lyder som om din koldstarts ventil ikke slår fra, dette kan dog også skyldes din temperatur føler som fortæller at bilen altid er kold, denne sidder ude foran lige ved termostat huset som sidder lige ude foran ved luftfilteret, det kan både være i sort plast men som regel af metal hvor der går en stor slange over til din køler i toppen :)

    Men det er blot et kvilificeret gæt jeg kommer med her :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  3. Lncs

    Lncs New Member

    Joined:
    31 Marts 2008
    Indlæg:
    29
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 TE 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    c - sportscoupe
    Bil nr. 2 Km:
    100000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    10000000 tak Brabus, jeg er imponeret over din viden. Jeg prøver. . .og vender tilbage.
     
  4. Lncs

    Lncs New Member

    Joined:
    31 Marts 2008
    Indlæg:
    29
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 TE 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    c - sportscoupe
    Bil nr. 2 Km:
    100000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Så fik jeg endelig tid til at se på den gamle MB. Det var overspændingsrelæet :-D Nu kører den fint i tomgang, og abs lampen er slukket. Centrallåsen må være synderen. Jeg takker endnu engang.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Super godt du fik det lavet.
    Standart har de org. monterede overspændings relæer generalt lodefejl (kolde lodninger) inde i relæerne som med tiden skaber løse forbindelser og til sidst giver det op.
    Så det kan sagtens bare være dit relæ som har været træt, det ser man på næsten de fleste w124ere med tiden.

    Så det er nok snarre et ilfælde/sammentræf med din centrallås.
    Her mistænker jeg pumpen eller slanger, den ligger på en sedan nede under højre bagsæde, jeg kan ikke huske om det er det samme på T modellen, men det tror jeg, tjek der.

    Det er sådan en stor skumgummi klods du skal pille af først og så ligger pumpen inde i med vacum slangerne osv.

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side