Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Gummiliste nederst i forrude

Emne i 'Karosseri' startet af superclaus232, 6 Marts 2009.

  1. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Har lige fulgt guiden til hvordan man kommer ind til kabineblæseren, da min mb var nået så langt i livsforløbet at blæseren var begyndt at larme og det passer sig bestemt ikke for en kongebil.

    Kom fint ind til blæseren, fik den smurt og den larmer ikke mere.

    Desværre har jeg problemer med at få monteret den nederste gummiliste korrekt på forruden. Den vil ikke rigtig hænge ved og ligger nærmest lidt slapt oven på ruden. Det kan vel ikke være rigtigt at den skal det, for så får jeg vel hurtigt noget regnvand helt forkerte steder hen.

    Nogen gode tricks til hvordan jeg får den på plads igen ? - er der mon nogle klips eller lign. jeg har overset.
    Den skal mases ned i en revne før ruden hvilket jeg har fået på plads. Så er der ligsom en rille mere i gummilisten, der skal mases ned/sammen med forrudelisten og det er den jeg ikke kan få til at holde fast.
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Godt billed Lasse !
    Det er sikkert de 2 store lister 23 der er problemet! Det kan være nødendig at købe nye "klips" 32 og pop nitte 17 og skifte dem!
    Er liste 23 plevet rigtig dårlig kan en ny også bøbes for ok penge (hos mb) Måtte skifte på min gammle 8 300d! Obs husk liste kant under liste skal
    ned i klips. lav det godt da du nok skal have det af igen nær blæser motor "bare" er smurt
    mercedes weekend til alle fra christian
     
  4. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej - og tak for svar.

    Det kan vel godt passe er det er nr. 23 på billedet ?

    Har selv lige uploadet et par billeder af gummilisten. På min MB er den integreret rundt om viskeren.

    Første billede viser gummilisten (men faktisk flere lister) - det er den liste der er øverst, har fat i forruden og går hen mod viskeren (og rundt om viskeren)
    Andet billede har min grimme finger med og den holder ud i listen - viser der hvor jeg har problemer med at få den til at slutte tæt.

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/1b ... directlink

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/4j ... directlink

    Hvis det er som flychr skriver, skal jeg så bare ud til MB og købe nye clips og nitter + måske liste ?
     
  5. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej superclaus...

    Jeg har også lige været igang med at udskifte kabineblæseren og kan se
    på dine billeder at vi har den samme liste rundt om viskertrækket.
    Det jeg gjorde var at rense den rille der er for neden i forruden og derefter gav jeg den lange, og brede, gummiliste lidt silikone.
    På bagsiden af gummilisten er der en forhøjning, en kant, en fer (og not) kald det hvad du vil :) som du lige så forsigtig presser ned i rillen. (i
    forruden)

    Vær meget opmærksom på at du ikke kommer til at trække i listen da den så vil komme til at sidde skævt omkring viskertrækket.
    Det var lidt besværligt rundt om viskertrækket
    men med et par tynde fingre eller hvad du nu har ved hånden lykkedes det jo nok.

    Jeg mener ikke at der skulle sidde clips og nitter i vores "nye" modeller :D

    Med venlig hilsen Claus...
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Min smurte blæsermotor kører da endnu ;)

    Den liste skal trykkes ned i nogle stålklips. (3 i hver side)
    Disse clips er monteret på karossen, med popnitter.
    Popnitterne har for vane, at irre væk - så clipsne finder du nok siddende bag på listen.
     
  7. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg kunne ikke finde nogle stålclips og det ligner at sualc har ganske ret.

    Kunne se at der tidligere på udvalgte steder, har været silicone på før, så i eftermiddags har jeg også været igang med siliconesprøjten og tror det bliver en ok løsning - listen sidder i hvert fald meget bedre fast.

    Mht. blæseren, så havde jeg læst lidt for og imod at smørre den og i forhold til prisen for en ny, ville jeg lige give det en chance.

    Er der forresten hold i påstanden at den "billige" blæser fra Gørløse larmer mere end den originale ?
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  9. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    - men skal der overhovedet clips til min liste ? Er det ikke som sualc skriver, anderledes på en "ny" model ? - det er en E300 fra ´94
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Det håber jeg så stadig at du synes, når du næste gang du skal have skiftet forrude eller blæsermotor, bliver bedt om at betale ekstra. :wink:
     
  11. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    vil bare lige sige at jeg også har sprøjtet spec. olie med teflon i .i min blæser. var dog lidt doven og borede et hul ca en cm, ved visker motor, for og sprøjte og monterede derefter en gummi som dem fra hulrumsbehandling. men det er kun en uge siden og den virker stadig he he
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så har du vist været forbløffende heldig. :shock:
    Det er jo lejerne der skal smøres, og ikke selve blæsermotoren udvendigt.
    Og jeg ville da personligt være liiidt bekymret for at sprøjte en elektromotor ind i en brændbar væske. ;)
    Men super at det virkede....
    Men hvis jeg skal anbefale en fremgangsmåde, så vil jeg nok anbefale at man bruger de 5 - 7 minutter på at pille afdækningerne af. :)
     
  13. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ja - jeg ville også nok ha´ skilt det ad - den sidste del for at komme ind til motoren er ikke så slem.

    Min kører endnu uden at larme, så smøringen virkde fint hos mig. Jeg bruge alm. 10W40 olie og ganske få dråber af det - tilgengæld lige ned i lejerne (eller bøsningerne - hvad det end er).
     

Del denne side