Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Godt man ikke har en Hyundai Sonata YF

Emne i 'Ordet er frit' startet af SOBATECH, 11 Maj 2012.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Det er ikke så sjovt når speederen sætter sig fast :eek:

    http://www.youtube.com/watch?v=TWNVrvxFzxY

    Henrik 66 det må vække nogle dårlige minder :cry:

    Var det ikke Bendix der har købt en ny Hyundai. :lol:

    Søren
     
  2. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    511
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Hold da ferie det var sku da vildt hva..... :eek: ja det prøvede jeg engang i min BMW 735I 1991 så selv gl. biler kan det der :whistle:

    Og det var midt i en overhaling med lidt god trafik på landevejen så havde sku da lidt sved på panden og hjertebanken da jeg fik stoppet lortet..... ;)
     
  3. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Føj for satan ...det gjorde sgu av på staklerne.

    Men jeg spekulere lige på hvorfor man ikke bare bremser?
    Godt nok er der sikkert autogear i...men alligevel .
    Der er vel næppe nogen bremser der ikke kan holde bilen stangen eller er jeg på vildspor>?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det som der sker her, er et meget kendt problem, hvor føren får fejl fortolket speederen med bremsen, ergo tror belisten at der trædes på bremsen og blvier derfor ved med at træde i håber om at den pludselig virker.
    Jeg har selv lavet samme trick engang i en firma bil Suzuki grand vitare med "manuelt gear".
    Forskællen her på vej hen til en rund kørsel var bare at jeg havde haft kørt med fart pilot og derfor ikke sad med min fod på speederen, derfor da jeg så skulel bremse, havde jeg ikek noget reference punkt/føling med hvor pedalerne var henne, da de bare sad afslappet nede foran.

    Da jeg så skal til at bremse, så tænker jeg ikke at jeg samtidig skal koble ud, fordi der var langt endnu hen til rund kørslen, så at bremse ned var første tanke.
    Da jeg så får tråd på det jeg troede var bremsen, går den bare HELT i bund uden ret meget modstand HELT uden bilen reagere på det.
    Med det samme får jeg et kæmpe chok, da jeg jo komemr med lidt over 80 hen i mod en ret stor rundkørsel med beton kant i midten, så man ikke "bare lige" kan køre hen over den.
    Jeg får sluppet den med det samme og træde så ned igen, med samme resultat og så begynder man at svede træn, fordi nu er det ved at være sidste chance hvis det skal lykkedes...
    Igen samme resultat og jeg tænke fuck, hvad sker der får bremsen, og tænker nu kikker jeg lige hvor jeg træde.
    Og stire ned og træder så igen på det jeg kan se er bremse pedalen og NU virker den, men jeg måtte smide den ud i rabatten for ikke at komme op bag en der holdte og ventede på at komme ud i rundkørslen, men jeg klarede den uden skader.
    Så jeg kan KUN konkludere at det må have været koblingen jeg trådte på, fordi det føltes som om jeg var længere mid midten da jeg for 3 gang kikkede samtidig og fik ramt den rigtige pedal :shock:

    Så det er en skrammende oplevelse, netop fordi man jo sider og er sikker på man rammer rigtigt.
    Sikkert det samme som er sket her.

    Ellers er den normale tanke jo netop at træde på bremsen og så ville man kunne have set effekten af det på videoen hvilket man ikke kan og det vilel være et næsten umuligt sammentræf at begge systemmer lavede kluder i det, så både speeder og bremse systemmet gik amok.

    Normalt er det netop også lavet et sikkerheds system til sådanne systemmer, ligesom på en W124er som har elektronisk gas regulering, her sider der en kontakt i både speeder OG elmotoren til gas spjældet.
    Sådan at kontakten i speederen afbryder benzin pumpen i det øjeblik speederen er sluppet HELT.
    men i selve elmotoren til gasspjældet er kontakten modsat virkende, sådan at ved helt sluppet gas, der brydes kontakten så benzin pumpen igen fødes og de har et lilel overlap sådan at man ikke oplever et sted på speeder responsen hvor begge er afbrudt.
    Men sikkerheden i dette system er netop at hvis du har skluppet speederen helt og gasreguleringen alligevel "tror" du giver fuld gas, så afbrydes brændstof tilførslen, fordi elmotoren jo afbryder kontakten og dermed brændstof tilførslen så snart den giver gas, hvor det så er beregnet at speeder kontakten tager over, men da den er sluppet helt, så betyder det at der afbrydes for brændstof tilførlsen.
    Egentlig ret så smart tænkt.

    Men det nytter jo ikek noget hvis det er en mennekselig fejl og bilen derfor bare tror du selv giver fuld gas :?

    Men det er i hvertfald et meget kendt fenomen i ulykkes statestikkerne at biler med specielt automatgear og biler med fartpilot laver det trick der, fordi man ikke har højre fod på speederen under fartpilot kørsel og dermed kan midste følingen med hvad man træder på uden at vide det. :?
     
  5. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Ja det har du selvfølgelig nok ret i Brabus.
    Jeg tænkte ikke sådan på det...men i videoen ser det da nærmest ud som om de holder stille og så pludselig acc. ud i overhalingsbanen.
    med mindre de er kommet rullende stille og roligt hen til "køen" og så laver det du kalder fejlfortolkning så forstår jeg ikke rigtigt det der sker.
    Lyder der ikke også som om den skifter gear under "turen" ?
    Så må det jo være en automatgears bil......ellers er man sgu da for dum hvis man ovenikøbet tager næste pind under sådan en ufrivillig tur.
    Dem der laver en rigtig "brænder" har jo så ikke fuelcutoff...men det er jo en anden historie.... offtopic
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Det er en fejl på bilen. Så den selv gasser op. Som Toyota for nogle år siden

    Men det jeg ikke forstår hvorfor drejer han ikke nøglen så motoren stopper

    Længe leve al den skide elektronik

    Søren
     
  7. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Den Toyota historie kan jeg godt huske.

    Men det med at dreje nøglen ville jeg nu nok lade være med.
    Det ville jo være katrastrofalt mht. ratlås! :eek:
    Men stadig BREMSEPEDALEN ....hvis man da ellers kan finde den i henhold til Brabus indlæg.
    Den er jo som regel temmelig stor (bremsepedalen :cool: ) så den må da være til at ramme i en Aut. bil.
    Og selv min kone har talt ind til flere gearskift under turen så den pågældende må jo være aut.
    Men i sidste ende kan det jo godt være overraskelsesmomentet der spiller ind her.
     
  8. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg kan så tilføje at det ikke hjælper en skid at træde på bremsen i en 124'er. Næste al bremseeffekt ryger som bekendt til forhjulene. Baghjulene bliver bare vredet rundt når motoren trækker igennem med 6-7000 rpm.

    Been there -
     
  9. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    Ja specielt når underlaget er grus :)
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja bremse pedalen hjælper ikke en skid og slet ikke i grus nej :p , men slet ikke hvis man er i troen om at det jo er den man træder på og det i virkeligheden er speederen.

    Men jeg fatter ikke at mercedes allerede i 80erne havde tænkt dette scenarie igennem og indbygget en sikkerheds system så den laver fuel cut, hvis gaspjældet åbnes og speederen ikke er i nøj agtig samme position som gasspjældet.

    Men ja en W124er som har lidt kræfter over den alm. 4 cyl. så begynder det at være en ulige kamp at bruge bremsen i mod motoren.
    Med mindre man gør det helt fra start for at lave en brænder, så bagerste midster grebet, men det er umuligt så snart bilen ruller med bare 4-5 Km/t. så er det bare fuld fart fremad :shock:

    Tyskerne tænker bare generalt lidt mere over tingene inden de plastre bilerne til med elektronik, nogle lidt for meget, men det er heldighvis til vores bedste :mrgreen:

    Men videoen tyder på at det er en speeder som falder til jorden, men det er faktisk også tit sådan det sker at man kommer til en kø i trafikken og lader bilen trille stille frem som man ser i videoen, og da bilen nørmer sig bilen foran vil man træde på bremsen men får ramt speederen i stedet og i choket holder jernen fast på at du så skal træde hårdere fordi jernen ikke opfatter det som om man selv laver noget galt.
    Men normalt ville man så løfte foden og prøve at træde ned igen og så ville motoren jo lave ophold i accelerationen som ville få en til at indse at det er speederen man træde på, men mange træder også bare hårdere og får derfor ikke den aha oplevelse, de får en helt anden aha oplevelse :?

    Det er altid den bedste løsning at slukke bilen i sådan et tilfælde.
    Drej nøglen så der ingen tænding er på bilen men lad nøgle SIDE I TÆNDINGS LÅSEN. for ellers så vil rat låsen selvf. slå til.
    Det eneste problem der opstår er når man har kørt mellem ca. 50-200 Meter, så ophørre bremse forstærkerens kraft, så man skal træde meget hårdere, men det er dog et mindre problem i forhold til det andet og man kan sagtens nå at stoppe op inden da.
    Det andet er at servostyringen hørre op og det sker som regel med det samme, men igen så længe man køre er det ikke det store problem i forhold til det andet, men den bliver som regel meget sværre at dreje.
     
  11. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Man kan godt lukke for tændingen uden at ratlåsen bliver aktiveret , det sker først når nøglen trækkes ud af tændingslåsen, har jeg ikke ret? :?: :?: :?:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jo det er netop det jeg også skriver i mit forrige indlæg ;)
    Så længe man lader den side, så aktiveres rat låsen ikke 8)
     
  13. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Ja unskyld Brabus fejlen var min :slap: fik ikke lige læst det ordentligt, det kan gøres bedre :lol:
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det ok, det er sikkert nok alligevel kun 50% der sluger alle mine laaaaaange tekster :lol:
     
  15. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @BRABUS: Hvilke tekster ???

    :D :-D :) :lol: :cool:

    Stjernehilsen
    Fisker
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hov Hov de 2 forrige indlæg var da ret korte ik :oops:

    Men nu vi har fat i Fiskeren ham selv :-D
    Så kan jeg huske i henhold til trådens emne at der var engang hvor din T model også løb løbsk nede ved Jacob i snoldelev. og min gong gong bil var lige ved at blive mading på din anhænger krog :lol:
     

Del denne side