Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gode W124 Bremser søges!!!!

Emne i 'Bremser' startet af Bilglad, 4 Juni 2012.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg søger nogle gode bremser til min 300 E årgang 86..
    Har hørt at der er forskellige bremse størrelser alt efter årgang og at man kan køre med lidt større bremser hvis man skær eller banker ankerpladen lidt ind...

    Mine nuværende bremser er meget sløje og skal hele tiden renses og bremse skidt sætter sig hele tiden i abs føler, jeg har skiftet bremseforstærker men efter min mening skal man stadig træde meget hårdt for at få en acceptabel standsning

    Havde dette sæt i tankerne og tænkte at det ikke støver så meget når det er keramiske skiver..
    http://www.ebay.de/itm/ATE-Bremsen-...rcedes-Benz|Platform:W124&hash=item4841557d6b

    Er lidt på jagt efter erfaringer da jeg hader at bruge min tid på at skifte dele for så at finde ud af at der ingen forskel er....
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Jeg har sat et sæt på fra en 320 TE, 4 stempler for og 2 bag, de kan monteres på de originale ankerplader for, men det er nemmere hvis man skifter ankerpladerne for.
    De bremser rigtig godt, selv om min vejer 400 kg mere end normalt.

    //KONGEBILER.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har også et par 124-300-24v bremsesæt liggende. Som er ventileret skiver og med 4 stemplet kalibre.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tja nu er der ikke så mange 320'ere som man kan få stumper fra..

    faktisk bør 24v'erne også køre med 4 stempler foran så må lede efter sådan et sæt
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  6. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du kan eventuelt lave en kombinationsløsning, købe nogle fornuftige skiver, og så bruge klodser fra enten BREMBO eller EBC. EBC forhandels af bla.a reffako. EBC især var måske en løsning for dig da de har en "low-dust" udgave :)

    Mvh
    Ruben
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Fedt nok,
    Fandt lige et par ventileret Brembo skiver Ø284 for og nogle EBC klodser på Ebay, og prisen er meget rimelig

    Jeg har altid ønsket mig bremser fra brembo :) så det bliver nok denne kombination
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hold jer fra EBC.. de er ikke bedre end så mange andre mærker, men de afgiver tilgengæld en masse bremsestøv, som ikke er til at få af fælgende... :twisted:
     
  9. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu findes der jo ret mange forskellige modeller af EBC klodser heriblandt også en version mærket "low-dust". Men har dog ikke prøvet den version selv. Har kørt på green-stuff før og var meget tilfreds. Men du har nok en anden oplevelse.
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja jeg må indrømme at jeg ikke har haft gode affaringer med EBC og høre desværre også det samme andre steder fra :-?

    OSP keramiske klodser er mindst lige så gode, hvis ikke bedre :shock:
    Men de har self ikke den fancy farve som EBC klodserne har :lol:
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nu er det jo desværre sådan, at man ikke må ændre på bremserne på en bil, heller ikke gøre dem større / bedre (åndsvagt, men sådan er det)
    sætter man store flotte røde Brembo calipere på, kan selv en synsmand gætte at den ikke er født med dem, hvis han ser det, sætter man der i mod originale Mercedes calipere på, skal han være NOGET mere inde i sagerne, for af se de ikke passer på den model......
    :whistle: :whistle:
     
  12. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    derfor AMG klodser og AMG calipre. Det kan fuppe en synsmand :lol:
    alle ved at AMG er mercedes stumper i anden potens. = bedre kvalitet :gr8:
     
  13. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ja, eller bare store mercedes bremser
     
  14. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Hvad, går bilen ikke igennem syn hvis man forbedrer sine bremser?
    Hvad hvis de er TÜV godkendt?
     
  15. storm4710

    storm4710 Member

    Joined:
    7 April 2009
    Indlæg:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    8
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TD Turbo
    Km:
    638000
    Årgang:
    86
    Bil nr. 2:
    320 CDI sedan w210
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    ifølge vores sindsyge lovsystem så ændre bilen identitet
    lige så snart du skifter bremser ud med noget fra en anden variant
     
  16. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis de er tüv godkendte til bilen er det en anden sag. Men det skal være en tüv hvor der er præciseret at det er tüv ihht merkblatt 751. I så tilfælde er den god nok og synsmanden SKAL godkende den.

    Der kan ikke være tale om identitetsskifte hvis man bruger andre bremser end mercedes egne. Identitetsskifte betyder at bilen skifter identitet fra en til en anden model. Så hvis der for debattens skyld findes en 300E to størrelse bremser, og man skifter fra den lille til den store kan der være tale om identitetsskifte. Men monterer man tüvgodkendte BREMBO kalipre vil der aldrig være tale om identitetsskifte.
     
  17. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nej, ikke identitets skifte, men "konstruktiv ændring"
    Hvis en sådan ændring skal godkendes af synshallen, skal man have en godkendelse fra bil producenten, i tilfældet med Mercedes, varetages dette af "Mercedes homologerings afdeling", jeg snakkede med dem, fordi jeg ville have bremserne på fra en 124 320TE´er, tænkte at den er lige til højrebenet, men nej, de bremser var ikke godkendte på min 260E, så jeg kunne ikke få en godkendelse fra dem = jeg måtte ikke montere de større bremser på min.

    selv om noget er TÛV godkendt, kan synshallen godt finde på at afvise det :-(
     
  18. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Konge. Ja de kan godt finde på at afvise det men det må de faktisk ikke medmindre det er direkte lovstridigt ihht dansk færdselslov.

    Et eksempel er et 120mm sænkningssæt til en Polo. Det er lovligt fordi der medfølger en tüvgodkendelse ihht merkblatt 751, men fordi lygtehøjden nu er under 100cm fra forlygtens underkant til asfalten kan den ikke synes da dette er et lovkrav ihht færdselsloven og bekendtgørelse om motorkøretøjer.

    Men ifølge bekendtgørelse om motorkøretøjer står der klart og tydeligt at konstruktive ændringer kan godkendes hvis producenten eller en anden instans (eks tüv) kan godkende ændringen. Det står sort på hvidt.

    Hvad den enkelte synshal siger og gør er som vinden blæser oftest. Det var lidt nemmere dengang det hed SBI ;)

    Hvis i har spørgsmål til hvad der kan synes bør man rette dem til det der tidligere hed færdselsstyrelsen, nu trafikstyrelsen, da det er dem der står for al det lovstof synshallerne skal forholde sig til.

    Peter Jessen Lundorf har hjulpet mig et par gange :gr8: med tvivlsspørgsmål, og her er hans mailadresse pjl@trafikstyrelsen.dk
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så faktisk er boret og rillede sports skiver en konstruktiv ændring af bremserne.
    Ligesom hvis man gik fra solide skiver og over til ventileret trods de har samme dimensioner i diameter.

    Så er de skiver gørløse sælger både zimmermann og deres egne MSQP sports skiver jo ikke godkendte.
    Hvad siger en syns mand så til dette....

    Jo den sidste jeg var hos der gik mega meget op i min motor og de godkendelser jeg havde, han sagde at bremserne det var ok, det var ikke i mod reglerne og det havde han nok ikek sagt når nu han gik så meget op i motoren.

    Men ok, montere man helt andre typer og dimensioner, så skal det godkendes ja.
     

Del denne side