Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

gode råd om karrosseri

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af kristiant, 13 Maj 2015.

  1. kristiant

    kristiant New Member

    Joined:
    12 Maj 2015
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    365000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    jeg er den (nye) lykkelige ejer af en 124 og nyt medlem her på siden :)

    jeg har købt mig en e300 Dt fra 1989 som kører overordentlig dejligt og har en fantastisk velholdt kabine..
    men der stopper drømmen brat.. jeg kan ikke rigtig forenige mig med det ydre.. jeg har respekt for damens år på bagen.. men rusten svier i mine øjne og det bliver jo ikke bedre af at lade stå til..

    men hvad gør man.. er det at starte fra bunden og omlakering af hele frakken..? finde bedre vedligeholdte skærme, hjelm og bagklap løbende eller måske endda hente en syd for grænsen...? er det overhovedet realistisk at finde?
    er i syv sind og er godt klar over at det er lidt af et projekt rent omkosteligt ifht. bilens indkøbspris.. men hvad er realistisk? mest fornuftigt.. det skal lige siges at jeg ikke selv laver pladearb..

    Dbh.
    Kristian
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Velkommen til, og tillykke med vognen :congrats: Det ville da være fint hvis du smed nogle billeder på af din bil 8) Så er det nemmere at vurdere.... Men det er altså ikke noget du skal gøre op i hvad der er realistisk, for intet er realistisk i andres øjne, når det gælder et gammelt diesel drevet hitler komfur med 26 år på bagen.... Men nu har jeg selv en, så brugs værdi er noget andet en handelsværdi.... Har lige fået en byttepris på den ved en bilhandler, ja han sagde sågar at det her bliver vi aldrig enige om, og manden havde ret.... Vi blev absolut ikke enige om prisen på bilen.... Men hvad du bør gøre er op til hvad du føler, der kan skaffes alt i såvel nyt som brugt til sådan en vogn.... Så det afhænger kun af budget, og hvor krakilsk man selv er....
     
  3. kristiant

    kristiant New Member

    Joined:
    12 Maj 2015
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    365000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Søren

    Tak for svar og velkomst 8)

    Kan se vi deler model og næsten årgang - billederne må komme..
    Du har helt ret.
    Jeg er rigtig glad for bilen og afventer lige at min mekaniker har tid til at gennemgå vidunderet i detaljer i næste uge..
    Tænker at det mekaniske skal spille først, så må det andet komme - det er jo det indre der tæller :mrgreen:
    Det er mere hvad der er bedst at gøre, langsigtet.. F.eks med en skærm.. En ny kan jo købes til billige penge.. Men er kvaliteten/holdbarhed ok ifht. den originale tyske kvalitet.. Det er nok ikke muligt at finde en huggermodel uden mén..

    Vh.
    Kristian
     
  4. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Tillykke med din "nye" vogn :)

    Det spørgsmål er meget svært at svare på - det kommer an på hvor ramte dine dele er. Hvis jeg var dig ville jeg opsøge en automaler evt. en pladesmed og få en proffessionel vurdering og derved få besked om delene kan reddes eller om de vil anbefale dig at udskifte med nye. Du kan ved samme lejlighed få et uforpligtende tilbud på arbejdet - så har du også en bedre fornemmelse på hvad du har rodet dig ud i :) Som du også selv er inde på det, så bliver det jo kun værre og du kan risikere at det bliver en langt større og derved dyrere reparation ved at vente.. Hvis den ellers er i orden mekanisk, flot og velholdt i kabinen og du er så glad for den, som du nævner- Så er det bare at komme i gang :)
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej og velkommen.
    Nu er det ikke for at ødelægge den gode stemning, men hvorfor har du købt den hvis
    hvis du ikke er tilfreds med "hendes udseende". En om lakering er jo rimelig dyrt men
    heller det end en masse lape løsninger og det bliver nok lige så dyrt i sidste ende, og
    hvis det er en bil du vil beholde så giv den da en omlakering.
     
  6. kristiant

    kristiant New Member

    Joined:
    12 Maj 2015
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    365000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mekanisk iorden men ikke tip top udvendig - har endnu ikke set en til salg med flueben ved alle ønsker..
    Men jeg må vurdere det samlede billede når dommen er på plads.
    Jeg er helt enig i det sidste og vil gerne ende med en omlakering - det er mere det forudgående jeg ikke er stærk i. Men må hellere høre lidt fagfolk inden
     

Del denne side