1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gasser op ved skift mellem 3-4 gear

Emne i 'Automatgear' startet af Thrane, 29 November 2018.

  1. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    180
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    VW Passat CC
    Km:
    143000
    Årgang:
    2008
    Bil nr. 2:
    Mercedes 250D
    Bil nr. 2 Km:
    281000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Min w124 250D årg. 90 gasser nogle gange vildt op lige inden den skifter fra 3-4 gear. Det er mest ved bykørsel hvor man typisk ikke træder så hårdt i pedalen.
    Den skifter fint gear generelt set.
    Hvad kan det skyldes?
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    716
    Likes Received:
    56
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +57 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 aut. R.I.P.
    Km:
    250
    Årgang:
    1989
    Hvis den kun fejler på 3-4 skiftet, så kan det godt bare være modulatortrykket, der skal justeres. Meeen... Det kan også være skiftehus eller den indre kobling. Start med service og modulatortryk (herunder vakuumrelaterede slanger):)
     
    Last edited: 7 December 2018
  3. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    180
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    VW Passat CC
    Km:
    143000
    Årgang:
    2008
    Bil nr. 2:
    Mercedes 250D
    Bil nr. 2 Km:
    281000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tak for dit svar.
    Har du en kort forklaring på hvor man tjekker dette? Eller evt. et link.
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    716
    Likes Received:
    56
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +57 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 aut. R.I.P.
    Km:
    250
    Årgang:
    1989
    Beklager det sene svar. Har ikke lige været på et stykke tid.
    Det er enten en forsyningsfejl eller en mekanisk fejl. Forsyningsfejl er bare manglende hydraulik eller vakuum, og er klart det mest ønskelige scenario. Hvis der kan sættes flueben ved olien, så jeg ville anskaffe et vakuumdiagram specifikt for din model, og så bare arbejd dig igennem diverse forbindelser MED en måler^1). Evt. løfte bilen og starte fra modulatoren, og så gå baglæns i diagrammet. Køb ½ meter gummislange fra Mercedes, og så bare gå i krig med at klippe og udskifte studser. Hvis bilen kører med de originale studser, så trænger den jo med garanti til et vakuumservice.
    Hvis dette ikke afhjælper problemet, så bliver det mere omstændeligt, da du skal have en trykmåler med banjoanordning på kassen, hvor bilen bl.a. skal køre med 50 km/t, mens du hopper på et ben osv. Nogle mekanikere kører den også bare ind på følelsen.
    Hvis dette ikke hjælper, så har du et mekanisk problem.

    1) Med en måler, menes en vakuumtester fx ligesom denne: https://www.guloggratis.dk/biler/reservedele/andet/annonce/erhverv/40955720-vakuumtester
     
    Last edited: 15 December 2018 kl. 13:57
  5. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,163
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    716
    Likes Received:
    56
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +57 / 0
    Min bil::
    190E 2.3 aut. R.I.P.
    Km:
    250
    Årgang:
    1989
    Så fik du da sat flueben ved olien:shock:
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,509
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    "Jeg var ved at indkøbe alle dele til denne process men det vidste sig desværre at køleren havde smidt vand og glukose (kølervæske) i min gearolie. Så det var en total renovering af hele gearkassen....AV AV"

    var det en orginal køller ? ved du hvor længe den har været på bilen?
    chr


     

Del denne side