Min w124 250D årg. 90 gasser nogle gange vildt op lige inden den skifter fra 3-4 gear. Det er mest ved bykørsel hvor man typisk ikke træder så hårdt i pedalen. Den skifter fint gear generelt set. Hvad kan det skyldes?
Hvis den kun fejler på 3-4 skiftet, så kan det godt bare være modulatortrykket, der skal justeres. Meeen... Det kan også være skiftehus eller den indre kobling. Start med service og modulatortryk (herunder vakuumrelaterede slanger)
Beklager det sene svar. Har ikke lige været på et stykke tid. Det er enten en forsyningsfejl eller en mekanisk fejl. Forsyningsfejl er bare manglende hydraulik eller vakuum, og er klart det mest ønskelige scenario. Hvis der kan sættes flueben ved olien, så jeg ville anskaffe et vakuumdiagram specifikt for din model, og så bare arbejd dig igennem diverse forbindelser MED en måler^1). Evt. løfte bilen og starte fra modulatoren, og så gå baglæns i diagrammet. Køb ½ meter gummislange fra Mercedes, og så bare gå i krig med at klippe og udskifte studser. Hvis bilen kører med de originale studser, så trænger den jo med garanti til et vakuumservice. Hvis dette ikke afhjælper problemet, så bliver det mere omstændeligt, da du skal have en trykmåler med banjoanordning på kassen, hvor bilen bl.a. skal køre med 50 km/t, mens du hopper på et ben osv. Nogle mekanikere kører den også bare ind på følelsen. Hvis dette ikke hjælper, så har du et mekanisk problem. 1) Med en måler, menes en vakuumtester fx ligesom denne: https://www.guloggratis.dk/biler/reservedele/andet/annonce/erhverv/40955720-vakuumtester
Yes Yes Jeg var ved at indkøbe alle dele til denne process men det vidste sig desværre at køleren havde smidt vand og glukose (kølervæske) i min gearolie. Så det var en total renovering af hele gearkassen....AV AV Nå men processen er beskrevet her, bare for at supplere Djarnis https://www.benzworld.org/forums/w2...1-transmission-modulator-removal-replace.html med venlig hilsen _BO_
"Jeg var ved at indkøbe alle dele til denne process men det vidste sig desværre at køleren havde smidt vand og glukose (kølervæske) i min gearolie. Så det var en total renovering af hele gearkassen....AV AV" var det en orginal køller ? ved du hvor længe den har været på bilen? chr