Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gal med niveaupumpen..

Emne i 'Undervogn' startet af Søren Holm, 20 Februar 2015.

  1. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Hej...
    Har vognen ved mekaniker, hvor man har skiftet et stykke rør til niveaureguleringen som var tæret.. Bilen var blevet slasket, og sunket lidt i bag... Nu meddeler man mig at den muligvis er gal med pumpen, da der ikke bliver pumpet olie ud?? Det fik man så at vide kort før de lukkede... :-( Jeg forstår bare ikke noget, her hvor vi havde snevejr, virkede ASDen, og det kører på samme oliepumpe (altså den i servopumpen) Servoen virker fint nok :-? Den kan selvfølgelig ha stået af de seneste dage....
    Er der en ventil der lukker, hvis feks. røret sprænger eller lignende??? Den var begyndt at synke lidt med bagenden, men manglede ikke olie...
    Eller er der noget der skal nulstilles??? Det burde vel være naturligt at når den startes, så pumpes olien rundt i systemet??

    Gode råd modtages med TAK, da mekaniker er lige så konfus som jeg er... MØGBIL :twisted:
     
  2. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Du må aldrig kalde din Mercedes en møgbil; det får man dårlig karma og ligtorne af...
     
  3. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Den er BILLIG lige i dag, så den kan risikere at blive kaldt værre ting end MØGBIL :twisted:
     
  4. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Der er ikke noget galt med din " møgbil ".

    Det kan bare tage lang tid før den "oppe" sig igen.

    Sørg for at olien er toppet op hver aften du kommer hjem.
    Så en dag vil du opdage at den mangler ca. 2 - 3 cm på beholderen.

    Og røven er kommet op på plads.
    Bilens røv og ikke din. :lol:

    Hvis du skal følge forskrifterne når det har været repper på:

    Fylde ca. 120 - 150 kg i bag og køre en tur på ca. 40 - 50 km.
    Det gad jeg ikke så på min MB virkede det efter ca. 14 dage.
     
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Hmm... Tak for svar.. Mekaniker siger der slet ikke kommer olie ud ved pumpen.. Den er måske bare længe om det, og hvis de ikke har fyldt noget i baggagerummet??? Normalt har min været hurtig til at ændre niveau, feks. når du har fyldt baggagerummet ved grænsen, så har den været oppe med det samme..
     
  6. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Når der har været indgreb i systemet og der nu er kommet luft i er den meget længe om det.
    Og hvorfra skulle de vide at man fylder 150 kg i bag og køre en tur på 50 km.

    Når først det virker som det skal er min også meget hurtig om at hæve sig. Ca. 5 sek. efter start er den på plads.

    På et tidspunkt havde jeg læsset 25 poser træpiller i bag og hver pose vejede 16 kg. Der skulle den lige bruge 15 sek. :lol:
     
  7. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Tusind Tak for svar... Jeg ringer mekaniker op mandag morgen tidlig, så er vi forhåbentlig kørende...
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    fik i det til og virke ellers start bilen og luk op på afgangs røret ved pumpen og luft den ud der
    så spiller det inden for 3 min....
     
  9. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Der forsøges stadig :-( Den brugte Gørløse pumpe virkede desværre ikke, men det er jo ikke deres skyld... Så ny pumpe er på vej... Så nu er det uigenkaldeligt sidste forsøg :evil:
     
  10. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Sig mig lige en gang. ....hvor har de skiftet rør?
    Lyder som om det er ved ventilen den har været gal.
    HVIS de har byttet om på rør kan det jo godt passe det ikke "funker"
    Kan ikke rigtigt lide du siger der ikke kommer olie ud ved pumpen. ?
    Hvad betyder det. ?
    Altså laver den slet ikke tryk?
    Det lyder underligt at det pludselig sker både med den du havde sidende og så med en anden fra Gørløse.
    Specielt da du sagde asd virker???
    Er du sikker på de ikke knolder rundt i noget...?
     
  11. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Så bliver det tid til status opdatering, samt tak til alle der er kommet med input,råd,vejledning mv.

    Det hele begyndte med at den blev lidt "slasket" og kørehøjden var faldet nogle centimeter....
    Bilen skulle på værksted med nogle ting, og ADSPURGT om det var noget de kunne fikse det problem med niveureguleringen, lød svaret "Jamen selvfølgelig kan vi det"

    Bilen kom ud til mekaniker, men kom ikke retur til forventet tid.. Første svar var: "Vi kan ikke rigtig lufte den ud" Øhhh det gør den sgu da selv.. Svarede jeg..
    Det her var så torsdag d.19/2.. Fredag fem minutter i lukketid ringer man og meddeler at nu hænger den helt nede :twisted: "Vi tror ikke pumpen laver tryk" OK hvor længe har i brugt på at hitte ud af det??... Mandag morgen klokken bæ, tropper jeg op og forlanger bilen udleveret, og finder efter kort tid om aftenen ud af at den mærkeligt nok er stået af :-?
    Om den er feset af før den kom derud, eller de har feset den af ved at køre uden olie :p Det må guderne vide..

    Jeg bestiller en ny ved Gørløse, som lander med posten onsdag den 25. :-D Den bliver grundet travlhed på jobbet først monteret om torsdagen sent... Men den blev absolut ikke bedre, ingen brugbart tryk :cry: Konen kører ned til Hwidsted fredag, som heller ikke får tryk på systemet... Så der reklameres til Gørløse, anden pumpe afsendes mandag d 2/3 8) ..Desværre smutter fruen i 5 minutter, mens GLS var der :-( Så pakken kom ikke tirsdag.. Onsdag kom "bæstet" pumpen byttes, nu havde jeg jo selv rutinen :D Så kom der tryk, så meget at de rør der ikke var byttet sprang læk :cry:
    Et af de nye rør lækkede tilligemed :twisted: Så godt gal i skralden endte det med en diskussion med det værksted der havde forsøgt sig.... Enden blev at Hwidsted forsøgte i dag, og det lykkes sørme, nogle nye rør, nogle ordentlige samlinger på det klamp andre havde lavet, bilen er tæt på alle rør, den står rigtig frækt i niveau, den er blevet renset med varmtvandsrenser hvor det sprøjtede ud med olie.... Nu håber jeg det holder :-?
    Det har været 14 lange dage uden bil, store frustrationer, galskab over det ikke ville makke ret, galskab over andre troede de kunne en masse... Hø hø computeren viste nok ikke hvad der var galt....

    TAK for råd vejledning og anden hjælp, men det var godt nok tæt på den her gang.....
     
  12. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Det var så lige sådan en rørkrave værkstedet mente kunne klare trykket i niveausystemet :-( Der står ligesom 150 bar på pumpen...
     

    Attached Files:

    • 006.jpg
      006.jpg
      File size:
      673.1 KB
      Visninger:
      880

Del denne side