Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Går ud når motoren er varm

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Christian K, 17 Oktober 2013.

  1. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har dette problem, men kun når motoren er varm.

    Når jeg har kørt en god tur (som regel mere en 20km) og så stopper for en kort pause og så vil køre videre igen kort efter, så sker der ofte (men ikke altid) følgende:

    - motoren går ud (enten før jeg sætter igang eller mens jeg kører)
    - jeg starter som regel motoren flere gange, men den dør bare (strømmen dør i systemet ser det ud til) efter 1-10 sekunder, det er lidt forskelligt hvor hurtigt det sker

    Efter 3-5 minutter plejer jeg dog at få lov til at fortsætte kørslen som om intet var sket..

    Der er ellers fin strøm i systemet, til blinklys, lys, alt andet. Heller ingen lamper der lyser eller noget. Det synes kun at være strøm til motor der forsvinder og dermed dør motoren.

    Hvad kan det være??
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Det kan være spændingsregulatoren bag generatoren.
    Hvis de "børster*, der sidder i regulatoren er slidte, kan det drille med det elektriske på alle mulige mærkelige måder. Lige fra indsprøjtningen til motorgangen. Det kan også spøge med ECU'en på en sådan måde, at bilen går i en slags "fejlsikret tilstand". Og nogle gange gør det bare, at bilen på mystisk vi går ud. Har oplevet det samme med min 190'er, og fejlen var, at spændingsregulatoren var slidt. Købte en ny på nettet for kr. 80 eller deromkring, og har aldrig haft problemet siden. Hvis du finder, at regulatoren er problemet, så vær opmærksom på, at Bosch og Hella tit er inkompatible.
     
  3. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hvis Autoimport siger den er Bosch, så må den vel være Bosch. På min egen model er der dog lavet både en Hella-generator og en Bosch-generator. De fungerer med meget små volt-forskelle, så spændingsregulatorerne/laderelæerne skal være hhv. Bosch eller Hella. Hvis du kan se "under" bilen, at generatoren er Bosch, så er den vel god nok.
    Synes dog kr. 431,25 er lidt i overkanten, hvis nu det ikke er der fejlen ligger.
    Jeg fandt min på nettet til ca. kr. 80 - tør ikke tænke over, hvad Mercedes skulle ha' for først at diagnosticere, for derefter at kurere. Det tog mig 15 min, at løfte, kravle under og skifte. Man skal dog være opmærksom på, at "børsterne" er fjederpåvirket, så laderelæet springer ud ved løsning, og skal forsigtigt i ved stramning.
    Der er også lavet andre fabrikater, der er i original OEM kvalitet til mindre penge (fx Vaico).

    Håber du finder fejl - og løsning...
     

Del denne side