Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Går tom for strøm 2

Emne i 'El-system' startet af Christian K, 17 December 2009.

  1. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Problemet med at lamper lyser i instrumentbrær hvorefter strømmen går under kørsel (dog ikke hver dag )

    Selvom der er nyt batteri og ny generator isat indenfor den sidste måned.

    Efter måling hos autoelektromekaniker d.d. er ladesystemet fejlfrit - han siger dog at han ville starte med at skifte generatoren igen, før man evt. 'begynder at splitte hele bilen ad'. Men jeg har jo lige skiftet generator/ombytnings hos Gørløse og de vil da ikke skifte til anden igen gratis.. :(

    Kan en generator være defekt momentært?
    Hvad med sikringer, kan det spille ind?
    Andre ideer til hvad jeg skal fokusere på?
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    En autoelektromek. burde kunne måle at generatoren har det godt,jeg har lige købt en sådan generator til min fra gøreløse ,den fungere perfekt.
     
  3. Daimler

    Daimler New Member

    Joined:
    27 April 2008
    Indlæg:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lemvig
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w115,240D3,0aut
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2:
    Golf zwei td
    Bil nr. 2 Km:
    324000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Huha, og så på en benziner :? , men har den fået motorvask fornyligt? Der skal ikke megen dårlig forbindelse til, før den kan aflade,mødte for nyligt en 260e, der lige pludseligt døde, men der var masse strøm til starteren, han kom lige fra motorvask, og det viste sig at være et par multistik til tændingssystemet der havde fået fugt :( .
    En anden mulighed kan jo være dårlig stelforbindelse, men det har autoelektrikeren vel checket.
    Held og lykke med det
    Hilsen
    Daimler
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jeg bliver lige nød til at sige "Fisk"!!! - hvordan kan en autoelektrikker efter måling stå og sige at ladesystemet ~ (generator & laderelæ) er tip top,- og så samtidig foreslå at starte med at skifte selv samme!? :lol:
     
  5. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    JAAA; den fik motorvask med lakforsegling og würth undervognsbeh. primo september, men det var først i medio november problemerne startede.
     
  6. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Og så er der forøvrigt garanti på den generator du har fået fra gørløse!!!
     
  7. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du kunne osse købe en flaske wd40 ell. 2 , ´'og blæse bilens kabler og samtlige stik igennem', og er der strøm på bagefter uden problemer, kunne det være et stik ell. et fugtigt kabel.så ved du at det er kablerne den er gal med.....husk at tjekke stelforbindelserne
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Nej!
    Nej!
    Nej!
    :)

    En generator der virker noget af tiden er meget, meget usandsynligt. Det ville jo endda forudsætte at det var din gamle generator, der havde sådan en fejl, og at du så har fået en ny en med samme fejl. Hvis DET er tiulfældet skal du nok ikke regne med at blive rig af at spille lotto!!!
    Sikringer er lige så usandsynlige; der ER ikke nogen sikring mellem generator og batteri, så den skulle lade uanset hvad der måtte være galt med sikringerne.

    Du må ud i en egentlig feljsøgning!
    Jeg ville starte med at finde ud af om bilen står og aflader når den er slukket:
    - Få batteriet ladet fuldt op
    - SLuk alt udstyr
    - Skru kablet af pluspolen
    - SÆt et amperemeter ind imellem kabel og pluspol. Hvis den trækker størm er der et eller andet der står og afladeer batteriet. FInd ud af hvad det er! :)
     
  9. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej, ved ikke om du har elrudehejs?, for jeg har været ude for lidt fikumdik med kontakten, der resulterede i et afladt batteri, kunne høre svage kliklyde fra føredøren, og lidt masage løste det problem,en anden mulighed er lyset i begagerummet slukker det ordentligt, selv den ene pære kan tømme et 100 amp batteri på et par dage.
    Disse fejl var årsag til at mit batteri blev afladet, bare en tanke.
     
  10. dybaek

    dybaek New Member

    Joined:
    12 December 2009
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ML320CDI
    Km:
    120000
    Årgang:
    2006
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    På sådan en 230E sidder der manifoldsopvarmning og det bruger en masse strøm.Det skal slå fra ved en motortemp på 60grader.Der sidder et relæ ved sikringsboksen og en føler på vandpumpen. Hvis den bliver ved med at varme tapper den batteriet i tomgang,da generatoren ik kan levere nok strøm i der.Den brude dog kunne holde sig kørende med omd. på motoren. Mål volt på batteriet i tomgang og se om den stille og roligt falder i volt,hvis den gør prøv at tage stikket af føleren der sidder på vandpumpen og se om den så stiger i volt igen. Hvis den gør,skift føleren ;o)
     
  11. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Efter gennemgang hos Gørløse d.d. ser ladeanlæg ud til at virke som det skal. De testede ikke stelforbindelsen under bilen, da det efter sigende ville fremgå af de målinger der blev lavet omkring generator og batteri.

    Nu har jeg også set baggaerummet indefra og lampen slukker som den skal:)
    Tester til træk med diode lys viste at trækket også ser ud til fungerer som det skal, så det er nok heller ikke her strømtyven er.

    Dog forbruger den godt med strøm når lamper og el-udstyr iøvrigt er tændt og lader altså ikke tilsvarende nok ved - som jeg oplever det - bykørsel og i tomgang.

    Forlaget var så i denne omgang - som dybaek herinde fra vist er inde på - at afmontere stikket/føleren til varmepladen til motoren. Som jeg forstod det, sidder der i senere 124-modeller en føler der måler motorens temperatur, og som, hvis den er kold på et eller andet niveau, genererer noget varme eller varm luft, da det er sundere for motoren, og denne funktion synes at bruge uforholdsmæssig meget strøm. Derfor er stikket nu frakoblet og nu skal jeg så køre nogle dage og se hvordan bilen opfører sig..
     
  12. Brasse

    Brasse New Member

    Joined:
    22 Januar 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TDT
    Km:
    328000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Bmw 328
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvad var fejlen?



    /Lars
     
  13. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Problemet er ikke oplevet igen, selvom der har været kulde/frost konstant i 2 måneder nu.

    Jeg mener derfor det må være den varmluftsfunktion/varmeplade til motoren som sidder i nogle modeller,som ved måling åd alt for mange ampere hos mig. Frakoblede derfor stikket til den/dvs den er ikke i funktion nu. Den er sikkert defekt et sted, men behøver ikke skifte den da funktionen er beregnet til fx det schweitziske og østriske marked, hvor der er konstante minusgrader. Man kan sagtens køre i dk uden at benytte funktionen..

    Fik desværre skiftet både batteri og generator før denne simple manøvre med at frakoble denne funktion blev testet..
     

Del denne side