Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

går på nødprogram

Emne i 'Dieselmotorer' startet af steenøffe, 27 August 2013.

  1. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    hejsa

    jeg har et par gange oplevet med min e290 td fra 97 at det er ligesom om den går på "nødprogram" den har gjort det et par få gange.. .. har gerne været i forbindelse med under kørsel eks motor vej eller også by når den har kørt jævnt og så gassen har været taget af når den så skal have gas igen virker den helt vanvittig død , og den kan ikke drives over 3000 omdrejninger .. laver man kickdown på den så går den et gear ned og lægger sig så på 3000 omdrejninger og så sker der bare ikke mere .. men man kan eks hvis man tager den stille og roligt få den op på 130 km/t .. men det tager laaaaaaang tid .. jeg har holdt ind til siden . slukket motoren i ca 1-2 minutter og så har den kørt fint igen .. har samtidig kunnet se den har brugt lidt mere diesel end den plejer .. jeg tænker på kan det være et brændstof filter der laver denne ravage .. ved Mercedes har haft en del problmer med sprinterne der lavede disse numre og et nyt brændstof filter så hjalp det ... eller værre jeg fik også den grumme tanke om det kunne være turboen der ikke har det for godt for det kunne jo også meget vel føles som turboen der ikke virker når den laver det nummer .. men så bare lidt spøjst at det er Sharp 3000 omdrejnnger den stopper ved. og at det så er blevet afhjulpet ved at slukke bilen et par minutter . nu er bilen ikke just ny er som sagt en 97´er med 735.000 på tællern .. kan se på de regninger der er på den toppen på motoren har fået en overhaling ved ca 500.000 og ved ca 600.000 er der skiftet gearkasse .. og ellers er den rimelig godt vedlige holdt at dømme efter også at dømme efter de regninger osv der ligger i bilens mappe .. den er lidt sovset ovre omkring turboen og på den side af motoren .. ikke voldsomt men ligner lidt diesel snask .. men som sagt ikke meget ..
    den har også som sagt kun gjort det et par få gange .. men man bliver alligevel lidt nys.. nogen der har været ude for noget lign eller kender til problemet .
    jeg hører gerne :D
     
  2. Indianchief

    Indianchief New Member

    Joined:
    13 August 2013
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TD
    Km:
    455500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej ... jeg har haft samme problem på en Opel Zafira 2.0 DTI og det var Kromtapfølern som skulle skiftes.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er da bare at få sat en tester på hos et værksted. Det kan altid godt svare sig, istedet for bare at skifte dele i blinde.

    Men når det så er sagt, så er standart fejlene på denne motor:

    EGR der ikke lukker ordentligt
    Luftmassemåler
    Tilstoppet manifold
    Utæthed i ladeluftsystemet
    Stelmotoren på manifolden
     
  4. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    så overgav jeg mig og smed bilen til den lokale bildokter.. :D og der var noget om snakken ... det viste sig at være EGR ventilen der var problemet.. :-D
    så nu kan den lidt igen .. problemet med vand forbrug er der ved at blive kigget på også . har svar på det imorgen så opdatere tråden der når jeg har svar :)
     

Del denne side