Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fuld skrald på kabinevarmen.

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af pojan, 9 December 2013.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Min 200 D. Varmer konstant og på fuld kraft. er det noget med en himstergims som sidder i højre side i motorrummet lige foran batteriet?
    Skulle nogen mon i så fald have sådan en liggende til viderebrug (salg)

    M.v.h.
    Poul
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis det er i begge sider, så er sandsynligheden ikke stor for at det er duo ventilen da de så begge skulle have sat sig.
    Det er typisk din sikring til varme apparatet der har dårlig forbindelse eller selve styringen der halter. Men tjek lige din sikringer og nuller dem i holderen og skift dem som er i alu, tildel i kobber/messing så du ikke får problemer med kemisk tæring pga. Forskellige ædelmataller som ikke kan sammen.
     
  3. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej igen.
    Hej ved lidt googling kan jeg konstatere at styringen sidder bag træpanelet ved drejeknapperne.
    Nogen som ved hvordan jeg adskiller dette for at komme derind?
    Nogen som ved hvordan styringen ser ud? tak.


    (MB 200D fra 1985)

    M.v.h.
    Poul
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    har du prøvet at "nulre" sikringer, som Brabus beskrev? - du kan også prøve at tage stikket af på duoventilen ude foran batteriet. rensning for ir er ofte universal GDS rep. som løser mange elektriske finurligheder på gamle biler. - det er sådan at duoventilen er helt åben når der ikke er strøm på ,- så hvis stikket og sikringer trænger til "motion" er det muligt der ikke kommer strøm til ventilen.
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Min duoventil's ventiler havde sat sig fast i ventilsæderne i plastic. købte en brugt af en MB kollega herinde 8)
    renoverede den og blev sat i af MB Guruen. :D
    den oprindelige har jeg renoveret ved at slibe let på kanten af messingventilen, så den ikke kan sætte sig fast i plastic ventilsædet. har den som backup. hvis den som sidder i, skulle svigte. (noget L... hvis man ikke har varme i vinterhalvåret :p )
     
  6. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Ligner som min for et par år siden... :angry:
    Afmonterede printpanelet,
    (self. efter at rulle begge varme ruller fra ene til den anden ende, tjek af sikring, snifferens vask, at måle duoventilernes strømforsyning, som ellers sejlede op og ned uden hoved eller hæle)
    og genloddede alle kontakter på printpladen.

    Fik den at virke i flere år, men nu viser den sig igen. Af og til, men oftest når der er varmt!
    Næste trin hos mig er at den resistor, som er mærket med den gule pil i billedet, bliver fornyet.

    Et par pics om varmekontrol-printpladen:
    farvel
    vh
    Peter
     

    Attached Files:

    • 20.jpg
      20.jpg
      File size:
      62 KB
      Visninger:
      648
    • 19.jpg
      19.jpg
      File size:
      60.4 KB
      Visninger:
      653
    • 18.jpg
      18.jpg
      File size:
      43.5 KB
      Visninger:
      665
    • 17.jpg
      17.jpg
      File size:
      53.5 KB
      Visninger:
      676
    • 16.jpg
      16.jpg
      File size:
      59.4 KB
      Visninger:
      685
    • 15.jpg
      15.jpg
      File size:
      52 KB
      Visninger:
      670
    • 14.jpg
      14.jpg
      File size:
      54.7 KB
      Visninger:
      690
    • 13.jpg
      13.jpg
      File size:
      46.4 KB
      Visninger:
      650
    • 12.jpg
      12.jpg
      File size:
      63.1 KB
      Visninger:
      669
    • 11.jpg
      11.jpg
      File size:
      46 KB
      Visninger:
      661
    • 10.jpg
      10.jpg
      File size:
      60.2 KB
      Visninger:
      651
    • 09.jpg
      09.jpg
      File size:
      64.3 KB
      Visninger:
      649
    • 08.jpg
      08.jpg
      File size:
      66.5 KB
      Visninger:
      659
    • 06.jpg
      06.jpg
      File size:
      62.5 KB
      Visninger:
      668
    • 05.jpg
      05.jpg
      File size:
      67.3 KB
      Visninger:
      653
    • 04.jpg
      04.jpg
      File size:
      56 KB
      Visninger:
      677
    • 03.jpg
      03.jpg
      File size:
      40.8 KB
      Visninger:
      681
    • 21.jpg
      21.jpg
      File size:
      41.1 KB
      Visninger:
      652

Del denne side