Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forvarmer sikring brændt over

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Bjarne, 18 April 2010.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Ja,- så sidder man lige her og nyder nattens stilhed,- efter at have konstateret at min sikring i forvarmer relæet er brændt godt og grundigt af,- da jeg satte tænding på. Rimelig irriterende når man lige havde glædet sig til at skulle på arbejde på en søndag :whistle:


    Nå,- spørgsmålet er om der er nogen der har erfaring med årsagen til at den springer,- har aldrig været ude for dette før,- jeg tænker om det kan være relæet der kan være dødt,- eller om det er en kortslutning i en ledning til gløderørerne, oder was?

    Men uanset hvad, så er det jo søndag og så kan man jo passende bruge den til at tænke lidt over det. :yes:
     
  2. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, øv

    Hvad vil så bruge al den energi til, som du ville have brugt på arbejdet :?: :?:

    Nå, kan det tænkes at et af dine rør kan være kortsluttet (har set det på VW) :?:

    Er det ikke rimeligt nemt at trække stikkene af rørene på en 12V :?: Så køb min. 2 sikringer, af med alle stikkene, og prøv dig frem en ad gangen.... god søndag :D
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Der er sådan set rigtig mange muligheder, at vælge imellem....... så jeg tror jeg vælger at tage en slapper. det er jo søndag. :D

    Men nu var jeg lige ude i orkanen og måle gløderørerne,- her ser det helt normalt ud, samme måling som sædvanligvis. :|
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg var ude for det samme på min kones gamle, engang.
    Men jeg kunne ikke lige umidelbart finde nogle defekter nogen steder, og skiftede derfor blot sikringen - hvorefter den glødede som vanligt ??
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej 8)

    Jeg var lige ude og måle lidt mere,- denne gang på relæet.

    Følgende resultat:
    PS: Med knækket sikring !!!

    uden tænding:
    på det ene ben til sikringen var der 12.5 volt
    de seks ben til rørerne ingen strøm på.

    Med tænding:
    stadig 12,5 volt på det samme ben
    På det messingfravede ben 12,5 Volt

    på de seks ben til rørerne 5,6 volt indtil stelforbindelse til det ene hvroefter et relæ klikkede og der var 7,3 volt i alle benene + forvarmerlampen lyste.

    se detaljer på billedet.

    Er der nogen der kan bekræfte om det er som det skal være eller om det er helt galt. :?
     

    Attached Files:

  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Sådan der :yipi:

    en ny sikring til en 12-15kr, brylcreme i håret, solbrillerne på , AC/DC på spilledåsen og soltaget åbent,- så kører partikkelraketten derudaf for fuld damp :D
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Fandt du fejlen eller købte du en dunk diesel start... :rofl: :slap:

    Og så bare fuld damp på den gode musik..... 8)
     
  8. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hæhæ... blev enig med mig selv og et par andre, om at det nok bare sikringen der var blevet træt.
     
  9. mercedes300

    mercedes300 New Member

    Joined:
    14 Maj 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300T
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej

    har haft et problem i stil med dette, men det har ikke været relæet, for har prøvet at sætte et andet på og virker stadig ikke optimalt.

    problemet er at den ikke forvarmer før jeg har holdt med tænding på i rigtig lang tid, den kan fx begynde med at forvarme når man kører . nogle der kender til det eller har haft samme problem?
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    @ mercedes300.

    Din bil forsøger at fortælle dig at den har et gløderør der er gået. ;)
     
  11. mercedes300

    mercedes300 New Member

    Joined:
    14 Maj 2010
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300T
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ok. tak .

    er bar lidt mærkeligt for er ikke særlig længe siden den fik skiftet dem.
     

Del denne side