Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Forvarmer problemmer

Emne i 'Dieselmotorer' startet af hunden1979, 25 December 2010.

  1. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej MB folket

    Dejligt forum i har her. :)
    Jeg kunne godt bruge en venlig sjæl i KBH området
    der gider hjælpe mig med at finde fejl på forvarmningen på min 300D
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Måske du skulle være lidt mere præcis med hvad du har af problemer.
    Lyser glødelampen når motor er igang, vil den ikke starte, eller halter den ???.
    Der er faktisk mange muligheder, enten et eller flere gløderør, relæet , batteriet eller en løs forbindelse.
     
  3. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Fra jeg fik bilen for ca 2md siden har den humpet lidt efter start (starter/varmer fint) hvergang..

    Her igår efter en varm start begynder forvarmer lampen at lyse noget tid efter den er startet..
    Og her til formiddag var den ikke til at starte uden at give lidt gas og holde den den lidt. Hvor man så kan høre at den ikke
    køre på alle 6 men nok nærmere 3 eller 4. Og kan så høre at alle cylinderne kommer på efter ca 5-10 sec og derefter snure den fint..
    Og forvarmer lampen lyser ikke som den plejer inden man starter.. men kommer ca 1 min efter start.

    Jeg har selv kigget på stikket (med de 6ben) der går over til boksen og har også målt gennemgang på dem! Og på det ene måler jeg ikke nogen gennemgang.

    Jeg mistænker at jeg har haft enten en brudt forbindelse/dødt gløderør allerede da jeg fik den!.. Og nu er der så kommet endnu en fejl (gløderør eller forbinelde)
    Havde dog ikke nogen fejl i starten.

    Håber det var info der kan bruges!.. ;D
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej og velkommen

    jeg går ud fra at det er en bil du vil have i flere år, så vil jeg foreslå at du kører bilen godt varm, slukker den, skruer indsugnings manifolden af og skifter alle 6 gløderør, så har du sikkert fred for dem de næste år. pas på med placeringen af ledningen på gløderøret når du sætter dem på igen, at de ikke rører ved stel og dermed kortslutter.

    din fejl kan selvfølgelig også være relæet, men det er sjældent, og et sæt nye gløderør er altid godt.
     
  5. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hej kongebiler.
    Jo det er en bil der gerne skulle transportere mig og familien sikkert rundt i landet :D
    Er også utrolig glad for den allerede, man kan vel godt side at det var kærlighed ved første prøvetur ;D

    mht til relæget så kan jeg godt høre at det klikker ude foran hvis jeg stiller mig med døren åben og drejer over på tænding.
    Skal dog ikke kunne sige om det er forvarmer relæget det klikker eller hvad det er :)
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Gør som kongebiler siger skift dem ALLE
     
  7. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Planen er at skifte dem alle!.
    Mistænker bare lidt at der er noget forbindelse problem.

    Og mange tak for jeres hurtige svar :)
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tvivler meget stærkt på forbindelsesproblemer.
    Lyder klokkeklart som et defekt gløderør.

    Som de andre skriver... af med manifold - og skift dem alle med varm motor (av) :)
     
  9. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Gløderørne står til udskiftning i morgen på gør det selv værksted ;)
    Det er altid en fornøjelse at reppe på merceren. elsker at der er så god plads
     
  10. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Ja de er ikke så dårlige at reppe på, men den med god plads og skift af gløderør kan jeg IKKE genkende.
    Derfor er det en god ide at pille manifold af, ser måske lidt uoverskuligt ud, men det er det ikke, husk en ny pakning, og clips til dyserør.
     
  11. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg afmonterede alle mine uden afm af manifold bto...
     
  12. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Så fik vi skiftet rør både på min 300d og min brors 250d
    Og skal lige hilse og sige at der var bestemt ikke meget plads til den reperation :/ men det gik
    Det var noget nemmere på 300d.. på 250'ern måtte vi have luftfilter og alu blokken ved filteret afmonteret ellers kunne vi
    slet ikke komme rigtig ind til det anden bagerste rør..

    Men godt tip til dem der vælger at gøre det uden at afmontere noget (300d) Hav endenlig flere værktøjssæt så man har nok forlængere og bøjninger.


    Nå men efter jeg fik det skiftet på min ser det ud til at det bare funker igen! :D
    Så løs forbindelse som jeg mistænkte var der ikke noget af.

    Nogen der kan beskrive hvordan man måller om rørne er defekte :)
     
  13. hunden1979

    hunden1979 New Member

    Joined:
    28 Oktober 2010
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 E
    Km:
    355000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Peugeot 407SW
    Bil nr. 2 Km:
    233000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    En ting mere.. Det er ikke noget jeg vil anbefale at gøre alene hvis man ikke vil skille manifold..
    For man har virkelig brug for 4 hænder..
     
  14. 320cab

    320cab New Member

    Joined:
    30 December 2010
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 e320CE Cab
    Km:
    206000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    w202 C180
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej alle.
    Jeg kan bestemt tilslutte mig teorien om defekte gløderør.
    Jeg har kørt 250d i 15 år og har skiftet gløderør med intervaller på ca. 350K Km.
    Jeg har gjort uden demontage af manifold, det er lykkes, men at demontere er helt givet lettere.
    Jeg er iøvrigt ny her på dette forum, interessant læsning.
     

Del denne side