Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forvarmer problem, lampe lyser under kørsel

Emne i 'Dieselmotorer' startet af BRABUS, 18 April 2010.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa,

    Da jeg jo nok mest af alt er født med Benzin i blodet, så tænkte jeg på om nogen kunne hjælpe mig med denne sag her 8)

    Det er min fars lange E 250 Diesel lang fra 1993 (1994 model) med den nye 113HK 2.5 litters motor med plastik indsugnings manifold.

    Nogle gange så lyser forvarmeren ikke når man skal starte bilen og nogle gange lyser den pludselig under kørsel :|

    Hva betyder dette? og er der nogen som har "opskriften" på hvordan forvarmer lampen den skal opførre sig under normale forhold og hvad det betyder når den eks. ikke tænder (måske er den bare varm nok eller?) og hvor den tænder under kørslen...

    pludselig er der ingen forvarmning og pludselig tænder den også selv om motoren er startet.
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Normal vis skal lampen lyse når den forvarmer,hvis den ikke gør det og tænder når motoren er startet istedet,skyldes det et eller flere defekte rør eller evt forbindelserne til rørne..
    Du burde have meget svært ved at starte hvis den ej forvarmede overhovedet
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den har altid været mindst 10-12 sek. om at forvarme og startede så helt som den skulle.
    prøvede man at starte den tidligere, så var man ikke i tvivl om at den havde svært ved at starte.

    Men så her for nylig fik den i forbindelse med at temperatur måleren på kølevanden konstant stod på 120 grader, lavet lednings nettet som var krakeleret og derfro helt åben ind til kobbertråden som så lå og kortsluttede til nnoget af forvarmer ledningen.

    Dette blev så lavet og nye ledninger trukket.

    Her efter så har den kunne forvarme på ca. 3-5 sek. når den har været kold. og når den så er varm så forvarmer den kun i ca. 1-2 sek.
    Dette virker meget mere normalt synes jeg og den starter også helt som den skal efter denne forvarmning.

    Men så er den tilgengældt begyndt at tænde forvarmer lampen lige pludselig midt under kørslen og pludselig kan den så gu ud igen...
    Så det er ikke sådan at den tænder med det samme når motoren er tændt , det er lidt forskælliget om den gør det eller om den gør det i et par sek. eller om den tænder og forbliver tændt indtil bilen slukkes.

    Den har i øvrigt 5 nye gløderør.
     
  4. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Denne vejledning kan måske hjælpe, det er lidt gnidret så frem med luppen :D
     

    Attached Files:

  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu er mit tyske ikke det bedste, så kan du ridse op hvad der oversat står sådan bare lidt kort? :)
     
  6. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis lampen ikke tænder eller lyser under kørsel i ca. 1 minut så er der gået et rør eller forbindelsen til røret, motoren starter dårligt. (Det gjorde min da der gik et rør)

    Hvis lampen forbliver tændt så hænger relæet.

    Der står ikke noget direkte, der kan sammenlignes med dit problem :(
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah ok, jeg vil da indrømme at jeg ikke efter at lampen har tændt, kørt mere end 1 min tid. har altid holdt ind til siden og prøved at genstarte bilen :lol: og så forsvandt den...

    Men ja nogle gange lyste den kun måske 10 sek. og sukkede så...

    Men ok tak for oversættelsen.

    Denne bil har jo desværre samme super åndsvage ledningsnets isolatore som mercedes syntes var så smart at bruge fordi det var biologisk nedbrydeligt med 94 modellerne og frem til 96/97 hvor de så gik væk fra det igen.

    Så det betyder at alle ledningerne får en hård plastik smuldrende skal der jo smuldre med tiden og derfor lader alle ledningerne være meget sårbare da kobber tråden så er blottet og kan ligge og kort slutte op af resten af de andre ledninger.

    Så der er nok andre ledninger som også trænger til udskiftning kan jeg så regne ud.
    Men bilen er solgt, så det bliver nye ejers opgave at få løst kan man sige :whistle:
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nåede du at komme afsted på den tur sammen med gutterne? det var jo meningen du skulle bruge den til det
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tur sammen med gutterne og gutinderne 8) ja det kan du tro, det var jo i Påsken og bilen blev solgt fredagen efter 8)

    Så ja det var en super fed oplevelse og helt specielt at køre afsted i den 8 personer høj :cool:
     

    Attached Files:

  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så fik jeg lige strikket en video sammen af forvarmer opførslen 8)

    Den er lidt lang, og desværre kun af bilen som værende drifts varm, men så kan man se hvad og hvordan den gør med lampen :yes:

    Håber den giver lidt feed back :gr8:
     

    Attached Files:

  11. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den er jo helt gal, den går jo kun på de 5 :lol: :lol: :rofl: :nakkal:

    Undskyld :oops:

    Når spøj til side, det ser lidt mystisk ud, min forvarmerlampe tænder altid. Selvfølgelig kun i kort tid når den er varm, og du er sikker på at dine rør er ok :?: og stikkene på rørene er ok?
    (Ved godt at du skrev at rørene lige var skiftet)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nææ,,, og kan ikke tjekke det nu, fordi bilen er jo solgt :lol: men derfor er det meget interesandt den måde den opførre sig på synes jeg og jeg vil give dig helt ret, de 5 cyl der, det er sgu kun Audi der skal holde sig til dem, det er de tilgengæld fenomenale til at lave Audi RS2 :yipi: god blok.

    Men ja ud over det, så er det jo spøgst at den først forvarmer i ca- 1½ sek. for pludselig ikke at forvarme men så at tænde lige så snart motoren er i gang.
     

Del denne side