Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forskel på OVP relæer ?

Emne i 'El-system' startet af mb230ce250d, 12 November 2016.

  1. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen
    Ja det er måske lidt et sjovt faktum;-)? Men umiddelbart kan man ikke konkluderer at hvis man har en M102/103 og Duty Cycle ligger indenfor det Mercedes anbefalede 50±10%) og for at være god ved motoren/ på forkant ! At udskifte OVP relæet samt kølervandssensor så gør man da hvad man kan for at holde motoren i rimelig for ( betingelserne for tomgangsregulatoren) . Men selvfølgelig kan man jo gøre/ udskifte et hav af andre ting F.eks. Lampasonde osv så bliver man jo aldrig færdig før man står med en ny motor;-) men grundlæggende. Samt smøre stikkene i en lille klat silicone fedt/ vaseline vedr. Tændningsdelene for at fugten i DK ikke skal irriterer:-(
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Enig, det handler om at identificere de notoriske sliddele og værne om de robuste. Mange gange har den tidligere ejer bare været lidt for ligeglad, og så skal man langt ud i indkøb på én gang.
     

Del denne side