Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Formodet defekt viscose 250d

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Alex B Jeppesen, 8 Marts 2010.

  1. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bilen bliver varm uden problemer hele vejen op til enden af skalaen,dog ej hvis jeg sætter kabineblæser på fuld varme og højeste trin.Jeg kan på intet tidspunkt konstatere at viscosen tager fat,jeg kan holde propellen tilbage med fingrene selv med meget varm motor og der er over 90 grader..
    Er der nogle som gidder at fortælle mig hvordan den fungere viscosen og hvordan den finder ud af hvordan den skal slå til ??
    Jeg formoder eneste alternativ er udskiftning..til en ny..

    Mvh Alex
     
  2. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    på min gamle 190: sad der en føler på termostahuse. og hvis man kortsluttede den begyndte blæser og køre. mener det er en magnetventil den slår til... men jeg ved ikke hvor den føler sidder på din eller om det er et andet system. når man satte tændning på og kortsluttede ledningerne kunne man høre et klik. også kan man ikke dreje den, med hånden. håber det var hjælp
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    så vidt jeg er orrinteret er en viskose vinge en fjeder der ændrer sig ved varme men jeg kan nemt tag fejl :oops:
     
  4. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    okay... det viste jeg ikke... har kun lavet det på en 190. og jeg ved ikke om det er det samme. kun et bud :lol:
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den du snakker er om er med magnet kobling,den jeg har er uden.jeg studser bare hvordan egenlig føler om kølevandstemp nu er til indkobling af viscosen..
    Jeg kan dog læse på min wis cd,at hvis den er defekt skal den udskiftes..Så det gør jeg..
     
  6. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det er ligesom de gamle granada.. jeg er med. troede bare det var ligesom min 190. gad vide om det er på samme måde på min 300d
     
  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er samme type viscose som til en 250 d,har nemlig lige bestilt via tyskland og den passer også til en 300d
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Din viskos kobling slår først til ved over 100 grader
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Må jo så konstatere at selv ved over 100 grader slår den ej til,så ny kommer der på...
     
  10. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er ikke helt korrekt den skal slå til ved 90-95 grader iflg min wis cd...
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det er de opgivet til, men de er rimelig upresise og er tit oppe på de 100 grader før at der sker noget. Senere hen i 90erne bliver de dog mere presise
     
  12. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bilen bliver sgu stadig alt for varm,hvis jeg ikke sætter blæser på ryger temp måeren helt op,den falder dog øjeblikkeligt når kabine blæser og temp står på maks..Det hele er kommet efter jeg har sat ny køler/termostat og oliefyr i bilen.
    Jeg undrer mig over at den store slange som kommer ud fra termostathuset ikke bliver varm,dog bliver øverste slange på køleren meget varm,jeg syntes heller ikke jeg kan mærke den store gennemstrømning i min expansionsbeholder og heller ikke i min kølerslange som kommer ud fra temostathuset(ingen ændring ved gasgivning),jeg hælder efterhånden til at min vandpumpe er død eller der ligge en luftlomme og blokere systemet???
    Selv når bilen kører stærkt,er der ingen køleeffekt fra køleren(skyldes måske at vandet ikke cirkulere?(defekt vandpumpe)..Viscosen er ikke monteret endnu...pga hvis vandpumpen skal skiftes...
    Input fra jer tak
     
  13. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvordan er fyret monteret? Her tænker jeg på slangerne? Jeg tænker om de kan være sat forkert således at vandpumpen ikke kan pumpe kølevandet igennem køleren men pumper det igennem fyret istedet. Vand er jo dovent, så hvis det er løber nemmere igennem fyret frem for køleren gør det det, og så forsvinder køleeffekten jo. Ellers lyder det som om din vandpumpe er deffekt, men bare underligt at den lige skulle stå fordi der er kommet fyr og ny køler på. Det jeg mener er hvis det virkede før man begyndte at rode med bilen, og der er problemer bagefter, er det jo nærliggende at tænke at der noget der er fejlmonteret, eller de nye dele ikke er i orden.
     
  14. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nye dele ikke iorden,lige præcis..
    Har lige haft termostaten i kogende vand og den åbner ikke..Så der ligger forklaringen..
     
  15. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Godt du fandt fejlen :D :D

    Pisse irreterende når nye dele er deffekte. Er det originale dele?
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er jeg ikke den eneste, har prøvet det 2-3 gange nu at den nye thermostat ikke virker!! møg ireterende
     
  17. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den er ikke original og jeg har da også fået den ombyttet,det er jo hvad der kan ske med mekaniske ting ,dog utroligt irriterende og uanset hvad så er muligheden jo altid til stede uorg som org,eneste alternativ er jo at afprøve del udenfor bil,så slap man for dobbelt aftap af kølervæske...
     

Del denne side