Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forenden er for høj

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af mikkelgrønlund, 13 Maj 2008.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Det er de org. 15 som den er født med . dækene 205-60 R15 også det den er født med, du kan se at fælgene er dem du eftersøgte, de samme som sidder på Jaks E500 hans er bare 17-18 ved ikke. det bedste du kan gøre med nye fælge er at vælge den str. den er født med, måske 1 tomme op, store fælge, så forsvinder comforten,ok det er en smags sag, men jeg ofre ikke comfort for look. ;bana Peter
     
  2. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Præcis! Jeg har netop bestilt et sæt 16" 8-huls med 205/60-16 V fra Michelin. Det bliver godt - er jeg sikker på. Lidt større rullediameter - og dermed et hjul der fylder lidt bedre ud i hjulkasserne.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    En sidste ting når du skal havde resevedele så brug WIN nr. så får du det rigtige, er der brugt WIN nr. da fjerne blev bestildt :?? Peter
     
  4. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Ved jeg desværre ikke. Det var den tidligere ejer der har skiftet dem.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hihi

    Så må de dæk godt nok være ved at være lidt møre i kanten Peter, se hellere at få skiftet dem :D :D :D

    Plat hilsen herfra :)
    BRABUS
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    ;:- der står det den er født med ikke dem den er født bye godt forsøkt din lille gavstrik ;bana :p :p Peter
     
  7. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Så er jeg tilbage fra en hel dag hos Mercedes i Nykøbing F. (Ejner Hessel). En positiv oplevelse - selvom jeg er lidt nervøs for at se regningen på de mange timer.

    1. Niveaureguleringen er nu justeret ind, så den løfter når der er behov.
    2. Fjedrene er tjekket - og dem foran er godt et år gamle og er de helt rigtige til netop min bil (der både har aircon og fyr). Dog synes mekanikeren at de var meget lange.....?
    3. Bilens højde bagtil er 69 cm
    4. Bilens højde foran er ca. 71 cm

    Mekanikeren mener den skal ca. 3-4 cm. ned foran. Men han kan ikke se hvad der kan være årsagen til at bilen står så højt foran. Gummi-afstands-dimserne er model "to prikker" - og kan altså ikke blive ret meget mindre.

    Er der nogen der gode forslag/ideer til hvad der kan være galt?
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvad med fjedrene bagi, er det også de rigtige?

    Man kan godt få gummi-mellemlæg med 1 prik på = 8 mm tyk.
    2 prikker = 13 mm tyk.
     
  9. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    De er ikke tjekket bagi - men da bagenden har den rigtige højde, uden at niveaureguleringen hjælper til, burde det da være OK. Eller?
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Man kan jo justere niveaureg. til ikke at hæve mere end man ønsker.

    Men jeg tror nu mest på, at det er de forreste fjedre der er for lange.

    -Du kan i al fald godt sætte nogen i der er lidt kortere/blødere.

    Jeg har 2 sænkningsfjedre til forenden. De sænker 30 mm. Var det ikke lige noget? Det er H&R-fjedre, de er spritnye.
    Der står at de passer til alle W124 5+6 cyl.
     
  11. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Hej Lasse,

    Da jeg mest er til originale dele, tror jeg jeg siger nej tak. Men tak for tilbuddet - det er muligvis det der skal til.
     
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Mikkel

    jeg sad lige og kikkede på fjedre til din bil på epc. Der findes 9 forskellige varenumre på forfjedre, og 6 forskellige varenumre på bagfjedre.

    De forskellige fjedre bruges afhængig af om det er sportsundervogn, hydraulisk niveauregulering og hvilket udstyrsniveau den har.

    Kan det tænkes der har været skiftet fjedre før, og der så er kommet nogle forkerte på? - i den ene ende ihvertfald!
     
  13. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Tja - måske. Men jeg tror nu ikke det er der fejlen ligger. Som skrevet er fjedrene foran de rigtige i forhold til bilens stelnummer. Og forkerte fjedre bagi vil vel næppe ændre på højden foran - især ikke når bilen ser ud til at stå rigtigt bagtil. Hmmmm. Andre forslag?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Det er forfjerne der er skiftet for et år siden, DE ER FORKERTE. ;viking køb Lasses fjedre og vupti dit problem er løst ;jubi Peter ;bana
     
  15. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Så er der nyt i min historie om den for høje forende. Hos Mercedes har vi forsøgt med to forskellige, blødere fjedre. Den blødeste fik forenden ned hvor den hører til. I samme ombæring skiftede vi fjedrene bag på, til et nummer blødere. Niveaureguleringen blev igen justeret så den var helt perfekt (målt på de to huller der skal være ud for hinanden på den lille "arm" under bilen. MEN - nu står den for HØJT bag på! Det vil ingen ende tage...
    Kan blødere fjedre resultere i en højere bagende?
     
  16. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    I dag lykkedes det så! Ejner Hessel fandt i dag ud af, at de fjedre de i første omgang oplyste var de rigtige, viste sig IKKE at være de rigtigt. I dag blev de blødere fjedre fra mit sidste besøg så udskiftet med de rigtige - og de bagerste fjedre blev skiftet ud med dem der sad på bilen tidligere. Og vupti: Nu står hun fuldstændigt perfekt!
    Et lille tip: Når man kigger farvekoder på fjedrene sidder der farveklatter to forskellige steder. Ikke kun foroven.
    Det var det, der var årsagen til at mekanikeren havde taget fejl.
     

Del denne side