Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forbremser - hvor meget bør skiftes?

Emne i 'Bremser' startet af Christian K, 25 November 2009.

  1. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Mine ene skive foran er under tilladt mål. Jeg vil derfor skifte begge skiver foran og klodser nu jeg er igang. Jeg lader en prof. gøre det, da jeg har fået et tilbud på udskiftning af begge skiver og klodser til 2175,- + moms inkl. materialer.
    Er der andet der er smart at gøre samtidig, fx, bremsevæskeakift (685,- + moms) og lign??
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hold da op det var dyrt.

    Jeg tager 1500 + moms for at skifte skiver og kloder foran + klodser bag ved.
    Og den pris er inklusiv materialer!
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Sædvanligvis siger man at bremsevædske bør skiftes hvert 2. år.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis man skulle kæle lidt for det, så eventuelt en afbalancering når nu man havde hjulne af.
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Godt nok er vi i virum,men var en hamper pris..
     
  6. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Pris hos Pavegyden på Fyn --2300 + moms
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    sikke nogen prise ar fyre af......så ville jeg sku ikke lave andet ind at skifter bremser på 124ér til de priser.
    det koster ca 17-1800 for nyt helevejen rundt og det er 4 stk skriver 4 sæt klogser + håndbremserbakker tidforbrug for 4 hjul er ca 2 timer


    men der er jo stadig nogen der gladligt betaler den høje pris.... ja så hvorfor så ikke tage den :lol:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Omkring priser er det så ikke også lidt forskælligt hvad vi betaler i forhold til hvilke skiver vi køre med? og ikke mindst hvilken kvalitet vi vælger at bruge om det er org. eller uorg. skiver samt klodser.
    Og til sidst så koster det jo et eller andet sted at få "andre" til at gøre arbjedet for en.
    Men derfor stadig værdig for en undersøgelse jeg synes kunne være sjov :yes:

    Når det er til en 230E så er de jo bygget både med og uden ventileret skiver ab fabrik, de første kom uden og de sidste kom med (i følge Gørløses side)

    Hvis man antager det eks. var Org. Mercedes dele med ventileret skiver altså det dyrest mulige scenarie:

    Org. Mercedes Skiver ventileret: 438,00 Kr. ex moms/stk. X 2 = 876,00 Kr.
    Org. Mercedes Klodser: 410,00 Kr. ex moms
    Org. Mercedes Følere: 41,00 Kr. ex moms X 2 = 82,00 Kr.
    Org. monterings kit ikke medregnet... (kunne ikke finde pris :mrgreen: )
    Hertil skal man jo regne med det koster noget i miljø afgift at komme af med de gamle dele plus der bliver brugt lidt montage fedt hvis ikke det følger med klodserne plus værktøjsslitage strøm osv. skal dækkes ind og det bliver man nød til at tage timeløn efter.

    Ialt 1368,00 Kr ex moms = 1710,00 Kr. inkl. moms.

    Så det efterlader mekanikkeren med en indtjening på hele 1008, 75 Kr. 8) inkl moms.
    Så ja selv det dyreste scenarie virker lidt dyrt :gr8:

    Men hva kunne man så tjene på en sådan omgang hvis man købte delene med rabat og valgte noget af det billigste :whistle:

    Her under gørløses egen mærke mqsp finder vi hele det samme sæt med forum rabat til kun 387,00 Kr inkl. moms og leveret lige til døren.
    Dette efterlader så mekanikkeren med en indtjening på 2331,75 Kr. inkl. moms :eek:

    Så kan man sige at hvis man som kunde blot har bedt om at få skiftet bremser på et ikke Mercedes værksted, så ved jeg ikke hvor vidt man kan kræve de bruger org. mercedes dele eller hvorvidt man skal oplyse om de reservedele man bruger, men det er da stof til eftertanke om hvorvidt man betaler for kvalitet eller for mekanikker lønforhøjelser :nakkal:


    Men selv den dyre løsning efterlader jo mekanikkerne med en rimelig indtjening dog uden at være horible men klart mere end hvad man måske lige forventer, hvis det altså var på et uatoriseret værksted. :yes:
     

Del denne side