Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fjernbetjent centrallås

Emne i 'El-system' startet af Niels B, 10 Februar 2008.

  1. Niels B

    Niels B New Member

    Joined:
    31 December 2007
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    2300 S
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg tog min fluke, og gik ned og målte på rød og sort. Ingenting, altså måtte det være meningen der skulle være en lus.

    Fik sat ledningerne midlertidigt på, og nu kom der sgu liv i l**tet. :D
    At den så hverken kan låse dørene op eller i er så det næste problem.
    Men man kan høre relæet klikke inde i låseboxen.
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Nu igen... :roll: Jeg skal vist til at lære at læse tingene 2 gange...

    Jeg har selvfølgeligt kun kigget på c-lås styringen i den. Når jeg kigger på det øverste diagram på dit billede er der jo de øvrige tilslutninger - her under rød/sort som er det strøm der styrer selve boxen. Dem jeg har anvist +-12V er kun den strøm der vidrereføres til c-lås pumpen.
    Selvfølgelig skal der også strøm i de 2 andre :oops:

    Hvad med brun og grøn fra fjernmetjeningsboxen, har du samlet dem?
     
  3. Niels B

    Niels B New Member

    Joined:
    31 December 2007
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    2300 S
    Ratings:
    +0 / 0
    Hold kæft det er svært at lodde i frostvejr!!!

    Jeg tænkte at det relæ jeg kunne høre klikke når jeg låser op og i, måtte være det der gik til blinklys.
    Så det var kun impulsen til vaakum pumpen der ikke virkede.
    Det fik mig til at bytte farverne således at BLÅ gik mod pumpen istedet for GRÅ. (på trods af tegningen). og VUPTI, så virkede det. :D

    Det er sgu ikke nemt når tegningen er forkert!!!
     
  4. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Fedt du fik det til at virke Niels!
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Tillykke :D :D :D

    Det er rigtigt med at lodde i frost - det kæver noget af grejet :D
    Jeg har lige købt en gasloddekolbe - det er bare sagen, den er kanon effektiv, også i frost. Sad og makkede kørelys på fruens Passat igår - det var koldt, men den varmede bare igennem :D
     
  6. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle sammen..
    Nu håber jeg der er en der kan hjælpe.. Har samme problem som niels, og helt samme fjernbetjenings system - menn... har bare dobbelt så mange farver! (to gule to grønne to blå) som går ind i pumpen, og så er der en gul, en blå, en grøn, som løber andet sted hen.. (ialt to sæt farver som går væk fra pumpen) Har da også det styre system i venstre side som er vist på denne side, har faktisk hels samme ledningsnet... http://www.mercedesshop.com/Wikka/W124Keyless
    menn... det er jo et helt andet system han bruger... hjæææælp :|
     
  7. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er netop fordi du har komfortlukning - tillykke med det :D

    Du skal bare klippe BEGGE blå ledninger og samle dem med dem fra fjernbetjeningen. de bliver jo samlet i stikket til pumpen!

    Sådan har jeg gjort på min og det virker fint..

    Resten er som tidligere i tråden...
     
  8. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hehe.. jo tak!
    men hvad betyder komfortlukning lige ? :p
    og tjo.. prøvede det skam også.. men det virkede alligevel ikke :(
    dvs. ku få bagdørene, bagklap, og dieseldæksel til at lukke, men ikke lukke op igen...
     
  9. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nå... så er der lige lidt opdateringer vedr. mit lille problem..
    Det hele er monteret som der står her i tråden.
    Menn.. når det bliver aktiveret (prøver at låse), - så blinker den lille pære, blinkrelæet tikker, og pumpen starter med at køre.. men låser, - gør den ikke! det lyder som om, at der kommer et "klik" fra dørene, og at pumpen vender luften, (måske suge istedet for at puste) ved det ikke helt??
    selve centrallåsen virker fint med nøgle, uden problemer..

    Håber der er en der kan hjælpe :p
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Og det virker med nøgle i ALLE 3 låse?

    Niels B Vendt ledningerne så den BLÅ gik til pumpen istedet for GRÅ, har du årøvet det? det lader jo til, at der er en fejl på tegningen.

    Og nu er dine døre vel lukket helt når du gør det?, ellers vil den låse op igen! ( I hvert fald i førerdøren)
     

    Attached Files:

  11. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jo.. Har vendt ledningerne, for med den grå tættest pumpen, da var den også helt død..

    Og jo. alle døre lukket, men... når jeg bruger nøgle til bagklapen, åbner kun denne, og det samme med venstre fordør, det er også kun denne der åbner og lukker, sådan var det nu også før..

    men måske det er problemet??
     
  12. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Hvordan får du så c-låsen til at virke? med højre dør??

    Hvis ja, så kan jeg mistænke c-lås modulet i højre dør for at være defekt! hvis c-låssystemet ikke kan låse højre dør vil den være skyld i, at det låser op igen.

    Kører pumpen når du bruger nøglen i venstre dør og bagklappen?
     
  13. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ups.. mente højre dør :oops:

    og nu du siger det, så nej! pumpen køre kun, når jeg bruger venstre dør (førersiden)
     
  14. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Så kan det være i førerdøren det er galt. Hvis den ikke er i stand til, at trække låsen i vil den låse op igen...

    Mit næste skridt ville være, at pille dørbeklædning af og så tage stikke af c-låsen i den og se hvad fjernbetjeningen gør. Så kan den nemmelig ikke se, at døren ikke er låst og derved låse op igen...

    Jeg er ikke i tvivl om, at fejlen skal findes i det oprindelige c.lås system...

    Uanset at det tyder på, at der er noget i venstre dør mener jeg også at der er noget galt andre steder, da begge døre og bagklap skulle kunne aktivere c-lås...
     
  15. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tror du har fat i det rigtige der..
    så nu må jeg bare igang med at gå systemet efter for fejl.

    skal nok give en tilbagemelding, når fejlen er fundet
    og tak for svarene! :wink:
     
  16. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Jeg ser frem til løsningen da jeg har næsten samme fejl, fjernbetjæningen virker på alle døre og klapper, nøgle virker kun på højre dør og bagklap ,så låser alt.
    Nøgle i venstre dør og kun denne bliver låst op og i jeg kan høre et relæ klikke ved aktivering men intet sker. MVH.
     
  17. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Du kunne jo også lige tjekke stikket i ved c-låsen i døren, der er 3 ledninger, én med +12V, én med stel og så den sidste (blå, gul eller grøn)der går direkte til pumpen.
    De fleste fejl ved c-lås i førerdør skal faktisk findes i bakken under måtten i førersiden. Mange fjernbetjeninger er koblet til der (fusk) og det gør, at det vand og skidt man slæber ind ødelægger ledningerne.

    Fejlen kan også ligge i pumpen, jeg har før set, at en af indgangene har været død... Da er det dog en mulighed, at bytte om på indgang fra fx bagklap og dør.
     
  18. Hausmann

    Hausmann New Member

    Joined:
    29 September 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Langeland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    760000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Larzen!! Jeg er imponeret over din viden! :p

    Og rigtig nok! da stikket til centrallåsen i førersiden blev pillet fra, så virkede centrallåsen både fra pasagersiden, og fra bagklappen..

    samtidig med at fjernbetjeningen også virker perfekt!

    Så hmm.... hvad er næste træk??
     
  19. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Tak skal du ha Larzen, da jeg har prøvet at skifte hele dørlåsen uden at det hjalp,kastede jeg lige et øje på kabelbakken ,oohh det kræver en større omgang, afventer lige lidt højere temperatur og tørvejr da der skal skiftes nogle ledninger ,ir og sorte ledninger.MVH.
     
  20. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Når stikket er pillet af - men slangen stadig sidder på, låser døren så når du låser med fejrnbetjening/den anden dør?

    Hvis ikke så er det sikkert membranen der er defekt og så skal dåsen skiftes

    Hvis den kører med er det kontakten det er galt med. Da den også sidder i dåsen - ja, så er et den igen..

    Det er ikke normalt, at de bliver utætte, så du kan roligt putte en brugt i, hvis du kan finde en i nærheden - jeg kender dog ikke prisen på en ny.
     

Del denne side