Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

farver på ledninger i bundstykke

Emne i 'El-system' startet af lada73, 23 September 2007.

  1. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej er der nogen som kan hjælpe mig med to ting. :oops:
    1. farverne på de ledninger der sidder på bundstykket i tændnings låsen, de blir sådan set bare holdt fast af en gummi dut og når man piller den af så vælter ledningerne ud, så hvis det var nogen der lå inde med hvilke farver der passer til de nummre der står..
    2. Hvis nu låsen i tændning lås og dør lås, overhovede ikke virker mere, kan slet ikke drejes, og man kun har en nøgle ( har ikke lige fået bestilt en ekstra endnu).
    Der står i den kloge bog (hayes) at når man skal skille div låse ad, så skal nøglen drejes i pos 1, man hvordan gør man lige når man ikke kan dreje nøglen. Tager den store boremaskine og går igang :shock: :shock:
     
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Lada73

    Jeg ved ikke noget om dit første spørgsmål. :(

    2. spørgsmål om tændingslåsen har jeg selv prøvet. :wink:

    Min tændingslås gik i baglås, da jeg stod hos MB og netop skulle købe ny lås til bilen, :x fordi den var meget slidt, hvad gør man så, jo man ringer til en låsesmed med speciale i bil låse, :D da han kom, stod bilen med lukket døre, og han gik straks i gang med at bryde min bagdør op :shock: Jeg spurgte ham hvad han havde gang i mens jeg åbnede fordøren, 8) så var det hans tur til at glo. :shock:
    Jeg fortalte ham så at det var tændingslåsen det var galt med. :twisted:
    Hvor blev jeg skuffet, :cry: da han sagde at det kostede 3-4K at få den boret ud fordi han skulle bruge et specielt diamantbor.

    Det endte med at jeg ringede lidt rundt og fandt en bugseringsfirma til 500 kr. der ville kører bilen de 12 km hjem til mig selv.

    Nu er det i år 1999 det skete, så cellen graver dybt. :roll:
    :idea: Det hjælper ikke noget med en boremaskine, for der sidder en rund stålplade i nøglehullet, som bare drejer rundt.

    Det jeg måtte i gang med var at skære stålkappen/cylinderen (ny fulgte med den nye lås) der sidder rundt om låsen igennem på langs med en vinkelsliber meget forsigtigt og derefter åbne den så man kan få stålpladen ud og vride cylinderen ud med en skruetrækker, eller også borede jeg den. (cellen blev færdigt med at grave :oops: )

    Det hele tog en halv time, så det var en fed timeløn jeg holdt der. 8) :twisted:
     
  3. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay de celler der :D :D Men det er altså en ny lås under alle omstændigheder, også lige så forsigtig skære den gamle op.. Takker for hjælpen :)
     
  4. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Lås

    Ja der er kun en vej, ny lås. :wink:

    Køb nye lås før du går i gang, så du kan skille den nye ad, og se hvordan den er opbygget. :p

    P.S. Celler ... jeg takker :p , vidste ikke der var mere end EN. :shock:
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hej

    Jeg havde også et problem med at skifte låse cylinder,- men jeg valgte at købe en brugt tændingslås til 250,- kr. + en ny låsecylinder, herefter skruede jeg det hele af, og satte det nye på, det tog ca. 1 time.

    Det kniber lidt med pladsen, når den gamle låsecylinder sidder i, men kunne med lidt snilde og tålmodighed lade sig gøre.
     
  6. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det oprindelige spg. gik også på farverne i stikket.
    Farverne er som følger:
    30 2,5 rød
    30 2,5 rød
    15 2,5 pink/sort
    15r 2,5 pink/gul
    50 2,5 violet/hvid
    15x 2,5 pink/grøn
    p 0,75 grøn/hvid

    Afmontering af låst cylinder kan jeg ikke bidrage med til.
     
  7. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mange tak for svarende allesammen :)
     
  8. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej larzen foresten ved du om farverne er de samme på dieseler som på benziner
     
  9. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det kan jeg kun forestille mig, Mercedes laver ikke så meget om på tingene...
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    De to ledningsnet er desværre ikke helt 100% ens :(
    På en diesel har du jo også en forvarme funktion i nøglen, så her afviger de fra hinanden.
    Jeg skal dog ikke kunne sige om de også gør det på andre punkter.

    Du kan vel ikke være så heldig at ledningerne er nummererede ?
    Det er de fx. bag combiinstrumentet.
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er noget bøvl, det er lavet for at det ikke skal kunne stjæles, og det virker meget efektivt. det kommer til af koste en ny låse enhed, og ca 2 timers arbejde der inkludere en vinkelsliber.
    hvis du får den drejet tager det 5 min så er den nye monteret.
     
  12. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay nææ det er desværre ingen numre på selve ledningerne, men det skal lige med at det var min kammerats 300D hvor bundstykket er stået af på, så larzens svar var helt fint :D var bare nysgerig om, de var ens hvis jeg nu på et tidspunkt skulle få samme problem med min 230E.. :?
     
  13. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Forvarmeren kommer ikke direkte fra tændingskontakten, men fra sikring 6 der forsynes fra klemme 15, der trækker en række andre ting, kan ikke lige huske hvad. Det er altså styrestrømmen, driftstrømmen kommer direkte i en ø6 ledning fra 30 samlingen ved siden af batteriet.
     

Del denne side