Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fandt lige denne tuningsguide

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af AMB, 27 November 2013.

  1. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg fandt lige denne tuningsopsætning på et tysk forum, er det noget der er noget der kan sige "go" for? eller er der noget man skal være opmærksom på?
    Søger en opsætning til min egen når jeg nu alligevel skal til at igang... :lol:

    Base M104- stempel undersmøring/køling
    til 91mm boring
    Krumtap 350TD (OM603A) med 92.4mm slaglængde
    Plejlstænger og Stempler fra C36 AMG - Original
    Topstykke fra 300/24 (kompression 11,5-12 / 1)
    større indsugningsventiler
    stærkere ventil fjedre
    C36 AMG toppakning
    Knastaksel C 36
    polering af indsugning og udstødning
    Programmerbar Tænding fra 300GE / 008 545 6132-6232
    omkring 320 hk og 375 Nm
     
  2. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Er der slet ingen som har nogen tekniske kommentare på det er spændende indlæg? :lol:
     
  3. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Det ser spændende ud, men har du regnet på hvad det løber op i ?

    Hvis du "blot" renoverer din nuværende motor, hvor meget ekstra løber der så på med det foreslåede setup ?
     
  4. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det var en Tysker der skrev det og det lød som om at det var en af de billige metoder i forhold til hvad den fik af HK :S

    Jeg skal under alle omstændigheder have skiftet stempelringe på min motor og have toppen flowoptimeret. Så må vi se om der er andet galt med den når den bliver skilt ad..
    Optimering af toppen vil koste cirka 10.000
    Stempelringe cirka 1500 pr. stempel (har jeg fået at vide)
    Nye knaster er cirka 6000 fra Schrick.

    Såå ved ikke om det bliver meget dyre med det andet :S
     

Del denne side