Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Et nyt problem med en 190 2,0E...

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Lars190, 11 December 2010.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    I går aftes tankede jeg bilen på og nu har bilen det med at når den har kørt lidt med et jævnt omdrejningstal og man så begynder at accelerere så sprutter den som om den ikke får noget brændstof. Den starter fint og går fint i tomgang og når den gør det og man holder ind til siden og lader den stå i tomgang i lidt tid så kan den lidt igen. Har tankningen hvirvlet noget skidt op som måske blokker for benzinstrømmen eller er det filtret der stopper til så hurtigt. Den har slået 1 bøvs eller 2 om måneden lige siden jeg købte den og jeg kører 300+ km om ugen , men ikke som nu hvor den taber kræfterne helt. Før jeg lappede filtret med locktite og den tabte trykket dér igennem, gjorde den lidt af det samme, men det her kom lige efter tankningen og filtret holder tæt så den taber ikke trykket der... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP DET VAR MENINGEN JEG SKULLE UD OG KØBE JULEGAVER IDAG IKKE RESERVEDELE...... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :drunk:
     
  2. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tændings problemer er mit bedste bud.

    Spole, Kabler, rør, fordler etc.

    Prøv at se på tændsystemet med motoren tændt når det er helt mørkt. Nogle gange kan man se gnisten springe ud af systemet et sted.. Men fordeleren er mit bedste bud.
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Oss mit. ;)

    Prøv at kontrollere dækslet indeni.
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hey
    Hvis du siger at den altid har gjort det så er det ikke til at vide om det er sæson bestemt.
    Min 190Er får en flaske karburator sprit når det bliver meget furtigt i vejret, det hjælper på lidt hoppende
    tomgang. Bare èn enkelt til en tank fuld, det tager kondens i systemet....
    Bare et forslag

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Ville også umiddelbart sige rotor osv.
    Men når det kommer så voldsomt og pludseligt efter en tankning, vil jeg nærmere sige skidt eller kondens.
    Prøv først med noget kaburatorsprit, det lyder mest som lidt frost, siden et par minutter i tomgang kan kurere problemet midlertidigt, lidt som om varmen fra motoren kan afhjælpe lidt, så derfor ville jeg nok prøve med sprit, derefter evt. noget Karburatorrens af en slags. Kan anbefale Bell Add http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/999999_1960-/94/94-050/949508/ .

    Men selvfølgelig. Kig lige i rotordækslet inden alt det andet ;)
     
  6. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Har brugt dagen på at skifte tændrør, rotor og dæksel og benzinfilter og det har umiddelbart hjulpet. Har kørt 10 km uden problemmer og lagt til den og kørt den ud i gearene uden probs. Tændrørene var fine men dæksel og rotor så noget brændt ud så jeg tror det var en kombination af flere ting, Filtret havde jo også en utæthed igen så det var måske det. Sært nok har min bror lige fået skiftet de samme ting på hans Chevy Astro her i ugen. Det startede med de samme symptomer og blev så slem i løbet af et par dage at bilen knapt kunne starte eller holde sig igang og den kører også fint nu. Opdagede så en sær lyd ved merceren da den stod i tomgang som så forsvandt igen. En slags "syngen/rallen" som fra et leje ude i motorrummet. Er det min remstrammer der er ved at være færdig? Mener det også er den der laver en klaprelyd når den er kold...... Anyone?????? OG JEG FIK IKKE KØBT NOGLE JULEGAVER IDAG :x :x :x :x :drunk: :drunk:
     
  7. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Luftmassemåler ?
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    En klaprelyd kan meget vel være en defekt remdæmper - Det er jo en sliddel.
    Syngen/rallen... Det lille medløberhjul er bestemt også en mulighed.

    Hvis klaprelyden forsvinder kort tid efter opstart, så er det en ventilløfter.
     
  9. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Lige når den starter klaprer løfterne inden olietrykket er oppe, men det går så hurtigt for der er godt med olietryk på den. Men når den får lidt omdrejninger når den er kold, cirka 1500rpm, så er der en klaprene lyd som rimeligt hurtig forsvinder efter lidt kørsel. Løftere og lejer ville vel larme når bilen er varm og der har den ingen mislyde og 2,5 bars olietryk i tomgang. Den har altid haft lidt turbofløjten når den får lidt gas derfor tror jeg det er lejet i strammeren der driller. Var forresten lige nede på tanken efter en liter sprit for en sikkerheds skyld selvom den bare kører og trækker godt nu så jeg håber den fortsætter med at køre godt da det er for koldt at lave bil når man står i en åben garage. Godt at der var +grader idag, ellers havde jeg været helt på spanden.
     
  10. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ???????????
     
  11. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Præcis..... De der små tuber med locktite universallim man kan købe til 29,95 i enhver dagligvarebutik. Tørrede filtret af og klemte noget lim ud over det. Der var et lille hul i bunden af filtret hvor de 2 halvdele er sat sammen. Tror mere det var trykket der gjorde at det "kun" holdte tæt ca 500 km. Har også repareret en olietryksføler på en BMW med det engang. Den er lavet af bakelit tror jeg og den havde slået en revne og jeg skulle bruge bilen så jeg tørrede den godt af med sprit og hældte godt med locktite ud over den og det holdte fint indtil jeg fik fat i en ny føler. Det skal bare have god tid til at hærde, især her i kulden, men så er det virkeligt også godt til hurtige løsninger. 8) MVH Lars RJ
     

Del denne side