Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Er vores biler virkelig ikke mere værd ??.

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af erik1303, 16 Oktober 2010.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :lol: Nej det er sgu da for kedeligt at køre W124er for at køre "grønt" man køre W124er for den eksklusivitet, comfort og velbehag man bliver indhyldet i cute
    Ville man køre langt på litteren, så brugte man penge på en Diesel W124er, men der er faktisk et par stykker der godt kan nå de 17 Km/l. hvis man virkelig kæler for detaljerne når der trædes på speederen og hvis motoren er passet så dysser og pumpe samt andet indflydelsesrigt mekanik virker optimalt.

    Det er faktisk muligt at få selv en gammel W126 500SE til at køre 16 på litteren, det er der nok ikke mange der vil tro på, men ikke desto mindre var det hvad jeg måtte erfare da jeg prøvede at køre så benzin skånsomt som muligt, dvs. acceleration 0-50 = 15 sek. 0-80 = 30 sek. og ja folk overhalede mig, men ellers holdte jeg den nede på 80 over en strækning på 200 Km. fyldte tanken inden forsøget og efter forsøget kunne der så ikke presses mere ned end at det gav 16 Km/l. jeg prøvede faktisk at tanke efter for at se om det nu kunne passe, men der kunne ikke være mere i tanken uanset hvordan jeg holdte og tankede. :shock:

    Min egen brabus har jeg da haft oppe og køre over 10 Km/l. det er så aldrig blevet til et forsøg som jeg gjorde med W126eren, men alligevel er over 10 Km/l utrolig flot for en 3.6 litters 24 ventilet brabus ved motorvejs kørsel ved 110 Km/t. (træf turen)

    Men det er jo nok mest eksklusivitet, comfort og velbehaget man falder for og den gedine teknik og samle kvalitet.
    Det er synd der ikke er flere der ved hvad det går ud på med sådan en W124er :yes:
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg er faktisk meget enig. :)
    Den dag idag, bygges der stadig biler i tilsvarende størrelse, der ikke kan hamle op med brændstoføkonomien i en 25 år gammel 200D.
    Det er sgu da flovt.

    Og som tidligere nævnt, så findes der faktisk 200D'er der kører ok - men... man skal lede lidt.
    De er desværre ikke alle lige "kvikke"

    Jeg forstår godt formålet med at køre 200D $$$$ :)
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    økonomi ?
    sjovt lille regnestykke:
    vi er 8 personer der skal til grænsen: = 200km for mig
    Lang mercedes 8 passagerer = 1 tur =200 km 10km/L 10 kr/L = 200kr
    Smart 2 passagerer = 7 ture + retur = 15 ture 3000 km 30 km/L = 100 L diesel = 900 kr
    for slet ikke at tale om tidsspildel ved at køre 3000 km bare for at køre til grænsen :lol: :lol:

    hvordan kan det være økonomisk og grønt ??????????????????????+
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    så blev i tavse, hva ? :lol: :lol:
     
  5. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Du har jo fuldstændig ret. For slet ikke at tale om, at ingen af dem i bluestar har ondt nogen steder af at sidde dårligt, heller ikke i hovedet eller ørerne af rungen i bilen, eller er hæse af at råbe til hinanden pga støj, men alle har det godt. Dog ikke så godt som "piloten" :yes: det ved vi jo. INGEN har det så godt i en 124'er som ham der sidder bag rattet :lol:
     
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Tja, sjov måde at regne på.

    Sådan kunne man vel ikke finde på at gøre?

    Det er vel mere rimeligt at sige at du og konen skal grænsen.

    Hvis I vælger Smarten bliver det 200km med 30 km /l = 7 liter a 10 kr. = 70 kr.

    Så hvis man i miljøets navn vil finde sig i alle ulemperne, skal folk vel have lov til det.

    Så fylder de hellere ikke så meget på vejene når vi skal frem :lol:
     
  7. jpssdk

    jpssdk New Member

    Joined:
    4 November 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    220000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hehe tak for meldingen er på vej til min lade og ja prisen var helt okay tak tak
    ville aldrig køre i andet end 124 W
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nah, jeg skulle bare lige læse indlæget først 8)
    Det er jo noget af en krimi når du skal bruge 200 Kr. på den tur for 8 mennekser Kongebiler :nakkal:

    Vi var 8 personer som skulle til Sj.oden og holde påskefrokost osv., vi tog også den "lange" 6 dørs nemlig :yes:
    Og ja der er 100 Km frem og 100 km tilbage altså samme 200 Km som i dit eksempel :gr8:
    lad os så regne lidt på det rules

    Lang mercedes 8 passagerer = 1 tur =200 km 14km/L 8 kr/L = kr 115 (250D fra 93)
    Så du fråser da noget med de fosile brændstoffer og kasse beholdningen konge biler :lol:

    Nå, så blev der rigtig nok stille der var :honour: :go: :coolguy:
     

    Attached Files:

  9. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    når jeg kører til grænsen, er det for at købe min 20 kasser sodavand ( læs øl), = 20 ture i en smart, da den ikke rummer mere end ca 1 ks øl pr. gang.


    du glemmer noget i dit regne stykke:
    320 Benzin 200 kr benzin + 5000 kr vægtafgift = 5200 kr
    250 Diesel 115 kr diesel + 11500 vægtafgift + partikkel afgift = 11.615 kr
    så er min stadig billigst (forudsat vi kun kører den ene tur på hele året) for slet ikke at tale om at jeg kun bruger en halve tid på vejen :lol: :lol: :lol:
     

Del denne side