Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Er din 60 AMG ikke hurtig nok?

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af BRABUS, 7 Juli 2009.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det måtte en super dygtig herre erkende og gik derfor i gang med at tune sin V8 60 AMG motor.

    Først og fremmest var den født som SL500 med 326HK og 380Nm og blev senere ombygget af AMG til en SL60 AMG med hele 410HK og 580 Nm.
    Her efter fik herren chippet bilen og monteret piggybag for at snyde lamda loop signalet og vupti så havde bilen nu 447 HK og 620 Nm
    Men var det nok, nej vel :) så en kompressor blev monteret og nogle dele flyttet i motorrummet for at skabe plads.
    Så nu skulle den have mellem 600 og 700 HK.

    Tjek billederne her af det fede projekt og lad mig så fortælle at hvis nogle andre her inde øsnker lignende tuning af deres alm. 4 eller 6 og 8 cyl biler så er han også yderst leverings dygtig i sådan en løsning til lige jeres bil.
    Han er ikke mindre end meget seriøs og utrolig dygtig til ikke bare at tune på disse ældre mercedeser men også rigtig dygtig til fejlfinding og gængs reperationer som andre mekanikkere normalt blot udskifter dele til flere tusinde kroner.

    Det er nok de færreste her inde som kan præle med det store forcromet overblik i virkemåden af den elektroniske styring af hele bilens mekanik og motor styrings system, men her har han sat sig rigtig godt ind i tingene
    Tjek hans bil her, feee bil syntes jeg :)
     

    Attached Files:

    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      71.7 KB
      Visninger:
      2,501
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      86.5 KB
      Visninger:
      2,509
    • 3.jpg
      3.jpg
      File size:
      73.6 KB
      Visninger:
      2,475
    • 4.jpg
      4.jpg
      File size:
      58.6 KB
      Visninger:
      2,456
    • 6.jpg
      6.jpg
      File size:
      76.7 KB
      Visninger:
      2,465
    • 8.jpg
      8.jpg
      File size:
      41.2 KB
      Visninger:
      2,327
    • 7.jpg
      7.jpg
      File size:
      55.5 KB
      Visninger:
      2,325
    • 5.jpg
      5.jpg
      File size:
      29.3 KB
      Visninger:
      2,340
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg var lige ude og se bilen her i søndags og damn den er fed.
    Herren har ogs åmonteret elektrisk justerbar udstødnings lyd.

    Det virker sådan at med et tryk på en knap, så åbnes et elektronisk spjæld som lukker V8 buldret ud uden om lyddæmperen lige efter katalysatoren og jeg skal da lige love for jeg godt kunne tænke mig den løsning :eek:) shit det lyder som englende synge :)

    Og så er bilen jo bare så ond at han siger han stor set ikke gider køre mod andet end motorcykler, eftetsom der ikke rigtig er noget på vejensom kan følgem med den :D og jeg har prøvet at køre mod en SL60 AMG bare en anden gut jeg mødte en gang, og trods jeg rammer 100 først, så forsvinder bilen bare stille og roligt helt væk i horisonten efter følgende og man sider og tænker på hvor de kræfter kom fra hehe :) rigtig killer bil.
    Så jeg tør slet ikke tænke på hvor ond Nordmanden brabus 65 den er i en så meget lettere karosse :)
    Men den slår sku ikke helt denne her når kompressoren den puster i ånderøret :)
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Voldsom sag! :shock: Det er jo lige til at blive svimmel af, bare ved tanken om alle de kræfter :yes:
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Fed vogn
    Meeeeennnnn det med han ikke gider og køre mod andet end Mc tja der nuller en gammel
    kadett C rundt herude på Nordfyn med små 600 hk under huen og ja de er ikke rigtige raske
    men sådan er det jo man skal passe på med og være for sikre... :eek:
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, ja han sagde også blot at det var jo næsten 1 ud af 1000 biler han møder som kan stille noget op i mod ham :) så derfor leger han i 9 ud af 10 tilfælde med motor cykler :)

    Men klart man skal nemlig aldrig tro man er kongen på vejen, fordi der vil altid være noget som er hurtigere og han skal dog heller ikke længere end hjem i hans fars garage hvor der holder en 8-900 HK Mercedes og her siger han at han helt bestemt helelr ikke følger med og at oplevelsen af en kæmpe bil der kan flytte sig så hurtigt er så selv han bliver overrasket trods han er vandt til biler med ca. 6-700 HK.
    Han har tidligere haft en S500 med lattergas og men der sprang forkammerkæden så han fandt da bare lige en 55AMG motor og smed den i i stedet for og tilpasset ledningsnettet og bygget samtidig lige ADS systemet over på den også (Respekt siger jeg bare) og så til sidst lige kompressoren på.

    Så jo der sker noget i værkstedet når han leger med stjernerne :) og i morgen skal han lege med min stjerne :yes:
    Men vi holder os lige til at nuse om gearkassen og jeg har monteret hængelås på motorhjælmen så der ikke smutter en kompressor ned til motoren mens jeg kikker den anden vej :lol: og ja han har skam spurgt om "hvornår" den skal på og ikke "om" hehe... men jeg har det nu fint med at den er org. brabus tunet og jeg synes det er synd at "pille" ved en allerede tunet bil der kommer fra AMG eller brabus eller Carlsson osv.
    Men man ved aldrig, man bliver sku fristet når man ser hvor legende let og ikke mindst hvor meget styr han bare har på det pis og som han siger så er det jo en mercedes så motoren ville han aldrig et øjeblik betænke om skulle kunne klare det, det handler mere om gearkasse og bagtøj.
    Så vi må lige se hvad gearkassen kan klare i morgen :) hehe...
     
  6. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja, i de fleste tilfælde er nok kun motorcykler, der kan udfodrer ham...men så burde han også få kamp til sit hår. En helt standard Suzuki GSX-R1000 til 230.000 kr på plader, ryger fra 0 til 200 km/t på omkring 7 sekunder med den rette fører. Men hvis man gearer den lidt, smider en anden udstødning og andet luftfilter på og justerer indsprøjtningen, bliver den endnu friskere. De fleste motorcyklister kan dog ikke finde ud af, at fyrer monstret ordenligt af fra stående start, så der vil han have en fordel. Det kræver sin mand...tro mig, som tidligere road racing-kører ved jeg hvor svært det er. Men hvis man vil have mest "bang for the buck" mht. acceleration er der ingen vej udenom en motorcykel. Tør slet ikke tænke på, hvad sådan en Mercedes som hans, koster.

    Nå, bare et lille sidespring...Hvordan får jeg fat i ham gutten, når jeg engang vil synes E420'eren er for langsom? ;-)

    -Jacob
     
  7. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Fedt indlæg! 8)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja nu er de fleste motorcykler man møder jo også lidt mere nede på jorden, men standart er hans SL60 AMG fra 0-100 på 4.9 sek. og med hans kompressor og den rette undervogns opsætning så kan han være heldg at få den ned på under 4 sek. måske 3.8/3,9 sek. og som du siger så har mange meget svært ved at lave en god start på deres motorcykkel.
    Han moment er også næsten 900Nm. og han har også start kontrol på bilen så den kan begrænses i 1 og 2 gear hvis man har får meget effekt så den bliver nemmere at styre på grænsen til hjulspin.
    Han leger også med tanken om den 5 trins gearkasse fra W210eren alt kan lade sig gøre siger han :D
    Jeg så ham lige lægge den sidelæns i dag fra start og sit den er ond :shock: jeg tør ikke sige det, men jeg tror jeg har fundet min afløser til bussen når den skal afsted :oops: det er jo samme undervogn og karosse næsten bare kortere sådan en W129
    Han har også fået eftermonteret fyr og en masse andre ting hvor han fik en snedker til at lave udskæringerne i midter konsollen, og det er rigtig flot lavet, det slet ikke ses det ikke er org. andet end på placeringen og de ekstra features den har, så som knappen til at få englende ud af udstødningen :D

    Jammen han vil være eldevil for at komme til at tune din V8er, han går faktisk med tankerne om at starte sit eget tunings firma for "de glemte stjerner" og med de glemte mener han dem som både brabus, amg, kleemann og alle de andre ikke ængere tilbyder noget tuning til mere og her er w124eren jo desværre med, men det holder ikke ham tilbage.

    Så han har planer om at få en plads nær køge i fine omgivelser og nyopførte bygninger hvor der også vil være mulighed for reeparationer til rigtige priser pga. den ekspertise han ligger inde med.
    Han er det man kalder mekanikker/reparatør og ikke reservedels udskifter, det er han stor modstander af da han ved hvor meget der er at spare for kunderne og hvor meget mere man får at lave når man har styr på at lave tingene og ikke bare sige det, det og det virker ikke mere der skal nyt på.
    Men bevares, nogle ting skal klart udskiftes, men hvor han kan reppe til ny stand der gør han det med super gode resultatter, som eksemplet med benzin fordeleren, der tit bare er tilstoppet og bør renses frem for at udskifte til sygelige 5 cifrede beløb.

    Han kikkede også på min dyt i dag og kæft hans slæde er altså bare nice og så lyden når han åbner op for det elektroniske fri udblæsnings spjæld der køre uden om potterne. Phu ha, så kan jeg godt blive fælt misundelig :)

    Men da jeg ikke vil reklamere for meget for ham inden han selv ligesom har træffet beslutningen om hvad han vil og jeg har hans accept så vent lige, så kan det være jeg skriver hans nummer osv.
    Men han sprugte faktisk ind til hvor omfattende det her forum var og hvor mange som jeg ville regne med kunne gøre brug af ham både som tuner og som reparatør.
    Jeg svarede blot at jeg tror vi er mange her inde som tit har ledt forgæves efter et pålideligt værksted der virkelig også har ekspertise i at skrue ikke bare på det mekaniske men så absolut også på det elektroniske.
    Jeg har da selv gået og tænkt det kunne være fedt at lave et rigtig W124 værksted som alle herinde brugte :D
    Men så omfattende tror jeg nu heller ikke det kan blive da mange jo i forvejen måske har et sted de kommer og hvor skulle det så ligge og hvor langt gider folk køre osv.
    Men klart jeg tror da alligevel der er mange herinde som ville finde ham yderst interesandt og ikke mindst utrolig dygtig og faglært.
    Jeg kendte ikke manden for 1 uge siden og tog egentlig bare kontakt til ham grundet hans uhyggelige fede bil :D og så blev det til en længere snak og til sidst til et møde og en endnu længere snak og vi kunne hurtigt se at vi kunne bruge hinanden til lidt af hvert inden for Mercedes verdenen.

    Men jeg vil høre om jeg kan smide hans oplysninger da han i forvejen faktisk går og laver meget bil for bekendte og jo gerne selv vil starte op.

    Mvh.
    BRABUS
     
  9. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    :eek: .......


    Uha,- en maskinsmed efter mit hovedt :D ,- kommer han ikke med til træf med den vogn? ( ps. bare sæt et w124 skilt på den) :lol:
     
  10. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Der er faktisk mange 1000-kubik sportsmaskiner som GSX-R1000 ude på de danske landeveje - også maskiner, der er hurtigere. 1000'erne ligger på ca. 2,7-2,9 sekunder til 100 km/t, men det er ret svært, at skyde den af uden, at forhjulet ryger til vejrs øjeblikkeligt. Men den rigtige pilot kan gøre det. Man kan få launch control til motorcykler, hvis man har mange penge - og så ryger den altså ud af hullet i en allerhelvedes fart! Det er dog mest brugt på road racing-maskiner til løb. 1000'erne er generelt gearet ret højt, som f.eks. en Kawasaki ZX-10R, der kører 167 km/t i første gear! Og begynder man at pille, og bruge penge på dem, kan de altså blive helt afsindig hurtige som f.eks. ham svenskeren, Ghost Rider, med en 499 hk Suzuki...den er ret frisk i det ;-). Se den her i aktion: http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw . Cyklen vejer vel omkring de 200 kg tør, så vægt/kraft-forholdet er da okay!
    Anyway, det er jo ikke et motorcykelforum det her, men kunne bare ikke lade være med at kommentere det...mange billister aner jo virkelig ikke, hvor hurtige motorcykler egentlig er, og hvor mange HK man har brug for i en bil, før den bliver ligeså hurtig.

    Det lyder super, hvis han starter sit eget værksted. Jeg synes efterhånden det er sjældent man oplever et værksted, hvor man er helt sikker på, at arbejdet bliver gjort ordenligt og gennemtænkt. Kunne være sjovt, at pille lidt ved V8'eren på et tidspunkt, når jeg bliver træt af de 279 hk. Man kan vel få en sjat heste mere ud af den bare med en sportsudstødning, K&N luftfilter og chiptuning? Vil helst have, at den kan føres tilbage til original stand uden for meget besvær.

    Jacob
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er jeg næsten sikker på han vil, og mon ikke vi kan få ham på rullerne også :D men Bjarne det kræver jo vi kan melde os til rules og det øh,,, ja jo næ det kan man ikke endnu :whistle: hehe...

    Men ja jeg er da meget imponeret over det arbejde han har lavet med sin bil og kunne også godt tænke mig at alle jer andre herinde fik den at se, men bestemt også at høre :eek:

    Mvh.
    BRABUS
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja 2,7 sek. er jo hurtigt, men Keisas Nissan Skyline laver en 0-100 tid på 2,57 og rammer 300 på 17 sek.
    Den er hurtigere end i det klip Nr, 2 her under fordi han køre på gadedæk.
    hehe, kunne heller ikke nærre mig, tjek disse klip ud og se om mr. kawasakki kan følge med :D jeg tror det bliver meget lige race.
    Men det er rigtigt, der skal mange HK til at følge med cyklerne men jeg synes nu også at 600-700 HK er en del.
    Men jeg synes nu disse her gør det jævnt godt og de slår dem da på 0-300 tiden.

    http://www.youtube.com/watch?v=lB2qsj4Tzm0
    http://www.youtube.com/watch?v=OXU8S_D5S8Q
    http://www.youtube.com/watch?v=CWKRg4oIgZk
    http://www.youtube.com/watch?v=hIdghsUFcXo&NR=1

    Men ja jeg vil også gøre mit for at "når" han starter op (håber jeg da han gør) at der så er masser for ham at lave, fordi jeg kan godt lide hans pasion og det han har skabt med sine biler, det er sådan noget man synes kunne være fedt at der stadig var nogle der tilbød at gøre, både med henhold til tuning men bestemt også hvis han vil lave værksted/reparationer for samme stjerner fra den gyldne årgang hvor der blev tænkt mere på det færdige produkt end der blev tænkt i økonomi.
    Men lad os da se hvad det bliver til :)
    Mvh.
    BRABUS
     
  13. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja, Nissan'en vil slå en STANDARD 1000'er uden problemer, men jeg tvivler kraftigt på om den er hurtigere end Suzuki Hayabusa'en med 499 hk (den i klippet). Vægt/kraft-forholdet på Suzuki'en er trods alt 2,5 hk pr. kg. En helt standard Suzuki Hayabusa med 185 hk (1300 ccm), klarer 0-300 km/t på ca. 22 sek, (pris: 215.000 kr -hvad koster Nissan'en mon ikke?)...Så turbo-Sukukien i klippet, klarer snildt 0-300 km/t på under 17 sek. hvis han altså kan styre den ;-)

    I øvrigt er Veyron'en ikke hurtigere end en standard 1000'er 0-200 km/t. Motorcyklen er faktisk en anelse hurtigere. Veyron'en klarer det på ca. 7,3 sek, men den vil være hurtigere fra 200 km/t og opefter.
    Ultimativt vil en bil dog være hurtigere i acceleration, hvis man bliver ved med at hælde heste i - bare kig på drag racing-biler vs. drag racing-motorcykler.

    Min pointe er bare, at man ganske enkelt får meget mere for pengene mht. acceleration i en motorcykel. Hvilken ny bil kan man få til 230.000 kr på danske nummerplader, der kører fra 0 til 100 km/t på 2,7 sek og til 200 km/t på 7 sekunder, helt standard fra fabrikken? Ikke rigtig nogen...

    -Jacob
     
  14. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hov, glemte lige at kommentere dette mht. "de fleste motorcykler man møder". Den mest solgte motorcykel i Danmark, flere år i træk, var en Suzuki GS500. En meget simpel konstruktion med luftkølet to-cylindret rækkemotor - en over 25 år gammel konstruktion. Den er, hvad man betegner som en rigtig begyndercykel for dem på over 21 år (max. tilladte ydelse indtil den alder er 34 hk). Et dødsygt woblejern af en touringcykel, hvor der absolut intet ræs er over den. Men tag ikke fejl...med dens 54 hk, kører fra 0-100 km/t på 5,4 sek...Den giver altså klart baghjul til en standard E500, som jo ellers går for, at være en rimelig frisk bil herinde i dette forum...totalt grineren. En brugt GS500 kan man samle op for ca. 30.000 kr ;-). Så man skal passe på med, at undervurdere motorcykler, som er i hænderne på den rette fører.

    -Jacob
     
  15. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Haha, ja det klip der,,, han skulle da ikke være trukket ud bare 5 sek. før, mon så den bil havde nået at stoppe :eek:

    Men ja en cykkel koster ingen penge i forhold til en bil, men jeg synes personligt man får en del mere for pengene i en bil end en motorcykkel hvilket klart afspejler prisen.

    Når det regner, når det er vinter, når man skal på langfart med familien, bagerums plads? og man er stadig tvunget til at have en bil hvis man altså bruger eget transport middel om vinteren.
    Så jeg mener ikke man kan stille det så simpelt op som at det kun handler om ydelse :) men klart ydelses messigt så er der smæk for skillingerne, men som du også er inde på så er biler og cykler jo i hver deres kategori, så jeg synes stadig at når man har en bil der kan hamle "lidt" op med en del cykler at så har man næsten hele 2 i en løsningen, specielt når kluden kan tages af som på en SL :D og så lyden af den V8er med kompressor og fri udblæsning, så kan ikke 10 vilde harlyer hamle op med den hehe :D lyden afspejler bare STOR VOLDSOM BJØRN og masser af FLYT DIG udstråling :D

    Minder mig lidt om det klip fra top gear, hvor en atom giver en cykkel røv på banen hehe... men ja en cykkel er jo ikke hurtig på bane med kun 2 hjul.
    Og køb sådan en "bil" her så synes jeg man får mindst lige så meget for pengene hehe... den gad jeg godt eje.
    Hvis i ikke har set det så tjek det her:

    http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA&feature=fvst
     
  17. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu var det også kun i forbindelse med acceleration og ydelse jeg talte om motorcyklen. Der er jo masser af fordele ved bilen - jeg har jo trods alt selv en af dem, og er vild med den! Og jeg giver dig ret i, at det er superfedt, når nogle smider så mange penge og arbejde i, at gøre en bil rigtig hurtig. Det er altid sjovt, at kunne overraske.
    Kan du ikke optage et lydklip af SL'eren og dele med os? Det yder den næppe retfærdighed - men så får vi da en idé om, hvordan den lyder. Hvordan har han fået den igennem syn egentlig (både med hensyn til lydniveau og tuning)? FIndes der typegodkendelser på SL'eren med tilsvarende antal HK i Danmark? Der er vist noget med, at man skal dokumentere, at bilen kan holde til den høje effekt mht. bremser, undervogn osv.

    Som sagt er det jo en anden diskussion mht. omgangstider på baner end diskussionen om ren acceleration. Jeg har godt set klippet med Atom'en - det jo nærmest en motorcykel på fire hjul ;-). Fed slæde! Nu er Jeremy Clarkson jo også erklæret motorcyklisthader, så han har valgt omstændighederne nøje for sådan en duel. Motorcyklen i klippet, en CBR600RR med ca. 110 hk, var langt fra den optimale, at vælge til den sammenligning. Havde de valgt en let 1000'er (f.eks. en nyere CBR1000RR), og indstillet standardaffjedringen til banekørsel, havde forskellen været knap så stor.
    Jeg er jo selv tidligere road racing-kører, og hvis jeg selv skal sige det, ved jeg efterhånden en del om omgangstider på baner biler vs. motorcykler. Som hovedregel kan man sige, at snart bilerne er lette nok, og som regel, når de også har vinger, er de hurtigere end motorcyklerne på en omgang. Men det afhænger også meget af banen. Jo længere langsider og jo større sving, des hurtigere er motorcyklen. Top Gear-banen er en meget lille og krøllet bane.
    Og mht. acceleration vil Atom'en få klart baghjul af en 1000'er fra 0 km/t til topfart. Den vil blive sat fuldstændig af. Men der er også sektioner på en bane, hvor en motorcykel er klart hurtigere end bilen f.eks. chikaner, hvor bilen skal svinge meget fra side til side pga. bilens bredde. Her kan motorcyklen kører mere lige igennem, og holde mere gas på, da den er så smal.
    Jeg har set masser af biler få baghjul af motorcykler på banen også. Touringcars og diverse GT-biler. Men formelbiler af forskellige slags, er klart hurtigere. Og intet er jo hurtigere rundt på en bane end en Formel-1'er.

    Det er jo en smagssag, hvad man er til, men jeg vil aldrig få samme kick ud af, at køre stærkt i en bil, som på en motorcykel. Det er en sindssyg fed fornemmelse. når forhjulet lige løfter sig 10 cm over jorden, pga. ren acceleration , selvom man ligger med ens kropsvægt fladt ned og tanken. Det er som at blive skudt ud af en kanon! Og mht. til rigtig ræs på en bane, er det en ekstrem intens oplevelse, hvor man føler sig meget mere en del af køretøjet, end i en bil. Man bruger sin krop meget mere til at styre køretøjet, og det kan jeg godt lide. En ekstrem koncentreret fartoplevelse. Men som sagt, det er jo en smagssag.

    Du kan jo lige tage et kig på de her klip. Motorcyklerne i klippene er dog ikke de hurtigste på markedet, skal det lige siges, og bilerne heller ikke:
    http://www.youtube.com/watch?v=vchiKigBTMc
    http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI
    http://www.youtube.com/watch?v=1iq1QuBpkic

    Klippene illustrerer meget godt det med, at bilerne er hurtigere i indbremsning og ofte i svingene, men ud af svingene og på de lige stykker, er motorcyklen hurtigere. Og du må da indrømme, at det ser imponerende ud med motorcyklerne, når de sender den sidelæns ind i svingene, og fyrer den på baghjul ud. Det ser sgu godt ud, selvom det ikke gør noget godt for omgangstiderne.

    Og dette her klip -bare for sjov:
    http://www.youtube.com/watch?v=XvSa5gWk-Ok
    Der kan du virkelig se accelerationen i en standard gademotorcykel (en 1000'er), oven i købet i vådt føre, hvor den ikke kan accelerere optimalt.

    -Jacob
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Han har selv meldt sig ind på forumet her med hans bil har jeg set, jeg ved også han har set denne tråd jeg har startet med hans super fede W129er :)

    Med henhold til syn så fortalte han mig at når man laver det elektroniske gas spjæld efter katalysatoren så kunne den synes med det og det er hans bil blevet, men om det så er lovligt at bruge hvor den larmer mere, det skal jeg ikke kunne sige.
    Men når man importere en AMG, så toldsyner man den jo som en AMG med det ekstra udstyr den har i form af alle opgraderingerne, men da man ikke skal betale afgift af ekstra udstyr i biler der er mere end 10 år gamle, så ryger den faktisk rent igennem og så har man papir på det er en AMG 6.0 motor og så tester de bare om den forurener mere end standart og gør den ikke det så er den ok.

    Men det er sådan jeg har hørt det forholder sig af flere som importere biler, også en herre som Cabrio/Lars herinde kender som også har importeret en 500SL 6.0AMG den røg også bare lige igennem uden problemer og uden der røg ekstra afgift på, fordi man ikke skal betale afgift af ekstraudstyr på så gamle biler.
    Og så længe den er toldsynet som 6.0 AMG så har man jo ikke problemet til næste syn.

    Men mere ved jeg ikke om det, det kan være han selv svare på det mere precist end det jeg har "hørt" :)

    Men jeg tror kompressoren kom på "efter" den blev synet, men igen lad ham selv svare på det hvis han ser tråden :)

    Han nævnte i øvrigt hvilket jeg ikke var klar over, at AMG montere smallere rem hjul på motoren når det er en AMG for at mindske modstanden, og derfor var det ikke bare lige at finde en rem der passede, da rem hjulet på kompressoren er noget større, så de køre med hver deres rem og han har fået den monteret sidst jeg så bilen :) og den lyder sku godt sådan en kompressor der :eek:)
    Om jeg kan få et lydklip af lyden ved jeg ikke men det kan jo være han selv lægger det ind her :)
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  20. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Igen, han har helt sikkert brugt mange penge på, at få den til at følge med standard-motorcyklerne i klippet. Standard biler mod standard motorcykler, og modificerede biler mod modificerede motorcykler...det er fair. Hvis han kørte imod den svenske 499 HK Suzuki Hayabusa, ville hans bil holde fuldstændig parkeret i forhold til. Suzuki'en slæber i øvrigt kun på 400 gram pr. HK! (plus fører). Og Suzukien er helt sikkert langt billigere.

    -Jacob
     

Del denne side