Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Er det finito med 123erne

Emne i 'Ordet er frit' startet af pojan, 15 Januar 2011.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Er det urealistisk at holde en 123er kørende idag, jeg tænker på daglig pendleri og har kig på et par bedagede stykker.
    Det afhænger selvfølgelig af aktuel stand, men hvordan ser det ud med dele, er de til at skaffe mere? - er de for dyre, ruster de op? :eek:

    Mvh. Poul
     
  2. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    En 123 er simpelthen så langt ude af dato at den skal køres på museum.
    Aner ikke om det kan holdes kørende, men til de priser en 124 står i er det tåbeligt at skubbe rundt med sådan en gammel spand.
    Og jeg har kørt mange km i en 300D 123.......yierk.

    Søren S2
     
  3. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Det må være en smags sag om man gider holde liv i sin 123er, eller ej, der er folk jo forskellige. Hvormange "normale" mennesker ville holde liv i en 20 år gammel 124er?? Hvor vi "som er bedre vidende" gerne holder dem kørende i mange år endnu...
    Overraskelsen var da alligevel stor, da vi på sommerferie mødte en dansk indregistreret w123er nede i det sydlige Tyskland, så alt andet lige er det stadig et fornuftigt transport middel.. :-D .
     
  4. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,256
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Man må jo nok forvente at de er nået den alder hvor at der skal skiftes en ting eller tre i ny og næ,
    men hvis man har hænderne skruet rigtigt på, behøver det jo heller ikke at være et problem.

    Men forhører man sig på http://www.w123.dk får man nok afvide at der ikke findes bedre
     
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    her er der en hel stald og lade fyldt med dele til 123'eren..
    + der står 4-5 biler nede bagved..

    så dele er der nok af.. hehe
     
  6. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Kan du holde en 124 er kørende, rustmæssigt, kan du også holde en 123 er kørende, der er ikke hverken mere eller mindre rust i en 123 er har selv haft en 123er i 8 år og fortrudt at jeg solgte den savner den stadig, utidsvarende eller ej, så er det en fantastisk bil, og stumper kan du altid få fat i, men ikke så økonomisk, men driftsikker, dieslerne i mit tilfælde, er dem jeg kender til 8)
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har også haft en lille håndfuld 123'ere, og det er jo en fantastisk bil.
    Om muligt, er den konstrueret som "evighedsmaskine" i liidt højere grad end 124'eren.
    Den er nærmest uopslidelig.

    Men også noget gammeldags.

    Jeg havde gerne en 123'er som nr. to bil - men jeg må ikke for min kone. :p

    Du skal nok påregne et relativt højt vedligeholdelses niveau.
     
  8. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    NEJ.. det skal han da OVERHOVEDET ikke !!!!!!!!!!!!
     
  9. starlite

    starlite New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C220
    Km:
    550000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW transporter
    Bil nr. 2 Km:
    350000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    123 er på mange måder, præcis lige så skøn en vogn som 124! God servo/automatgear/affjedring osv osv..
    Lidt problematisk med de gamle karburatormodeller (230T), der ihvertfald har drillet mig. Men dieselmaskinerne er verdensklasse og holder da aldrig op med at dreje rundt.. :eek:)
     
  10. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Haha jeg troede ikke at 123 forum fandtes mere! men okay, det ser heller ikke ud som om der er specielt meget liv i det mere...
     
  11. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    I skal bruge det korrekte link ;) http://www.w123forum.dk/

    Der er masser af liv i 123´erne i DK, og hvis man får fingre i et rimeligt rustfrit eksemplar er der masser af år og km.
    Dele er da til at skaffe, min far´s 300D fra ´82 holder han kørende uden problemer....og den satser jeg da på at overtage når han ikke vil køre bil mere om en 10-15 år.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har selv haft en W123 230CE fra 1981, det var en uhyggelig fed bil synes jeg :) den havde manuelt gear hvilket jeg på den konto lærte at jeg aldrig skal have i en mercedes igen.
    Nåede at have hele 3 gearkasser på den, sådan crap, de holder bare ikke til noget, men nu var de 2 sidste også brugte.

    Men ellers gik den godnok godt omend den er lidt gammeldaws, så havde den sådan lidt mere hyggelig og behagelig kabine på en eller anden måde, der var lidt mere "dagligstue" over den :-D

    Rust havde jeg ikke problemmer med andet end i det bagerste panel.

    Men nu er det også over 8 år siden jeg havde den kan man sige :lol:

    Stumper kan man nok sagtens få til dem, men ja man skal nok finde et velholdt eksemplar som er vedligeholdt over hele linien, undervogn og drivlinie specielt.

    Benzin modellerne, der synes jeg 280eren er fed, men 230eren er hetl sikkert den bedste maskine, stort set lige så upslidelig som dieslerne "næsten" :lol:
    Men shit dieslerne er nogle sløve pader, det er HELT vildt mand :shock: 200D 0-100 på OVER ½ min. :lol:
    Men det er jo også derfor de holder så mange Km. de yder så få Hk. at den ikke kán køres i sænk om man så ville :D

    Jeg er super ærgelig over at jeg aldrig fik taget nogle billeder af bilen, jeg havde desværre ikke helt samme bacille i blodet over denne som jeg fik med min W124er, men den var heller ikke så særlig som min brabus kan man sige :coolguy:

    Couperne sådan en som jeg havde, de er fede og koster sikkert også derefter i dag hvis man vil have sådan et eksempler, sedanerne, koster en del mindre, men sådan har det jo altid været på brugt marked.
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Du kunne evt. have benyttet pedalen helt til venstre, 'kopling' hedder den, så havde dine manuelle gearkasser nok holdt lidt længere. :nakkal:

    Bendix
     
  14. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    men hvis man ser på en benziner i 123 modellen.. så er det et MUST at den har indsprøjtning.. altså f.eks 230 E 280E..

    jeg havde en 78'er 280CE med alt udstyr.. blå velour stue.. el soltag ruder osv.. rigtig fed bil med 185 hypper..
    den fik KLØ !!! og det får den endnu.. den kører i århus.. og han ringede til mig i efteråret.. der lå han og "cruisede" med knap 200 på vej til kjøvenhavnstrup !!!

    jeg har haft ALLE modeller i 123 serien.. sidst en 300 TD turbodiesel.. den syntes jeg IKKE var bovlam.. den tog da snildt en 300 d i 124 serien..!!

    jeg syns at en 123'er var en feeed bil.. INDTIL man hoppede over i en 124'er.. så faldt den LIDT til jorden..
     
  15. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har haft en grøn w123 sedan fra 77 2,0 diesel,jeg mener at kunne huske at man hev ud i noget for at forvarme?
    Den fik hurtig betegnelsen"bilen man ikke overhaler med" for den var sgu SLØV
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja Benzinerne fra Mercedes har alle dage været et must at det var med "Einspritzung" DET viker, men men men. for der er sgu et KÆMPE men... nogle vil måske huske de såkaldte W116ere med V8erne som man prøvede at lave med elektronisk indsprøjtning helt tilbage i 70erne sgu ja :) men DET var noget rigtig pis og møj og derfor ventede de nok ogs ålidt med at komme det i bilerne igen til start 90erne eftersom de gamle var baseret på store rør og gammelt analogt elektronik og de nye kunne skrues ned i en sort kreds på 5X5 cm.hvor den gamle fyldte fandme det samme som en Stor effektforstærker gør i bilen i dag :lol:

    Så alt op til start 90erne når det er benzin skal være med MEKANISK indsprøjtning, ellers så har man fået sig en dejlig temperatur afhængig indsprøjtnings styring der variere lige så meget i virke som vejret skifter :lol:
    De gamle 500SLere var vist også blandt dem der var så "nyskabende" inden for det med elektronisk indsprøjtning.

    Godt råd hold jer langt væk fra det pis, de findes nemlig også som mekanisk 8)
     

Del denne side