Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

E320 cdi motor i c270 cdi

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af clubman, 23 August 2013.

  1. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nogen der har eller kender til nogen der har prøvet det før? Er det muligt bare at tage motor autogearkasse og bagtøj fra en w211 eller en w210 (køre nogen a de sidste ikke med samme motor som w211?)
     
  2. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    JTC har sikkert svaret. Men det billigste er helt sikkert at sælge din nuværende og købe den du gerne vil have.

    Men du er godt klar over at W203 også kunne fås med 320'ern, ikke? (mere fordi at du skrivee E320 CDI at jeg siger det).
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Alting snakker jo sammen via canbus systemer osv. - og den mindste fejlværdi vil resultere i nødprogram eller det der er værre... Kan i mine øjne slet ikke betale sig, det er da bare at sælge den og købe en anden? så slipper man for bøvlet :)
     
  4. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Efter hva jeg lige ved er det V6 224hk der ligger i w203. hvor r6 fra de første w211 har 204hk hvilket lige holder sig inden for hva jeg må stoppe i den. Kan da godt se det er nemmer bare at sælge min egen og købe en anden, men jeg ved hva der er lavet ved min bil og hva den har fået lavet gennem tide. Plus der er ikke så mange køber til sån en bil. Når den så osse har kørt en del km så får jeg ikke rigtig noget for den.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan godt lade sig gøre... Men men men :-D det er ikke så nemt som det lyder

    Du skal havde motor, ledningsnet, motor ecu, ETC modul, EZS modul, ESL modul og udstødnings system, div slanger og rør over.

    Gearkassens EGS system, kan programeres til den motor type.. Men det tager lang tid at omprogrammere gearkasser!!!!
    Så skal KI modulet også omprogrammeres til denne motor type + hvis du har Distronic (DTR) skal dette også programmeres om

    Så er der låse systemet, som nævnt skal du havde alle 3 moduler med over fra den doner bil du ville tage motoren fra.. Da de snakker sammen via canbus og kun kan programmeres en gang!
    Har du keyless go, skal du havde nye nøgler med.

    Du skal også havde en større ventilator på køleren. Jeg kan forstille mig at den der sider på nu, er en 300Watt og du skal op i en 550Watt på den 6 bennede.

    Når det så er sagt, så ville jeg til enhver tid vælge en Om648 (R6) istedet for Om642(V6)
    Da V6eren har det med at smide oliepumpen og derefter motoren.
    Jeg har skiftede en hel del v6ere i år og det er ikke en billig motor i indkøb :eek:

    Det kan som sagt godt lade sig gøre, men man skal holde tungen lige i munden og ihvertfald havde adgang til en star tester, ellers kan man godt skyde i hvis pil efter projectet.
     
  6. clubman

    clubman New Member

    Joined:
    27 August 2010
    Indlæg:
    139
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w203 c270 cdi
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Det lyder lidt som jeg bare lader den ide ligge der ;) hvordan ligger det med tuning a min motor udover en chiptuning? Det ikke rigtig til at finde noget Info på nettet ang tuning a sån en motor.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er ikke så meget andet end chiptuningen. Du kan hente en lille smugle på afganssystemet.. Altså kraftigere kat, partikelfilter, mellempotte og bagpotte. Selve rør diameteren er kraftig nok. Mener den ligger på 2.5" hvilket er rigeligt til denne motor.

    Begynder man at øge effekten yderligere, ville det også havde indflydelse på holdbarheden.

    Den kan chippes op til ca 30% mere effekt, der over, skal der større turbo og intecooler på + en remapning af ecuen så dyserne og brændstof tryk på railen kan følge med.
     
  8. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    offtopic

    Tak for tippet! Det vil jeg huske når 124'eren engang skal udskiftes med en 211'er.. :gr8:
     

Del denne side