Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Drypper Diesel - måske fra returstuds

Emne i 'Dieselmotorer' startet af superclaus232, 27 November 2012.

  1. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej

    Jeg har (stadig) et problem med at min MB drypper lidt diesel. Det sker kun når det er koldt i vejret og når den har stået stille i over et døgn! - og deraf er det ikke særlig meget den drypper, men alligevel.

    Det har været svært at lokalisere lækagen. Sidste vinter troede jeg at det var afgangsstudserne fra pumpen, men de blev "renoveret" sidste forår og er nu helt tørre. Det eneste jeg kan se er at dieselen løber ned langs motorblokken for til sidst at dryppe af bundkarret, men jeg har ikke kunne se nøjagtig hvor dieslen kom fra.

    Nu har jeg så aftørret lidt og er næsten sikker på at lækagen kommer fra det rør som sidder lige til venstre for brændstoffiltret og som returdieslen starter ud fra.

    Mit spørgsmål er så - hvad sidder der af pakning/o-ring bag ved den studs? - er der mon nogen der ved det?

    Har vedhæftet et par billeder for syns skyld.

    Mvh.
    Claus
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du skiftede o-ringe ved slangerne?
     
  3. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Har skiftet o-ringe de fleste steder, men vist ikke oppe ved filtret. Jeg kan dog se at der løber en lille bane diesel ned fra studsen, så i første omgang skal den i hvert fald tætnes - spørgsmål er så hvad der skal til for at tætne den?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ville sige at normalt skifter jeg alle slangerne istedet for o-ringe, da slangerne også kan være utætte i samlingerne.

    Mener at alle slangerne kan fået for en ca 500,- hos gørløse. Det er godt givet ud 8)
     
  5. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Nå - nu har jeg skiftet et par o-ringe. Studsen som jeg ikke lige kunne greje hvordan man tætnede sidder på samme måde som alle andre studse i brændstofsystemet - dvs. man hiver den ud og så sidder der en o-ring på den.

    O-ringen var firkantet og blev skiftet - nu må tiden vise om det har hjulpet.
     

Del denne side