Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dieselpumpe

Emne i 'Dieselmotorer' startet af vimmer7, 9 Juli 2014.

  1. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej. Har skiftet O ringe og kobberskiver i toppen af pumpen da den var blevet utæt.
    300 km efter skiftet kan jeg ikke starte. Bilen måtte transporteres 165 km hjem på ladet af SOS vejhjælp. :-(
    Hvordan er det med den stoparm.
    Skal den stå som den gør??
    Motoren havden en anden lyd i tomgang efter skift af o ringe og kobber ringe
    Er det ok den har det ??
    Men kun i tomgang.
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du har ikke haft elementerne oppe af pumpen vel?
     
  3. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Nej, men ved den ene af dem kom det godt nok med opog lå sig på tværs.
    Blev nænsomt lagt ned igen :-(
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det derfor. Pumpen skal skilles ad og samles rigtigt.

    Har man ikke prøvet det før, så få et professionel værksted til det.. Man kan nemlig virkelig lave rav i den med diesel pumpen
     
  5. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Også selv om den har startet upåklaglig flere gange efter rep. Og kørt 300 km inden den bare ikke ville starte.?
    Tviler ikke på din viden, men jeg forstår bare ikke at der slet ikke kommer et eneste lille håb om at den er ved at sparke igang.
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay, havde misforstået hvad du skrev. Hvis den har kørt efterfølgende uden problemer og først er begyndt på fejlen nu, så er det noget andet der er galt. Eventuelt manglende brændstof tilførelse eller luft i systemet
     
  7. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jo jo. Men er kommet så langt at jeg forstår hvordan nødstop armen virker, så den er udelukket
    Og der kommer diesel frem til filtret også.
    Skal nok også nævne at jeg havde læst på nogle gamle tråde her inde at der var nogle der af og til
    Hældte 2 taksolie i deres tank. Så det skulle jeg jo også lige prøve.
    Men det burde jo ikke give et problem.
     
  8. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    hvis der var luft i systemet og jeg har tørnet 2 stk batterier døde, burde den så ikke have startet ??
    Jeg kan ikke se noget luft i nogle af de "klare" slanger til og fra pumpen.
    Kan jeg skrue dyserør af toppen af dyserne for at se om der kommer diesel ud af dem ved start ??
     
  9. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Ja det kan du godt , dernæst brændstoffiltre , også det der sidder i tanken, kan være stoppet selvom der kommer lidt diesel.
     
  10. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    og det lille prefilter før det store er ikke stoppet? Der skal ikke meget til før det er stoppet!
    chr
     
  11. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Der sidder et lille filter på slangen før pumpen, og det har jeg tjekket.
    kan få diesel ud af filter på udgangssiden, når jeg tager slangen af.
    Det er ikke stoppet, men måske jeg skulle skifte det alligevel.

    Kan dog ikke se noget filter ved tanken i bagagerum, kan kun se måleren.
    Så mangler jeg bare selve det store filter.

    Krydser fingere
     
  12. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Brændstof filter skiftet. Men stadig ingen held.
    Er 100% sikker på at der kommer deisel frem til pumpen, men der kommer igen diesel ud til dyserne :-(
    Kan se der løber luft tilbage til brændstof filter fra dieselpumpe få sekunder efter jeg har sluppet nøglen
    Er pumpen bare stået af, eller sidder der noget skidt i den efter skift af O ringe.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan som sagt virkelig lave ballade at hive pumpe elementerne op af pumpen... Problemet kunne godt ligge der
     
  14. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Er bange for du har ret.
    Nogen der kender til en i midtjylland der har forstand på dieselpumper..??
     
  15. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Kan du uddybe det lidt?
    Hvad er det,d er går galt hvis man hiver elementerne ud af pumpen?
     
  16. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jo mere jeg knokler med dette problem jo mere tror jeg på at den suger luft et eller andet sted.
    Hvis man kigger på billedet af pumpen, så er der en sort slange nede i højre hjørne der ender ved et eller andet pumpeværk eller ventil !! samme sted som den ende der går brændstofslangen også til efter det lille pre filter.
    Sjovt nok, så er den lille "dims" hvor disse slanger mødes våd af diesel.

    Når jeg tørner motoren kan jeg se masser af store luft bobler fra stort brændstoffilter gå ned til dieselpumpen, og de går retur igen når der stoppes med at tørne..

    Hvad hedder den "dims" jeg hentyder til og hvad funktion har den ??

    Alternetivt så er jeg ved at kigge på en E220 cdi ( ja det er vel en nedgradering eller hvad ?)
     
  17. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Din stoparm skal jo ændre stilling.... Du kigger ned i maskinrummet, og ser hvordan den står, så drejer du nøglen til tænding, så skal den have flyttet sig.... Gør den ikke det er det vel vacumslangen, eller dåsen det er galt med :oops: Min flytter sig ialt fald, så den rejser sig under start.... Kan være noget så enkelt og banalt...
     
  18. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    På dit billede er der lukket for brændstof, altså stop... Når nøglen drejes til tænding skal armen klikke og flytte sig til lodret... Gør den det?????
     
  19. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Yep, har styr på stoparmen. Den fungere som den skal
     

Del denne side