Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

dieselpumpe utæt

Emne i 'Dieselmotorer' startet af skylarkman, 17 Juli 2008.

  1. skylarkman

    skylarkman New Member

    Joined:
    3 Februar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    min diesel pumpe er blevet utæt.jeg kan se at det er under de små flanger hvor rørerne er skruet på.hvad sidder derunder,en o ring eller hvad mon.er der nogen af jer prægtige mennesker der har prøvet at skille det ad
     
  2. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Der sidder en oring og en kobberskive, så du skal bruge 6 kobberskiver og 6 oringe for at reparere vognen. Det løber vel op i 100,- i dele :) Dog skal du bruge en speciel multikantet top og en en lille momentnøgle for at kunne skille og samle det nødvendige.
    Kommer du forbi kbh. kan du låne toppen af mig
     
  3. skylarkman

    skylarkman New Member

    Joined:
    3 Februar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    det var fanme pænt af dig,men man må kunne købe en sådan top et eller andet sted.mit problem er bare at vi skal køre til sverige på mandag.du har vel ikke en splittegning over pumpen,den kunne være rar at have.mvh brian
     
  4. skylarkman

    skylarkman New Member

    Joined:
    3 Februar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    hov,jeg glemte at spørge om det er nogle specielle o ringe og kobber skiver.eller om det kan bruges fra et sortiment
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    For at sikre dig mod fejl dele,- så kør ned til mercedes og køb de o-ringe og skiver,- de koster ingenting.

    Afhængig af dine GDS evner,- så kan det lade sig gøre at afmontere med lidt alternativt værktøj,- men ellers så lad værkstedet gøre det,- det er en simpel opgave,- tager ikke så lang tid,- for en kender.
     
  6. skylarkman

    skylarkman New Member

    Joined:
    3 Februar 2008
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    mange tak for hjælpen gutter.reparationen er udført og den blev sgu tæt.
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det var godt! 8)
     
  8. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg er blevet fuld af håb af at læse denne tråd. Jeg har lige været ved Mekanikeren som siger at jeg skal regne med 2500-3000 for at få tætnet min diselpumpe. Jeg kan læse her at det må kunne gøres billigere. Hvad gør jeg?
     
  9. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Jamen hvis symptomerne er de samme som ved Skylarkman, så gør du da bare det samme som ham, ellers er du nok nødt til at beskrive hvor den er utæt :)
     
  10. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja jeg er jo ikke lærling for ingenting ;joker
    Men jeg tænkte at den kan nok kun være utæt et sted. Jeg må ud og lyse på den og finde ud af det. :)
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er med garanti samme sted. ;)
     
  12. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den ser meget våd ud oven på, så jeg er sikker på at den ihvertfald er utæt ved de seks tilgangsrør. Men skal man ikke have manifolden af for at komme til den?
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nej det er ikke nødvendigt.
    Du skal bare have luftfilterkassen af.
    Den sidder med to 6mm møtrikker i hver ende.
     
  14. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er det så blot at afmonterer de seks omløbere en af gangen, skifte o-ring og messingskive, skrue fast og gentage til man er færdig? eller er der mere i det. Kommer der oliespild? det værktøj jeg skal bruge hvor kan jeg finde det? Ja undskyld jeg har mange spørgsmål, håber det er ok. :??
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Selvfølgelig er det ok. :)
    Ja det lyder rigtigt - Du skal selvfølgelig lige have dyserørene af først. :)
    Der kommer kun en meget begrænset mængde diesel.
    Toppen vil jeg tro, du kan købe hos gørløse.

    Desværre husker jeg ikke lige tilspændingsmomentet - Måske andre gør ?
     
  16. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bor der en i nærheden af Kbh. som vil hjælpe mig med dette, mod betaling naturligvis.
    Jeg er helt uerfaren med at skrue på sådan en, og en lærling skal altså superviseres, ellers går der kage i det :sos
     
  17. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Det er meget vigtigt, blandt andet af henzyn til motorens gangkultur at du benytte momentværktøj til processen. Proceduren er:

    Spænd til 30 Nm
    Løsne 1/2 omgang
    Spænd til 30 Nm
    Løsne 1/2 omgang
    Spænd til 30 Nm
    Spænd til 35 Nm

    Ud over en lille 1/4'' momentnøgle skal du bruge en 35kantet specialtop, der kan købes hos Mercedes/Gørløse eller lånes hos mig.
     
  18. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svarene, det er meget givtigt, altså:
    - Af med luftfilterkassen
    - Af med dyserøret
    - Brug specialtop til at løsne mellemstykket (eller hvad den hedder)
    - Skift messingskive og 0-ring
    - Brug momentnøgle m. specialtop til at montere mellemstykket
    * Spænd til 30 Nm
    * Løsne 1/2 omgang
    * Spænd til 30 Nm
    * Løsne 1/2 omgang
    * Spænd til 30 Nm
    * Spænd til 35 Nm
    - Monter dyserøret (hvor hårdt skal det spændes?)
    Gentag processen 5 gange mere
    - Monter luftfilterkasse
    - Ta en kølig pils :)

    Og så er jeg færdig - eller?
     
  19. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvad kan gå galt, jeg syntes jeg har hørt noget med nogle stempler som kan risikere at skulle justeres bagefter.
     
  20. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jeg har skiftet på et par af dem på en 200D og ifølge min observasitions evne lyder det korrekt.

    Specielt det med en kølig pils,- det øger tilfredsstillelsen af et godt og veludført stykke GDS arbejde. :wink:
     

Del denne side