Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dieselbooost Diesel behøver ikke være kedligt

Emne i '201 serie Videoklip' startet af uffe, 9 November 2006.

  1. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,546
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +20 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Test

    Kedligt er det nok heller ikke :p , Jeg tror bare ikke den kan komme igemmen et syn med det sorte røg den ligger :oops: , min 300D turbo var til syn igår der havde den et forureningsniveau på 1,10 :p , en turbo må have et forureningsniveau på 3,0 8) (tror jeg)
     
  3. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    P.S. glemte lige at nævne at den kun har kørt 311.120 km :D
     
  4. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Uden turbo er grænseværdien 2.50. Mon ikke det er det samme, eller...?
    Min 250D@566000km. målte i øvrigt 1.56 ved sidste store serviceeftersyn og efterfølgende syn. Det er da nogenlunde for en 20 år gammel motor der kun har fået skiftet olie. :lol:
     
  5. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    De biler har aldrig set en dieselmotor.

    Bjarke
     
  6. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Okay Bjarke, det var så din mening :shock: .... jeg bliver lidt nysgerrig :p , hvad bygger du det på, at de aldrig har set en dieselmoter. er der noget vi/jeg har misforstået :( .
     
  7. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Der er nu noget lumpent ved det "boost". :?

    De må jo skifte topstykker som vi andre skifter underbukser, eller hvad? Nogen må kunne forklare hvordan man opnår denne effektforøgelse.
     
  8. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, Frank.
    Mit tidl. indslag virker lidt tørt og kort, kan jeg godt se her bagefter.. Det beklager jeg. Vil nødig være den sure gnavpotte herinde.

    Videoen er ikke af den bedste kvalitet, men jeg mener nu, at jeg kan se, der står 190E bagpå bilen. Det er jo en bensinudgave. Synes også, at man kan høre, at den tager langt flere omdrejninger en en dieselmotor af den alder kan tage. Det sorte røg begrunder jeg med en motor, der er presset mere end den er bygget til. Men jeg kan da tage fejl... Hvad mener du/ I andre?

    Ps. Har haft 600000 km fødselsdag for et par timer siden.

    Mange hilsner,
    Bjarke
     
  9. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Bjarke

    Først tillykke med de 600.000 km eller hvad man siger :p

    Det jeg lagde mærke til med motoren er, at det ligner et ventildæksel og og indsugningsmanifold til en diesel, med en mega turbo ved siden af :shock:

    Med hensyn til omdrejninger så kan den selvfølgelig godt tage flere omdreninger end Mercedes´ grænse det er bare et spørgsmål om hvor længe :(

    Den sorte røg ... ja den er tunet og presset, men det ligner ikke benzin :shock:

    Angående 190E :?: :?: set før bil og skilte ikke passer sammen :x
     
  10. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,546
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +20 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Bjarke '

    og tillykke med KUN de 600 000 km :D

    jeg kan da afsløre at der i den røde 190 ligge en 3,0 Diesel med en god stor turbo

    og i den sorte 190 ligger der en 3,0 24v diesel

    (den sorte har kun 425,99 hk)
    men men nu kan de der ikke helt tro på om det er diesel eller ikke diesel selv læse om hele opbygning af denne 190er på dette link :D
    så skulle den ko være begrave ikk :)

    http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php

    jo man kan få en masse hk ud af en dieselmaskin
     
  11. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Uffe.

    Vil bare lige sige at jeg syntes billederne fortæller mere end teksten. :D :D :D Finsk (tror jeg det er ??) er ikke lige det jeg er stærkest i. :oops:
     
  12. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, alle.
    Så fik jeg lært lidt, hehe. Og koen er hermed begravet.

    Tak for lykønskningerne ang. kørte km. Desværre måtte jeg i dag konstatere, at de "mange" km også slider på vindues-hejset. Det er elektrisk, og har gået trægt opad en uges tid. Min 1. tanke var, at det skulle smøres ell. lign. Men desværre er tænderne helt slidt ned. Nu er spørgsmålet om der er nogle, der har prøvet med brugte dele i lign. situationer? (motor og hævemekanismen) Tænkte, at brugte dele sikkert også kan være slidt med ret begrænset levetid til følge. Giv mig endelig jeres råd.

    Jeg skiftede hævemekanismen for et par år siden, men ikke motoren. Mon ikke den skulle have været skiftet også pga. slidte tænder, der æder de ny på hævemekanismen.

    Ps. Det er en E300D fra 1995

    Mange hilsener,
    Bjarke
     
  13. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Hvad kaldes topstykke på finsk? :roll:
     
  14. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Syn og røggastest

    Jep :D

    Så fik vi lige synet den blå "racer" - nul fejl og røggastest på 1,39 efter 671.000 km.

    Det var bare lige det jeg ville sige -hej!!! :p
     
  15. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    synet

    Hej Bjarne

    Tillykke med synet af den blå "racer", kender godt fornemmelsen af 0 fejl, men 1,39 :cry: uha uha, min var 1,10. :p
     
  16. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,546
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +20 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja tillykke Bjarne

    det er da ret at høre den gik igemme syn,

    var han under den med hammen elle kunne han ikke se det fine pladearbejde :shock: så jeg tager det som værne iorden 8)

    og så var håndbremsen jo også fin så ,

    ja man kan jo endnu, :roll:
     
  17. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Til Uffe: :p

    Det eneste håndværktøj han brugte var den meget fin lampe, som afslørede for ham at det arbejde der var lavet var udført til fuld tilfredshed.


    Til Frank:

    Jojo,- men han sagde at det var meget fint,- og at den måtte gå op til max. 2,5 - så jeg er sådan set meget godt tilfreds. ;-) - iøvrigt klappede han kun pedalen ibund én gang.
     
  18. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,546
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +20 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja hvor svært kan det være at syne en w124 :D
     

Del denne side