1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Diagnose Automatgear 722.4

Emne i 'Automatgear' startet af Bindse, 8 Marts 2018.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,156
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hejsa
    Fredag brokkede mit automatgear sig, ville ikke rigtig skifte, kunne ikke finde gear.

    Prøver at tjekke de ting Jeg selv kan.

    I dag tjekkede Jeg olien (kold bil) og den var meget høj, langt langt oppe af olien pinden.
    Har ikke påfyldt olie, hvor kan det komme fra.
    Kan der komme vand ind gennem oliekøleren i køleren?
    Hvis vakuum modulatoren er i stykker, kan den så suge motor olie, eller er det den anden vej??

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  2. ffr

    ffr Member

    Joined:
    22 November 2011
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Gentofte
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    Alpina B10 4,6 Touri
    Km:
    255000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Mercedes Benz 200tdt
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej Bo,
    Du checker olien med bilen i tomgang og gearvælgeren i “P” - ikke?
    Mvh Frederik
     
  3. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,156
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hejsa
    Ja normalt tjekker Jeg gear olien med varm motor men denne gang ville jeg lige se om jeg kunne se tilstanden af olien og om den lugtede brændt.
     
  4. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    190
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Høng
    Ratings:
    +22 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    675000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    364000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hvor højt op på pinden i forhold til mærkerne?
     
  5. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,156
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hejsa Bjarne
    Meget langt oppe, som 20 cm over mærket. Olien så okay ud men ikke 100% klar rød
     
  6. Eddie

    Eddie Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    516
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +23 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Der kan godt komme kølevand ind i gearkassen via oliekøleren - det er noget som Mercedes har haft problemer med på de nyere biler som desværre var født med dårlige kølere, og Mercedes kendte rent faktisk til fejlen, men lod som ingenting - bare søg på gearbox, strawberry milkshake (eller sådan noget). Problemet ligger i at kølesystemet under nedkøling (når motoren er slukket), har et højere tryk end olien i varmeveksleren, og derfor kan der slippe lidt vand tilbage den vej.

    Men... 20 cm op af pinden??? det lyder usandsynligt, for så burde du mangle meget kølevand?
     
    Last edited: 10 Marts 2018
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,156
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Det virker super underligt. Må tjekke olien igen med tændt motor. Der mangler ikke kølervæske og synes heller ikke der var noget at se på motor olien som er ganske ny.... sur røv :)
     
  8. ffr

    ffr Member

    Joined:
    22 November 2011
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Gentofte
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    Alpina B10 4,6 Touri
    Km:
    255000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Mercedes Benz 200tdt
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Er du 100 på at motoren var startet da du prøvede sidst? Hvis ikke så vil jeg tro problemet er væk hvis du prøver igen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,156
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hejsa
    Motoren var ikke startet og tror du har ret i at olie standen er normal når Jeg tjekker igen.
    Havde bare ikke troet at olien ville stå så langt oppe ved kold motor.

    Lige nu fejlsøger Jeg på alt udenpå gearkassen og håber på at Jeg slipper for en total renovering.
     

Del denne side