Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Delvis død diesel

Emne i 'Dieselmotorer' startet af erik1303, 13 August 2011.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Ja overskriften passer meget godt.
    Nu er det ikke en 124, men min nabos MB sprinter 212D fra 1999 km. ca 450000.
    Har altid startet og kørt perfekt, kun en enkelt toppakning, 1 gløderør og et rem/lejesæt.
    Nu idag kommer han kørende og standser og skal ud på en større vej, og idet han sætter igang dør bilen og er ikke til at få startet igen.
    Den vil egentlig gerne starte, masser af strøm, men kan ikke holde sig igang, dør hele tiden, og lyder lidt mystisk når starter kører rundt. Den ryger også meget når starter har kørt lidt og det lugter fælt.
    Og så lyser EDC lampen, min Mercedesguru kunne ikke rigtig komme med et bud, jo måske havde knastkæden "hoppet" det er sket før, så hvad gør vi nu lille du ???.
    Hvad er løsningen, min bekendte skal på ferie i 2 uger, så hvad er der af alternativer udover Mercedes som garanteret skal have mere for at reppe bilen end den er værd.
    Så er der nogle af jer derude, der ved noget, så kom frisk, naboen er ret afhængig af sin bil.
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Lige en update på dette emne. Bedre sent end aldrig.
    Der kom jo desværre ikke megen hjælp herfra forummet, så den røg først til et værksted, der ikke rigtigt vidste hvad de skulle stille op, jo de kunne pille pumpen af og sende den til et spec. værksted, men de så helst at hele bilen blev sendt til det værksted, da det var nemmere, og der gik de første 10 dage, med at finde ud af det.
    Så var det lige at naboens svigersøns far kendte en der nok vidste noget om det, så afsted til et andet værksted, (Falck blev nok lidt trætte af denne bil) nå efter yderlige 10 dage fandt man ud af at det var det elektroniske speeder modul der var stået af, på med et brugt og lige en ny reguleringsanordning på luftindtaget, og så kunne bilen køre igen.
    Dernæst skulle naboen lige "finde 5500,-" til kaffekassen, og det gik der ydeligere en uges tid med, så det var faktisk en hel måned der gik med denne reparation, han var da heller ikke helt imponeret.
    Det var og er jeg heller ikke over Mercedes i Hillerød, da jeg i starten af forløbet ringede og bad om at tale med værkstedet, det kunne jo være at bilen skulle derhen, der var optaget, blev der sagt, men den altid søde dame i receptionen tog imod min besked, bilnr. symptomer o.lign. og lovede at værkfører ville ringe tilbage hurtigt.
    Det skete self. ikke, og da det er 3 gang på et halvt år at de lover at ringe tilbage (de 2 andre gange var min egen bil) må det da siges at være et kundefjendtligt værksted, eller for meget at lave, men så kan de da sige at de IKKE ringer tilbage til private kunder.
    Pyh ha en lang smøre, og nej jeg er ikke ikke i familie med Brabus, selvom vi begge kan lide fyldestgørende forklaringer.

    Erik
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Fedt med en tilbage melding Erik tak for det den kan risikere og hjælpe mange andre.

    Brabus indlæg nej det kun nå og stå på en 15" skærm uden og rulle ned.
    men det var et godt indlæg.
     

Del denne side