Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Deaktivering af alarm/startspærre

Emne i 'El-system' startet af Asterix, 13 April 2013.

  1. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Hej,
    Jeg har en efterhånden gammel alarm - startspærre af mærket Ariane. Af forskellige årsager er jeg interesseret i at denne bliver deaktiveret evt. blot så sirenen ikke går igang.
    Det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvordan dette gøres bedst. Som på foto kan jeg kun følge et kabel der går til bunden af sikringsboksen men herfra ikke videre. Mente alarmen ligeledes skulle være koblet på minus polen direkte på batteriet; men det ser heller ikke ud til at være tilfældet.
    Sirenen/hornet kan jeg heller ikke lokalisere - og for naboernes skyld er det begrænset hvor mange gange jeg kan lade denne gå igang. Er der et sted dette sædvanligvis bliver placeret??
    Er vejen forbi en auto elektriker??? :cry:

    Mange hilsner
    Gert
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg fjerner en hel del af disse alarm systemer og montere almindeligt fj.betjent centrallås med klap nøgler. hvis det har interesse?

    Men ellers, så selve boksen til din alarm kunne jeg forstille mig er lokaliseret under instrumentbordet i føresiden.
    Så er det vel ligesom en defa alarm, med at den er koblet op til blinklys, dør kontakt, vacum pumpe til dørlåse, acc forsyning, klem 15 forsyning og selvfølgelig starter signalet. De forskellige ting skal bipasses til deres oprindelige plads
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har lige afmonteret min 3 punkt startspærre.

    Den var koblet op til benzin pumpe, blinklys, centrallås, tændingslås, tændspole og starter.

    Alt det krævede (overraksende nok) var at hive stikket af boksen og montere en lus i stikket.
    Så kørte bilen som om boksen aldrig havde været monteret :shock:

    ALT for nemt i mine øjne til at jeg syntes det var ok :shock:

    Men nogle bokse af de billige Kina alarmer kan man faktisk bare hive stikket af til, så kan man både starte og køre væk med bilen uden blink og sirene. :oh:
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ja. Kunne det samme med Becker Alarmen (ATA) afmontere de 2 Mercedes stik og alt fungere som uden alarm.
    Men samtidlig røg komfortsystemet :p mistænker dårlige ledninger under førersæde måtte. skal snarest (når det er lidt varmere vejr) afmontere alt i føredør og måtte og systematisk tjekke hver ledning.
     
  5. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Tak for jeres input.
    Vil blot lige for god ordens skyld slutte tråden.
    Der skete det mystiske, at alarmen/startspærren efter at den havde stået stille et par uger, efter at akkumulatoren var blevet opladet, igen fungerer som den skal.
    Hvordan f.. det så end lader sig gøre er der jo ingen grund til pt at deaktivere den.

    Hilsen
    Gert
     

Del denne side