Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dørlås fryser

Emne i 'Karosseri' startet af Marsk, 13 Januar 2014.

  1. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Så kom frosten. Sidste år havde jeg samme problem, men glemte at gøre noget ved det, da det kun forekommer ved frostvejr. Centrallåsen kan ikke åbne førerdøren om morgenen. System kører og åbner de andre låse, for lige efter at låse den igen, da den formentligt registrerer at førerdøren ikke følger med.
    Hvis man forsøger med nøglen er den meget træg og man tør næsten ikke at tage til.

    Kan det være selve det mekaniske med lukkemekanismen, eller er det noget med vand i vacuum systemet ?

    Jeg er nemlig i tvivl om det træge, når man bruger nøglen. Er det luftcylinderen, som gør modstand ?
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Sandsynligvis en lille læk i vakuumsystemet et sted som mest viser sig når det bliver koldt. Kan være gummieKraven på centrallåsen inde i døren. Har hørt nogle sige de kunne høre vakuum systemet Hvæse, altså være utæt.
    Man kan lokalisere det med et værktøj som er en pumpe med trykmåler.
    Ellers kan du justere på selve vakuumdåsen inde i døren, jeg gjorde det ihvertfald med den der sidder på bagsmækken og det har virket siden.

    Jeg giver selv samlingerne ude ved bremseforstærkeren noget WD40, det kan hjælpe. men ellers er det typisk samlingerne i centrallåsesystemet...

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en ny vacum dåse der skal til. Med tiden bliver gummi mebranene i dem hårde og ved koldt vejer er det endnu være.. Og vacum pumpen køre kun en hvis tid, så stopper den igen og der skulle alle vacum dåserne gerne havde skiftet position, men hvis membranen binder, så når den ikke at skifte inden pumpen stopper igen

    På nyere biler, sider der en chek switch, som indikere at låsen har skiftet position og først der efter stopper pumpen... Hvis den så køre for længe (lekage eller dårlig menbran) så smider den en fejlkode på den dør som driller.

    Nemt at fejlsøge på :D
     
  4. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så må jeg have fat i noget nyt. Og tak for det. Så må den træghed, som jeg oplever når jeg bruger nøglen, stamme fra at man skal drive vacuumdåsen frem og tilbage.
    Jeg ringer til gørløse.
     

Del denne side